طرز تهیه اکبر جوجه با سس رب انار غذای مجلسی

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
اگر می‌خواهید یک خوراک خوشمزه به روش بازاری درست کنید به شما طرز تهیه اکبر جوجه با سس رب انار را پیشنهاد میکنیم .

مواد لازم برای دو نفر
مرغ کوچیکا عدد
پیازا عدد
زعفران دم کردهبه میزان لازم
آبلیمونصف استکان
کره۱۵۰گرم
آبا لیوان
سیر۲ حبه
رب انار ملس یا ترش۳قاشق غذاخوری
روغنبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه اکبر جوجه با سس رب انار​


مرحله ۱​

برای آموزش کامل طرز تهیه اکبر جوجه با سس رب انار به روش سنتی ابتدا مرغ را همراه با پوست به دو تکه تقسیم کنید سپس آن را بشویید و درون یک کاسه قرار دهید حالا برای مزه دار کردن مرغ خود را آماده کنید .



مرحله ۲​

زعفران را همراه با آبلیمو نمک و فلفل و پیاز مخلوط کنید و تمام قسمتهای مرغ را به این سس آغشته کنید و روی ظرف را بپوشانید و برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملاً ادویه ها و چاشنی ها به خورد مرغ برود.



مرحله ۳​

سعی کنید مرینیت مرغ را شب قبل از آشپزی انجام دهید. اکنون قابلمه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و ۱۰۰ گرم کره را اضافه کنید پس از اینکه آب شد یک لیوان آب را همراه با مقداری روغن اضافه کنید.



مرحله ۴​

پس از اینکه روغن داغ شد مرغ ها را درون قابلمه قرار داده و درب قابلمه را ببندید، اینجا میتوانید پیاز را هم اضافه کنید. هنگامی که مرغ به صورت نیم پز آماده شد در قابلمه را برداشته و مقداری زعفران اضافه می کنیم.



مرحله ۵​

اکنون اجازه دهید تا مرغ ها بپزند و نیازی نیست دیگر در قابلمه را ببندید. برای اینکه مرغ ها طلایی رنگ شوند آنها را درون قابلمه بچرخانید. در این فاصله زمانی شما خود را برای تهیه کردن سس رب انار آماده کنید



مرحله ۶​

یک ماهیتابه کوچک روی اجاق گاز قرار دهید مقداری کره به آن اضافه کنید، تابه را بر روی حرارت پایین قرار دهید، پس از آب شدن کره یک حبه سیر رنده شده را اضافه کرده و آنرا تفت دهید ( دقت کنید اضافه کردن سیر اختیاری می‌باشد ).



مرحله ۷​

پس از اینکه حبه سیر را کمی تفت دادید و بوی خامی آن گرفته شد نوبت به اضافه کردن رب انار و نمک و فلفل است، مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و برای مدت زمان دو دقیقه تفت دهید تا سس رب انار آماده شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا