طرز تهیه آش ماش اصفهانی بدون گوشت دونفره مجلسی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
آش ماش اصفهانی یک ناهار خوشمزه و بسیار مقوی مناسب برای فصل های سرد سال و برای مقابله با بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی و کرونا می توانید از این آش سنتی و اصیل اصفهانی بهره مند شوید. تا پايان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
تره، شوید، جعفری،مرزه۲۵۰ گرم
برنج۱ پیمانه
ماش خیس خرده۱/۵ پیمانه
کلم قمری متوسط۱ عدد
نمک فلفل زردچوبهمقداری
شنبلیله خشک۱ ق غ
پیاز۳ عدد

طرز تهیه آش ماش اصفهانی​



مرحله اول​

ابتدا باید برنج و ماش را به صورت جداگانه بخیسانید سپس کلم قمری را پوست گرفته و ریشه های روی آن را جدا کنید، این کار برای نرم شدن کلم برای بعد از پخت آش می‌باشد، کلم را در ابعاد کوچک خرد کنید.



مرحله دوم​

حالا نوبت پخت برنج و ماش میباشد، آنها را درون قابلمه ریخته همراه با مقداری آب و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شوند، اندکی بعد سبزی های خرد شده را همراه با کلم قمری به آش اضافه نمایید.



مرحله سوم​

شعله اجاق را کم کنید تا آش جا افتاده و پخته شود. در این فاصله زمانی یک دانه پیاز را خرد کنید و همراه با کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید، تا زمانی که پیاز ها سبک و شیشه ای شوند.



مرحله چهارم​

اکنون مقداری شنبلیله خشک را همراه با زردچوبه و فلفل به پیاز داغ ها اضافه کنید، کمی مواد را مخلوط کرده و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود سپس همراه با کمی نمک مواد را به آش اضافه کنید.



مرحله پنجم​

شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید تا آش با حرارت کم کاملا پخته شود، به اصطلاح به روغن بیافتد. بعد از آماده شدن غذا را با پیاز داغ تزیین کرده و آن را نوش جان نمایید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا