طرز تهیه آبگوشت ایرانی سنتی و خوشمزه اصیل ۴ نفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
آبگوشت ایرانی یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار و مقوی می باشد که تقریباً تمام مردم ایران و حتی توریست هایی که وارد این کشور می‌شوند این خوراک سنتی و اصیل را می پسندند و از خوردن آن لذت می‌برند. تمام نکات طلایی و فوت و فن های پخت آبگوشت همراه با مدت زمان و مقدار مواد اولیه در این پست ذکر شده است.
آبگوشت برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۲۵۰ گرم
دنبه۵۰ الی ۱۰۰
لوبیا۱/۲ پیمانه
نخود۱/۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ الی ۴ عدد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
سیر خام۳ حبه
لیمو عمانی۲ الی ۳ عدد
دارچین۱/۲ قاشق مربا خوری
نمک، فلفل و زرچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت ایرانی​



مرحله اول​

یکی از نکات طلایی برای پخت این غذا خیساندن نخود و لوبیا از شب قبل می باشد، برای انجام این کار آب حبوبات را نیز باید دو الی سه مرحله عوض کنید با این کار میتوان نفخ را کاملاً خنثی کرد.



مرحله دوم​

گوشت را همراه با دنبه و گوجه فرنگی درون قابلمه ریخته سپس نخود و لوبیا را به آنها اضافه کنید پس از انجام این کار حبه های سیر را به دو قسمت تقسیم کنید و پیاز را چهار قاچ کرده و به مواد اضافه نمایید.



مرحله سوم​

یکی از فوت و فن های پخت آبگوشت مقدار حجم آب می باشد که باید چیزی در حدود ۵ الی ۶ برابر مواد اولیه شما باشد. اگر آب کم باشد و در حین پخت بخواهید آب اضافه کنید این کار طعم و لعاب آبگوشت را کم خواهد کرد.





مرحله چهارم​

اگر احساس کردید آب کم شده و غذا به آب نیاز دارد حتما آب جوش به آبگوشت اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت پخت می توانید پیاز را بخاطر اینکه چهار قاچ کرده بودید براحتی از غذا جدا کنید.



مرحله پنجم​

بعد از اینکه آب را به اندازه اضافه کردید درب قابلمه را ببندید و بر روی شعله زیاد اجاق گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند در این هنگام کف های روی سطح آب را باید با قاشق جدا کنید و پس از آن زردچوبه را اضافه نمایید.



مرحله ششم​

پس از زردچوبه نوبت به اضافه کردن فلفل می‌رسد، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید، حالا اجازه دهید تا گوشت همراه با حبوبات با حرارت ملایم و به آرامی مغز پخت و جا افتاده شوند.



مرحله هفتم​

پس از گذشت مدت زمان تقریبی سه ساعت و هنگامی که مواد خوب پخته شدند سیب زمینی ها را از وسط نصف کنید و به آبگوشت خود اضافه نمایید، در صورت تمایل از لیمو عمانی هم به عنوان چاشنی می توانید استفاده کنید.



مرحله هشتم​

اگر از لیمو عمانی استفاده کردید به عنوان چاشنی، حتماً آن ها را بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه از درون غذا خارج کنید، زیاد ماندن لیمو عمانی ها در غذا باعث تلخ شدن آبگوشت می‌شود.



مرحله نهم​

بعد از اضافه کردن این مواد نوبت به افزودن نمک و در صورت تمایل دارچین می‌رسد، کمی مواد را هم بزنید و دوباره اجازه دهید تا برای یک الی دو ساعت با حرارت بسیار پایین آبگوشت سنتی بپزد.



مرحله دهم​

مدت زمان تقریبی برای پخت آبگوشت لعاب دار خوشمزه خانگی به سبک دیزی سرا ها تقریبا ۴ الی ۵ ساعت می باشد. برای آماده کردن گوشت کوبیده هم باید استخوان و آب آبگوشت را جدا کنید و بقیه مواد را با گوشت کوب له کنید.
 
بالا