شستشوی معکوس مو چیه و چگونه انجام میشه؟ +فوایدآن

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
اگر موهای چربی دارید یا به طور کلی به سلامت موهایتان اهمیت می دهید، احتمالا اصطلاح شستشوی معکوس مو را شنیده اید. همانطور که می دانید پس از شستشوی معمولی، موها طرافت و شادابی خاصی دارند که پس از مدت کوتاهی از بی می رود. در روش شستشوی معکوس مو شما می توانید این طراوت و شادابی را برای مدت طولانی تر در موهایتان حفظ کنید.

رایج ترین و البته یکی از موثر ترین روش های پاکسازی موها، شستشوی معمولی با شامپو است. این روش برای پاکسازی و شستشو به خوبی عمل می کند، اما پس از مدت کوتاهی (به خصوص اگر موهای چربی داشته باشید) موهایتان خشک و بی روح می شوند و زیبایی و درخشانی خود را از دست می دهند. برای حل این مشکل باید تغییراتی در نحوه شستشوی موهای خود ایجاد کنید


شستشوی معکوس مو به چه معناست؟​


اگر بخواهیم ساده بگوییم، شستشوی معکوس مو یعنی استفاده از نرم کننده قبل از شامپوی معمولی.

در حالت عادی، ما نرم کننده را بعد از شامپوی معمولی استفاده می کنیم تا نرمی و لطفات آن ها را افزایش دهیم. نرم کننده ها مزایای بسیاری همچون تغذیه، افزایش رطوبت و تقویت ساقه مو دارند. البته یک مزیت قابل توجه دیگر نیز دارند، آن ها می توانند از موها در برابر آلاینده ها و مواد شیمیایی محافظت کنند.

اما استفاده از نرم کننده قبل از استفاده از شامپو چه تغییری ایجاد می کند؟ در واقع نرم کننده با تاثیرات محافظتی که در برابر مواد شیمیایی دارد، از نفوذ مواد شیمیایی آسیب رسان موجود در شامپو جلوگیری می کند. همچنین با لایه محافظتی ایجاد شده باعث می شود چربی و مواد مغذی موها بر اثر عملکرد شامپو از بین نروند.

فواید شستشوی معکوس مو​


_ ترمیم و تقویت فولیکول های مو
_ آبرسانی به مو
_ بهبود تغذیه مو
_ جلوگیری از کدر و خشک به نظر رسیدن مو
_ جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست سر
_ پیشگیری از چرب شدن و موخوره
_ افزایش حجم، درخشش و بهبود رنگ مو
_ کاهش ریزش مو
_ کاهش مصرف شامپو

نحوه شستشوی معکوس مو​


شستشوی معکوس مو بسیار ساده است. کافیست مراحد زیر را طی کنید:

موهای خود را کاملا خیس کرده و سپس نرم کننده را بر روی آن ها بمالید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه به حال خود رها کنید.

موهایتان را به آرامی آب بکشید. دقت داشته باشید که نباید با فشار این کار را انجام دهید و باید اجازه بدهید که لایه محافظتی نرم کننده بر روی موهایتان باقی بماند.

اگر نوک موهای شما بیش از اندازه خشک است، مقداری نرم کننده را به آن بخش ها بمالید و کمتر از سایر قسمت های مو آب بکشید.

موهای خود را شامپو زده و بشویید.
یک بار دیگر از نرم کننده استفاده کنید و پس از آن مجددا شامپو. بزنید.

در نهایت از یک سرم مو استفاده کرده و اجازه دهید موهایتان به آرامی و در حالت طبیعی خشک شوند.

شستشوی معکوس مو برای چه کسانی مفید است؟​


این روش معمولا به کسانی توصیه می شود که موهایی چرب، خشن، کدر و نازک دارند، اما در صورتی که از آن به مقدار تعادل استفاده کنید و زیاده روی نداشته باشید، برای همه انواع موها مفید است.
البته نرم کننده ها معمولا باعث چرب شدن یا افزایش چربی موها می شوند که یکی از شایع ترین مشکلات افرادی است که موهای چرب دارند. از این رو، اگر می خواهید از خواص نرم کننده ها بهره مند شوید و چربی هایتان را هم از بین ببرید، شستشوی معکوس مو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

دسته دیگری که می توانند از این روش استفاده کنند، افرادی هستند که به دلیل خشکی و موخوره نیازمند استفاده از نرم کننده ها هستند اما بنا به دلایلی مانند افزایش چربی پوست سر توسط نرم کننده ها، نمی توانند از آن ها استفاده کنند. با این روش مشکل آن ها نیز حل می شود.

از چه نرم کننده ای استفاده کنیم؟​


اکثر ما از نرم کننده های تجاری استفاده می کنیم که در کارخانه ها تولید می شوند. این نوع از نرم کننده ها دارای تنوع بسیاری زیادی بوده و با برندهای متعددی به فروش می رسند. اما در کنار این نرم کننده ها، نرم کننده های طبیعی نیز وجود دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

نرم کننده های تجاری
همانطور که گفتیم، این نوع از نرم کننده ها بسیار متنوع هستند و با توجه به خصوصیات موهای شما و ترکیبات آن ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این نوع از نرم کننده ها در اغلب موارد موثر واقع می شوند اما در برخی موارد، نرم کننده های طبیعی بهتر عمل می کنند. همچنین لازم به ذکر است که نرم کنند های تجاری با مواد شیمیایی تهیه می شوند و برای برخی از افراد مناسب نیستند.

نرم کنندها های طبیعی
روش های طبیعی همیشه طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی مایل به استفاده از مواد شیمیایی و غیرطبیعی نیستند. اگر شما از در این دایره قرار می گیرد، می توانید از نرم کننده های طبیعی برای شستشوی معکوس موهای خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم با توجه به جنس موهای خود، از یک یا چند مورد از روغن های زیر استفاده کنید:

اگر موهای چربی دارید: روغن زیتون، روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن آفتابگردان مناسب است.
اگر موهای خشکی دارید: روغن آووکادو، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن باباسو و روغن بادام مناسب است.

حرف آخر​

روش شستشوی معکوس مو می تواند بسیاری از آسیب های مو را از بین ببرد و از بروز آسیب های جدید جلوگیری کند. البته باید دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آن می تواند مشکل زا باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم استفاده از این روش را به هفته ای یک بار محدود کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر موهای شما آسیب جدی دیده باشند، مشاهده تاثیرات این روش می تواند مدتی طول بکشد.
 

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
91
اعتصامی
اعتصامی
یکی یدونه
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
42
یکی یدونه
یکی یدونه
بالا