زندگی بدون درد واضطراب یک پیر زن ۷۵ ساله

  • نویسنده موضوع کاجول
  • تاریخ شروع
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,143
پسندها
6,048
امتیازها
113
مدال ها
11
Screenshot        comkhorasannewsakharinkhabar 1
محققان یک جهش ژنتیکی نادر در یک زن انگلیسی کشف کرده اند که سبب شده این زن زندگی بدون دردی داشته باشد و احساس اضطراب یا ترس نکند.

به نقل از اسکای نیوز، کارشناسان کالج لندن متوجه شده اند چگونه جهش هایی در ژن FAAH-OUT در سطح مولکولی اتفاق می افتد و سبب شده «جوکامرون» درد را به هیچ وجه احساس نکند.

مکانیسم های بیولوژیکی مشابهی سبب می شود زخم ها به سرعت ترمیم شوند. به گفته محققان، این یافته ها که در ژورنال «برین» منتشر شده، درهای بسیاری را برای تحقیقات دارویی جدید در زمینه مدیریت درد و درمان زخم باز می کند.

پروفسور جیمز کاکس از کالج پزشکی لندن می گوید: با درک دقیق آنچه در سطح مولکولی رخ می دهد، می توان بیولوژی مرتبطی را یافت که پتانسیل های زیادی برای کشف دارویی فراهم می کند که در آینده تاثیری مثبت بر بیماران خواهد داشت.


کامرون یک زن ۷۵ ساله است که نزدیک منطقه لوچ نس در اسکاتلند زندگی می کند. در سال ۲۰۱۹ میلادی هنگامیکه محققان اعلام کردند جهش هایی در ژن FAAH-OUT او کشف کرده اند که سبب می شود وی هیچ درد، استرس یا ترسی احساس نکند، مشهور شد.

او در سن ۶۵ سالگی و هنگامیکه به دنبال درمان برای مشکلی در لگن خود بود، متوجه شد با فرسودگی شدید مفصل روبرو است، با این وجود وی هیچ گونه درد یا ناراحتی احساس نکرده بود.

او چند ماه بعد در بیمارستان ریگمور دستش را جراحی کرد اما هیچ دردی پس از آن حس نکرد، حال آنکه این درمان بسیار دردناک است.

محققان متوجه شدند یک جهش، واکنش ژن مذکور را که با درد، حالات روحی و حافظه مرتبط است، خاموش می کند. همچنین آنها متوجه شدند سطح فعالیت آنزیم در ژن مذکور در خانم کامرون به شدت کاهش یافته است.
 

موضوعات مشابه

انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
38
اعتصامی
انشرلی موخرمائی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
بالا