ریمل و آرایش چشم

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
ریمل یکی از لوازم آرایشی پرمصرف و مهم در آرایش صورت است. این ماده آرایشی زیبایی و جذابیت چشمان را دو چندان می‌کند و حتی در آرایش‌های ساده و گریم‌های طبیعی هم نمی‌توان از این محصول استفاده نکرد.


_ نحوه صحیح ریمل زدن

به سمت پایین نگاه کرده و مژه‌ها را از ریشه تا انتها به دقت برس بکشید. توجه داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌ها باید به سمت بالا و خارج از چشم‌ها باشد. اگر می‌خواهید مژه‌ها پرتر و بلندتر به نظر برسد، این کار را ۲ یا ۳ بار انجام دهید. دقت کنید بیشتر از ۳ بار نشود، چون مژه‌ها داخل همدیگر رفته و شکل خوبی نمی‌گیرد.

اگر می‌خواهید مژه‌ها خیلی بلند شود و در عین حال حالت طبیعی خود را هم حفظ کند، قبل استفاده از ریمل، از فر مژه استفاده کنید. بهتر است از ریمل در آخر آرایش استفاده شود.


_ انواع ریمل :

ریمل انواع مختلفی مانند حجم دهنده مژه‌ها، بلند کننده طول مژه، خرده مژه‌دار و فر کننده دارد. نکته مهم در انتخاب این محصول، حالتی است که با آن می‌خواهید روی چشم‌ها ایجاد کنید.

▪︎حجم دهنده مژه

ریمل‌های حجم دهنده برای مژه‌های نازک و ضعیف مناسب است و برس‌های پرپشت و پهنی دارد. ماده این ریمل‌ها از دیگر انواع آن غلیظ‌تر است و با یک حرکت، مژه‌ها را پر پشت‌تر و پر حجم‌تر نشان می‌دهد. با استفاده از این نوع می‌توانید مژه هایی پر پشت و یکدست داشته باشید.

▪︎بلند کننده طول مژه

ریمل‌های بلند کننده مناسب مژه‌های کوتاه است. برس‌های این نوع مانند شانه است و با الیاف چسبنده‌ای که دارد، به راحتی مژه‌ها را بلند می‌کند. همچنین بدون نگرانی از ایجاد حجم اضافی می‌توان از این نوع ریمل به دفعات استفاده کرد

▪︎خرده مژه‌دار

این نوع ریمل به دلیل دارا بودن الیافی ریز و حجم‌دار، عنوان خرده مژه‌دار را گرفته و برای مژه‌های کم‌پشت استفاده می‌شود. ریمل خرده مژه‌دار خاصیت حجم دهندگی و بلند کنندگی را همزمان دارد. خرده مژه‌ها در امتداد مژه می‌چسبد و با حجم و غلظت خود، حالتی حجیم و بلند به مژه‌ها می‌دهد.

▪︎فر کننده

برس این ریملها منحنی است و با دارا بودن رزین یا پلیمر در فرمولاسیون خود، فر طبیعی و موقت در مژه‌ها ایجاد و آنها را به حالتی خوش فرم و برگشته تبدیل می‌کند.


_ استفاده از ریمل در انواع آرایش چشم

در آرایش معمولا سه حالت کلی برای فرم دادن به چشم ها وجود دارد :

- حالت گرد

برای ایجاد این حالت باید از ریمل در تمام مژه به یک اندازه استفاده شود تا چشم‌ها فرم گرد بگیرد.

- حالت کشیده

برای ایجاد این حالت در یک سوم گوشه خارجی چشم، حجم بیشتری از ریمل استفاده کنید تا چشم کشیده‌تر نشان داده شود.

- حالت گربه‌ای

برای ایجاد این حالت در دو سوم خارجی چشم‌ها، میزان بیشتری از این محصول استفاده کنید تا علاوه بر حالت کشیده، فرم رو به بالا و شاداب در چشم‌ها ایجاد شود.
 

موضوعات مشابه

بالا