رژیم مواد غذایی متناسب با انواع گروه خونی دکتر خیراندیش

شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,300
پسندها
10,244
امتیازها
113
مدال ها
16
مواد غذایی متناسب با گروه خونی

لطفا تا پایان با ما همراه باش ❤️❤️❤️
IMG 20230401 080052 939



اصلاح سبک زندگی از مهمترین دغدغه های بشر امروز است.
پیروان طب سنتی ابتدا باید سبک زندگی خود را تصحیح کنند تا از ابتلا به بیماریها پیشگیری نمایند.
یکی از مهمترین بخشهایی که در سبک زندگی باید به آن توجه کرد نوع تغذیه بر اساس گروه خونی می باشد.

آیا می‌دانید که چه نوع غذاها و خوردنی‌هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی‌هایی باید پرهیز کنید؟

IMG 20230401 080935 747


اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.

IMG 20230401 081009 054

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
IMG 20230401 081120 325


گروه خونی O

گروه خونی O قدیمی ترین و شایع ترین گروه خونی است که از ۵۰ هزار سال پیش تاکنون در رگ های ما جریان داشته است. بررسی ها نشان داده گروه خونی انسان های اولیه O بوده و با توجه به این که آن ها بیشتر گوشتخوار بوده اند بدن شان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم های لازم برای هضم پروتئین های حیوانی را به اندازه کافی تولید می کند. از سوی دیگر گروه خونی O دهنده جهانی است اما تنها از گروه خود می تواند خون دریافت کند.

جالب است بدانید سیستم ایمنی خوب و قوی این گروه باعث می شود افرادی با این گروه خونی بیشتر به بیماری های خودایمنی مبتلا شوند و میزان ابتلا به آلرژی نیز به همین علت در آن ها بالاتر باشد.

دستگاه گوارش دارندگان گروه خونی O به راحتی با غذاهای جدید سازگار نمی شود و به جز پروتئین با سایر گروه های غذایی دچار مشکل است.

IMG 20230401 081239 587


از نظر ورزش کردن هم این گروه باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.

بایدهای غذایی

●این افراد می‌توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند.

●انجبر خشک، انجیر تازه، آلوسیاه، آلو و گوجه قرمز (برقانی)، آلوچه.

●مریم نخودی، شنبلیله، زنجفیل، میوه رازک، توت قرمز، جعفری، نعناع، گل سرخ.

نبایدهای غذایی❌❌❌❌❌❌❌❌❌

●اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد.

●از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت‌ها باید خودداری کنند.
●افراد با گروه خونی «O» مراقب مصرف غلات، کلم و سبزی های خشک باشند، زیرا بدن آن ها در هضم گلوتن کمی دچار مشکل است.

●آواکادو، انواع کلم (سفید، قرمز و غیره…)، گل کلم، ذرت، بادمجان، زیتون سیاه، زیتون یونانی، زیتون اسپانیایی، قارچ اهلی.

●نارگیل، طالبی، گرمک، پرتغال، نارنگی، توت فرنگی.

IMG 20230401 081508 527


گروه خونی A

گروه خونی «A»، گروه خونی است که کمی دیرتر از گروه خونی «O» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می‌کرده است. دومین دسته گروه خونی ( بعد از گروه خونی O ) بوده و به احتمال زیاد طی ۱۵ الی ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در عصر حجر و در ناحیه آسیا یا آسیای میانه بوجود آمده است. گروه خونی A از آسیا به نقاط دیگر جهان رفته اند.

بیشتر افرادی که گروه خونی A دارند گیاهخوارند زیرا در هضم گوشت و شیر مشکل دارند. بنابراین افراد با گروه خونی «A»، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.

IMG 20230401 081629 398


افراد این گروه به صورت طبیعی لاغرند.
متابولیسم آن‌ها بر خلاف گروه O است . مثلا غذاهای حیوانی موجب افزایش سوخت و ساز در گروه خونی O و کاهش سوخت و ساز در گروه خونی A می‌شود.

بدلیل عدم توانایی کافی در جذب ویتامین ب۱۲ کم خونی در این گروه زیاد است.

به علت پایین بودن میزان اسید معده دستگاه گوارش نیز عمل هضم را به آرامی انجام می‌دهد که این امر موجب احتباس مایعات درشکم‌شان می‌شود.
غرش شکم یکی از مشکلات این دسته از افراد است.
استفاده از روغن‌های نباتی می‌تواند مانع این امر شود.


بایدهای غذایی

افراد با گروه خونی A سیستم گوارشی‌شان حساس بوده و به سختی می‌تواند چربی‌ها و پروتئین‌های حیوانی را هضم کند. برای این گروه خونی بسیار حائز اهمیت است که غذاهای خود را به صورت طبیعی ، تازه ، خالص و سالم مصرف نمایند

در مصرف مغز خشکبار ( تخم کدو، گردو )، حبوبات (لوبیا سبز و سیاه، لوبیا چیتی، سویا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، عدس)، دانه‌ها، سویا، غلات، آرد جو، برنج و آرد چاودار ، پاستا، میوه و سبزیجات ( سیر، پیاز، بروکلی، هویج، کلم، کدوتنبل، اسفناج، کنگر فرنگی، کاسنی تلخ، ترب کوهی، تره فرنگی، بامیه، جعفری، شلغم) کاملا آزاد هستند. از میان پروتئین های حیوانی بدن این گروه، ماهی و گوشت سخت پوستانی مانند میگو را بهتر هضم می کند. ماهی کپور، ماهی کاد، ماهی های گرمسیری، اردک ماهی، ماهی سرخو، ماهی قزل آلای رنگین کمان، سالمون، ساردین می توانند در رژیم غذایی آنها قرار بگیرد.

غذاهای حاوی سویا به سوخت و ساز کمک می‌کنند و در هضم موثر‌اند.

سبزیجات نیز در کمک به سوخت و ساز و تحرک دستگاه هاضمه موثرند.

نبایدهای غذایی❌❌❌❌❌❌❌❌❌

در خوردن لبنیات به ویژه‌ اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند.

دانه‌های باقالی در این افراد ایجاد مشکل می کنند.

خوردن غذاهای حیوانی سوخت و ساز بدن آن‌ها را کند می‌کند.

افراد این گروه نمی‌توانند لبنیات را به خوبی حل نموده و با هضم چربی‌های اشباع (جامد) مشکل دارند.

IMG 20230401 081913 767



گروه خونی B

هیچ گروه خونی دیگری به اندازه گروه خونی «B» مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان‌ها بیشتر سفر می‌کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌ است.
افراد با گروه خونی «B» به طور کلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارند و بسیار واقع بین و عمل گرا هستند


میزان سازگاری این گروه خونی با هر نوع آب وهوایی بسیار بالاست و افراد با این گروه خونی به طور کلی سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی دارند. دارندگان این گروه خونی نیز مانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های خودایمنی اند و در برابر بیماری های ویروسی بسیار ضعیف هستند.

IMG 20230401 082020 017


برای افرادی که گروه خونی «B» دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی «A» و «O» است. یعنی از هر چیزی می‌توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس‌تر هستند،
چون راحت‌تر می‌توانند وزن از دست بدهند.
گروه خونی «B» می‌توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند.

IMG 20230401 082052 685


بهترین ورزش‌ها برای این افراد ورزش‌هایی است که تحرک بدنی همراه با آرامش روحی در آن حکم‌فرما باشد ورزش‌هایی مانند پیاده روی دسته‌جمعی ، دوچرخه سواری تفریحی ، ورزش‌های ملایم‌تر رزمی ، تنیس و کلاس‌های ایروبیک، ورزش‌های خوبی هستند. بهترین برنامه ورزشی برای این افراد سه روز تمرین بدنی و سه روز تمرینات آرامش‌بخش روحی است.

این گروه بیشتر مستعد بیماری‌هایی مثل MS ضعیف و مزمن می‌باشند.


بایدهای غذایی

●رژیم غذایی این گروه قلمرویی از حیوانات (گوشت) و سبزی، لبنیات و غذای دریایی است.

●زنجبیل، نعناع فلفلی و جین سینگ برای آنها مفید است (زنجبیل و نعناء فلفلی برای تسکین گوارش و جینسینگ تسکین اعصاب).

●شیرین‌بیان خاصیت ضدویروس و تنظیم‌کننده قندخون بوده و از اشتهای کاذب و ورم معده جلوگیری می‌کند.

●چای گیاهی مرکب از گل سرخ، نعناع و شیرین بیان به نسبت‌های مساوی .

●گوشت‌ها، ماهی، لبنیات، روغن زیتون، دانه‌های غذایی (بادام و گردو) و حبوبات (لوبیا قرمز و سویا) آرد برنج، چغندر، هویج، سیب‌زمینی، گل کلم، جعفری، کلم قرمز و سفید، بادمجان، موز، انگور، آناناس، آلو، توت، ادویه کاری، زنجبیل، گل سرخ، جینسینگ، مریم گلی، چای‌سبز و شیرین‌بیان.

نبایدهای غذایی❌❌❌❌❌❌❌❌❌
●پرهیز از خوردن مایعات و آب در این گروه بسیار مفید است.

●این گروه خونی باید از خوردن مایعات زیاد، عدس، ذرت، بادام زمینی، گوجه‌فرنگی و جوجه‌ کباب پرهیز کنند.

●گوشت‌هایی نظیر جوجه، مرغ، کبک، ماهی دودی، میگو، بستنی، روغن کانولا، روغن ذرت، روغن آفتابگردان، بادام هندی، پسته، بادام زمینی، تخمه کدو و آفتابگردان، بذر خشخاش، عدس، لوبیای سیاه، سبوس گندم، کورن فلکس، آرد جو، آرد گندم، زیتون، کدو حلوایی، ذرت (بلال)، تربچه، نارگیل، انار، ریواس، خرمالو، گوجه‌فرنگی، سس گوجه‌فرنگی، صبر زرد، سنا، دارچین و فلفل سیاه. البته با دانستن طبع هر یک از خوراکی‌های فوق می‌توان از ضرر آنها کاست، مثلاً بستنی زعفرانی خورده شود، پسته با آبلیمو، شیر با عسل و ….
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,300
پسندها
10,244
امتیازها
113
مدال ها
16
IMG 20230401 082423 437


گروه خونی AB

و بالاخره گروه خونی «AB» که ترکیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می‌توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.

دستگاه گوارش آن ها به نسبت ضعیف تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی توانند پروتئین های حیوانی را هضم کنند، زیرا مقدار اسید معده آن ها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی کنند.
با این حال میزان مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی مدرن مانند انواع فست فود در آن ها بالاست.
سیستم ایمنی این افراد نیز تا حدی ضعیف عمل می کند و به همین علت آن ها به راحتی در برابر باکتری ها و آلرژن ها از پا درمی آیند.

از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که
ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل پرش سبک را داشته باشند. این افراد وقتی عضلاتشان کمی قلیایی می‌شود سرحال‌ترند.
IMG 20230401 082427 329


بایدهای غذایی

این گروه خونی باید همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.

بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است.

گوشت را به همراه سبزیجات یا پنیر حاصل از شیر سویا مصرف نمایند.

نبایدهای غذایی❌❌❌❌❌❌❌

این گروه خونی باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
91
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
144
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
74
اعتصامی
اعتصامی
بالا