روزه گرفتن در ماه اول بارداری نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,946
پسندها
22,639
امتیازها
113
مدال ها
6
روزه گرفتن در ماه اول بارداری نی نی سایت


می بایست به این موضوع اشاره کنیم، در سه ماهه نخست بارداری همه اندامهای جنین از مغز و قلب حتی ناخن‌ها تشکیل می شوند و درحال رشد و نمو هستند و در این سه ماه اول نیاز های تغذیه‌ای جنین به شدت رو به افزايش است.

جنین مواد غذایی که به آن نیازمند است از رگ های خونی مادر بدست می آورد ، در سه ماهه اول بارداری با دقت به اینکه به افزایش چند برابری روبرو هستیم ، رگ های خونی مادر باید خون فراوانی داشته باشد تا بتواند به شکل مستمری نیازهای جنین را تامین کند و با روزه گرفتن بدن مادر نمی‌تواند این نیازها را بر آورده کند.

چنانچه جنین در هر شرایطی نیازهای خود را از بدن مادر کسب می‌کند و در موقع روزه‌داری در سه ماهه اول چنانچه رگ های خونی نتواند مواد مورد نیاز را به جنین منتقل ، این مواد از بخش ذخیره های بدن مادر برای او ارسال می‌شود. مثلا اگر جنین با کمبود کلسیم مواجه شود این مواد از سمت استخوان های مادر برای او مهیا می‌شود.

با دقت به این موضوع که ضرر و زیان اصلی روزه‌ گرفتن در سه ماهه اول بارداری متوجه مادران است که درگیر کمبودهای بسیار می‌شوند.

مادران بارداری که بیماری و یا عارضه خاصی نداشته باشند، برای روزه‌ گرفتن در سه ماهه دوم و سوم بارداری مشکل و ممنوعيت ندارند ، ولی می بایست پیش از اقدام به روزه گرفتن با پزشک خود گفتگو کنید.

روزه‌داری در سه ماهه سوم بارداری باعث می شود که جنین مادران لاغر می‌شود، زیرا سه ماهه سوم موقع وزن‌گیری جنین است.

مادران باردار پس از گفتگو با پزشک برای روزه‌داری در سه ماهه دوم و سوم بایستی بر طبق رژیم غذایی توصیه پزشک خود مصرف از مکمل‌ها را در فاصله زمانی بین افطار تا سحر داشته و تاکید می کنیم یک لیوان شیر را در این فاصله زمانی استفاده کنند و پیاده‌روی‌های در ساعات خنکی روز انجام دهند که نیاز به آب اضافه پیدا نکند.

همین طور مادران بارداری که درگیر مشکلات قلبی عروقی و یا فشار خون می باشند، روزه برای آنها ممنوع است.

این مواقعی که مادران دو قلو یا چند قلو باردار هستند نباید روزه بگیرند ، چون نیازهای غذایی این مادران کاملا متفاوت است
 
بالا