رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17

مفهوم کپی رایت​

کپی رایت در حقیقت یک حق است که سبب می شود همه مزایای یک اثر به صاحب اثر رسیده و فرد دیگری نتواند بدون اجازه صاحب اثر از محتوای تولیدی او استفاده نماید. کپی رایت شامل کتاب، تصاویر، موزیک، طراحی و نقاشی و … می باشد. به عبارت بسیار ساده، کپی رایت یعنی این که فرد اجازه ندارد بدون اجازه از آثار دیگران استفاده کند و همه اعتبار و ارزش محتوا به صاحب اثر تعلق دارد. به طور مثال نمی توانید از یک موزیک بدون اجازه صاحب اثر استفاده نمایید.
صاحب کپی رایت نیز این طور تعریف می شود هر فردی که اثری را تولید می کند، صاحب آن اثر تلقی شده و حق کپی رایت اثر نیز به او تعلق می گیرد. به طور مثال وقتی با گوشی خود عکسی از یک منظره زیبا را ثبت می کنید، صاحب آن بوده و فقط شما حق استفاده از این عکس را دارید. حال اگر فردی عکس ثبت شده توسط شما را بدون اجازه در فضای اینستاگرام به اشتراک بگذارد با مشکل کپی رایت روبرو خواهد شد.
دو قانون اصلی و موارد مشمول کپی رایت اینستا
در این بخش قصد داریم شما را با دو قانون اصلی کپی رایت اینستاگرام آشنا نماییم. اطلاع از این قوانین کمک می کند تا با مشکل کپی رایت مواجه نشوید.

۱. انتشار محتوا با اطلاع صاحب اثر
به طور کلی قوانین کپی رایت در این برنامه، شامل هیچ نوع مراحل عملی نبوده بلکه کاربر باید دو مورد اخلاقی را رعایت نماید. نخستین مورد برای روبرو نشدن با مشکل کپی رایت این است که صاحب محتوا برای کپی رایت مطلع باشد و با اجازه وی آثارش را منتشر کنید. همانطور که پیشتر اشاره شد برای تولید هر محتوا تایم زیادی صرف شده است. بالطبع کسی که محتوا را تولید کرده و انتشار داده صاحب محتوا خواهد بود.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,572
پسندها
19,211
امتیازها
113
مدال ها
17
حقیقت با کسب رضایت از صاحب محتوا، تنها نصف راه طی شده و نیاز است قانون دوم کپی رایت هم رعایت شود و آن منشن کردن نام کاربری صاحب اثر و محتوا است. حتما شما با پست هایی در اینستا مواجه شده اید که در کپشن آن ها، برخی از صفحات منشن شده اند. حال باید در زیر محتوای کپی شده دقیقا اسم کاربری صاحب محتوا منشن شود. با این کار دیگر هیچ خطری صفحه کاربری تان را تهدید نمی کند.

تحت شرایط اینستاگرام، کاربر حق اشتراک گذاری محتوایی که سبب نقض حقوق شخص دیگری می شود، را ندارد. در حقیقت نمی توان عکسی را از صفحه فردی دانلود و آن را در صفحه شخصی یا یک صفحه عمومی اشتراک گذاری کنید. زیرا سبب نقض حریم شخصی فرد مذکور خواهید شد.
از جمله مواردی که مشمول کپی رایت اینستاگرام هستند، عبارتند از :

اشتراک گذاری یک موزیک حتی در صورت خریداری آن
اشتراک گذاری یک ویدیو یا پخش صدای یک موزیک کپی رایت در پس زمینه ویدیو
ویرایش محتوای کاربر دیگر
اشتراک گذاری پست یک هنرمند بدون اختصاص حق کپی رایت به وی
کپی از محتوایی و استفاده آن در جهت تبلیغات
اشتراک گذاری محتوای دانلود شده از یک شبکه اجتماعی دیگر یا دانلود شده از گوگل
راهکارهای رفع مشکل کپی رایت اینستا
در این بخش راهکارهایی را با هم مرور می کنیم که کمک کرده تا در برنامه اینستاگرام بدن مشکلی پست دلخواه خود را به اشتراک بگذارید.
۳. ویرایش موزیک اصلی
در صورتی که می خواهید یک موزیک جذاب را در صفحه خود یا یک پیج عمومی اشتراک گذاری کنید، ولی این آهنگ جزو دسته کپی رایت باشد، خیلی سریع حذف می شود. در این جا می توانید از دو راهکار قبلی استفاده کنید. بر اساس الگوریتم اینستا، آهنگی که در دسته کپی باشد سریعا شناسایی و از این برنامه حذف می شودبه این ترتیب برای حل مشکل ایجاد شده آهنگ مورد نظر را کمی تغییر داده مثلا یک ثانیه وویس به آهنگ توسط برنامه اینشات اضافه کنید یا ادیت های حرفه ای تر و میکس دو آهنگ و … به کار گیرید.وقتی یک آهنگ ویرایش می شود؛ چون آهنگ اصلی با نسخه نهایی تفاوت دارد، دیگر جزو کپی رایت محسوب نمی شود و استفاده از آن مجاز می باشد..
۴. پست محتوایی که صاحب آن نیستید
یکی از بهترین راهکارها جهت رعایت قوانین کپی رایت این است که تنها محتوای تولیدی خود را به اشتراک بگذارید و یا از صاحب اثر اجازه کامل جهت انتشار دارید را پست کنید.
 
بالا