رسپی غذای الدجاج المحشي 🦋

sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,201
امتیازها
113
مدال ها
18
0chicken griled thyme
الدجاج المحشی با برنج یکی از غذاهای لذیذی است که در تمام کشورهای عربی و حتی کشورهای غربی شناخته شده است و برای اینکه کدبانو به این غذای فوق العاده مسلط شود باید از روش و مواد زیر پیروی کند:
توجه: الدجاج المحشي با برنج به دو ساعت و نیم زمان نیاز دارد.
مواد لازم برای الدجاج المحشي با برنج
یک مرغ سایز متوسط با آب و نمک خوب تمیز می کنیم تا برای پر شدن آماده شود.
مواد داخل مرغ: یک فنجان برنج را خوب شسته و به مدت نیم ساعت با آب ولرم خیس کنید.
نیم کیلوگرم گوشت قرمز چرخ کرده
دو مکعب عصاره مرغ
یک قاشق نمک ،
یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه . دو قاشق غذاخوری کره ، یا می توان آنها را با روغن ذرت خالص جایگزین کرد.
سه حبه سیر ترجیحا خوب له شده باشد.
یک قاشق چایخوری هل خیلی ریز آسیاب شده. برگ بو. چوب دارچین
مواد لازم پلو فلفلی
یک چهارم کیلو گوشت چرخ کرده یک چهارم فنجان روغن ذرت خالص. پنج حبه سیر، له شده نرم. یک پیاز متوسط، ریز خرد شده. یک مکعب عصاره مرغ. سه فنجان برنج باسماتی یا هندی. یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه. یک قاشق چایخوری نمک. یک قاشق چای خوری فلفل. (پودر میخک پودر تخم خرفه پودر زیره) یک قاشق چایخوری
یک قاشق غذاخوری ادویه کاری
. برای تزئین برنج و مرغ شکم پر، یک عدد لیموی متوسط به صورت ورقه ای بریده شده است. 250 گرم قارچ تازه.
طرز مواد داخل شکم مرغ
کره را با حرارت ملایم آب می کنیم سپس سیر را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا طلایی شود. گوشت را اضافه کرده و با سیر و روغن به آرامی هم بزنید تا مطمئن شویم درست شده است. نمک، فلفل، ادویه، و هل را بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. بعد از آن روی مواد آب داغ می ریزیم و نیم ساعت
در قابلمه را می بندیم تا آماده شود.
قابلمه را از روی آتش برمی داریم و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود، سپس مرغ را پر می کنیم و با سوزن و نخ یا با چوب یا چوب های چوبی که برای آن در نظر گرفته شده است، می دوزیم. مرغ را در ظرفی می ریزیم و کمی آب بسیار داغ روی آن می ریزیم و با آن برگ بو و مقداری چوب دارچین می ریزیم دو ساعت با حرارت ملایم می گذاریم تا بجوشد. پس از جوشاندن مرغ را از آب گوشت خارج کرده و در سینی چرب شده می چینیم و به مدت ده دقیقه در فر پخته شود (گریل) .
طرز تهیه برنج فلفلی با گوشت پیاز خرد شده را با روغن و سیر تفت می دهیم و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مطمئن شویم پیاز کاملا طلایی شده است. گوشت را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و با هم هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند و گوشت خیلی نرم شود. قارچ ها را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم. ادویه ها، عصاره، نمک، فلفل، برنج را خوب هم می زنیم و کمی آب داغ می گذاریم، سپس 45 تا یک ساعت در قابلمه را می بندیم تا پخته شود. قابلمه را بلند می کنیم و کنار می گذاریم. بشقاب سرو آماده می کنیم و مرغ را روی آن و برنج را کنار آن می چینیم سپس با برش های لیمو روی آن ها را تزئین می کنیم.
 

موضوعات مشابه

بالا