راه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت /و معرفی چند ابزار آنلاین کم کردن حجم تصویر

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
شهرآرانیوز - کاهش حجم تصاویر یکی از روش‌های مهم برای بهبود سرعت بارگیری صفحات و کاهش مصرف اینترنت است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید اولین و ساده‌ترین راه کاهش حجم تصویر، تغییر اندازه آن است. در واقع، برای تصاویری که از نظر رزولوشن بزرگ هستند، کاهش رزولوشن به طور محسوسی حجمشان را کاهش می‌دهد. با این‌حال تغییر اندازه تصویر می‌تواند به کیفیت آن آسیب برساند. بنابراین، باید اندازه تصویر را تا حدی کاهش داد که کیفیت تصویر را تحت‌تأثیر قرار ندهد.

در ادامه چند عامل دیگر را که در افزایش حجم تصاویر اثرگذارند و می‌توانیم با تغییر آن‌ها حجم عکس را پایین بیاوریم، بررسی می‌کنیم:


_ فرمت فایل تصویر: یکی از عواملی که می‌تواند حجم تصویر را کاهش دهد، تغییر فرمت تصویر است. پس بهتر است حداقل با مهم‌ترین فرمت‌های تصاویر آشنایی داشته باشیم.

▪︎JPEG یا JPG: یکی از پرکاربردترین فرمت‌های تصویری که برای تصاویر با تعداد رنگ بالا و شفافیت کمتر به‌کار می‌رود. بنابراین این فرمت برای عکس‌های دیجیتال، تصاویر زنده، تصاویر وب و غیره کارآمد است.

▪︎PNG: این فرمت برای تصاویر با تعداد رنگ بالا و شفافیت بیشتر به ‌کار می‌رود. بنابراین می‌توان از آن برای عکس‌های دیجیتال، تصاویر زنده و آیکون‌ها استفاده کرد. همچنین، PNG به‌دلیل اینکه کیفیت تصویر را کم‌تر کاهش می‌دهد، برای تصاویر وب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

▪︎GIF: این فرمت برای تصاویر با تعداد رنگ کم و شفافیت بالا به‌کار می‌رود. بنابراین برای تصاویر با تعداد کم ‌رنگ، تصاویر انیمیشن و غیره کارآمد است.

▪︎TIFF: این فرمت برای ذخیره تصاویر با کیفیت بالا و بدون از دست‌دادن اطلاعات به‌کار می‌رود. بنابراین از آن برای تصاویر پردازش‌شده و تصاویر تجاری استفاده می‌کنند.

▪︎BMP: این فرمت برای تصاویر با کیفیت بالا و بدون فشرده‌سازی مناسب است.

▪︎SVG: این فرمت برای وکتورها (vector) به‌کار می‌رود. پس اگر آیکون‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و غیره را می‌خواهید ذخیره این فرمت بهترین گزینه است.


_ داده‌های اضافی: تصاویر ممکن است حاوی اطلاعات و بخش‌های اضافی باشند که به‌طور مستقیم روی کیفیت یا محتوای تصویر اثر نمی‌گذارند. این اطلاعات ممکن است شامل متادیتاها، اطلاعات GPS و ... باشد. با حذف این اطلاعات اضافی هم می‌توان حجم تصویر را کاهش داد.

_ فشرده‌سازی تصویر: فشرده‌سازی تصویر یکی دیگر از روش‌های مهم کاهش حجم تصویر است. این کار به معنی حذف اطلاعات اضافی از تصویر و کاهش حجم آن است، بدون این که کیفیت تصویر تحت‌تأثیر قرار بگیرد. فشرده‌سازی تصویر می‌تواند به دو شکل مختلف انجام شود: فشرده‌سازی با از دست دادن اطلاعات و فشرده‌سازی بدون از دست دادن اطلاعات. در فشرده‌سازی با از دست دادن اطلاعات، کیفیت تصویر کمی کاهش می‌یابد، در حالی‌که در فشرده‌سازی بدون از دست دادن اطلاعات، کیفیت تصویر حفظ می‌شود.

_ استفاده از ابزار‌های آنلاین: با در نظرگرفتن عواملی که در بالا به آن اشاره کردیم، برخی از ابزار‌های آنلاین هم می‌توانند به شما در کاهش حجم تصاویر کمک کنند. این ابزار‌ها عموماً به‌صورت رایگان در دسترس هستند و می‌توانند بدون کاهش کیفیت تصاویر، حجم آن‌ها را به صورت خودکار کاهش دهند.

بهترین ابزار‌های آنلاین کم‌کردن حجم تصویر​

در زیر چند ابزار آنلاین برای کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت معرفی شده‌اند:​



TinyPNG: یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های کاهش حجم تصاویر است که قابلیت کاهش حجم انواع تصاویر ازجمله PNG و JPEG را دارد. این ابزار رایگان است و می‌توانید به صورت همزمان تا ۲۰ تصویر را در آن بارگذاری کنید.

Compressor.io: با استفاده از این ابزار، می‌توانید تصاویر خود را در فرمت‌های مختلف، از جمله JPEG، PNG، SVG و GIF کاهش دهید. این ابزار همچنین امکاناتی مانند انتخاب سطح فشرده‌سازی، محدودیت اندازه فایل و بارگذاری تصاویر از منابع مختلف دارد.

Optimizilla: این ابزار به شما کمک می‌کند تا تصاویر JPEG و PNG خود را با دقت بالا کاهش دهید، به طوری که کیفیت تصویر به نسبت حجم فایل آن کم شود. این ابزار از طریق بارگذاری تصاویر و تنظیم میزان کیفیت، حجم فایل را به حداقل می‌رساند.

Kraken.io: این ابزار به شما کمک می‌کند حجم تصاویر خود را با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته فشرده‌سازی، کاهش دهید. این ابزار همچنین از امکاناتی مانند پشتیبانی از فرمت‌های مختلف تصویر، حذف اطلاعات اضافی و بهینه‌سازی برای وب سایت‌ها پشتیبانی می‌کند.
 
  • گل
واکنش‌ها[ی پسندها]: angel
بالا