ذکر ایام هفته به همراه معانی✨️

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
ذکر ایام هفته از بهترین اعمالی است که می‌توانید در روز انجام داده و از برکات معنوی آن از جمله برآورده شدن حاجات بهره‌مند شوید. خواندن این ذکرها علاوه بر آرامشی که به همراه دارد به زندگی برکت داده و موجب افزایش رزق و روزی می‌شود. از آنجاییکه این ذکرها کوتاه هستند به خاطر سپردن آنها آسان است. 100 مرتبه خواندن هر ذکر در روز مخصوص خود برکات ذکر شده را به دنبال دارد.

امام حسین (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) اینطور فرموده‌اند که “هرکس برای برآورده شدن حاجات تا هفت روز ذکر ایام هفته را هزار مرتبه بخواند، حاجت روا خواهد شد.

ذکر ایام هفته با معنی

▪︎ذکر روز شنبه
یا رَبِّ الْعالَمِین به معنی “ای پروردگار جهانیان”

ذکر روز شنبه به نام حضرت محمد (ص) است و روایت بر این است که خواندن آن موجب غنی و بی‌نیازی خواهد شد. همچنین روز شنبه به عنوان روز زیارت رسول اکرم شناخته می‌شود.


▪︎ذکر روز یکشنبه
یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام به معنی “ای صاحب جلالت و کرامت”

ذکر روز یکشنبه به نام امام علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) است و نقل شده که خواندن آن موجب پیروزی می‌شود. یکشنبه روز زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) گفته می‌شود.


▪︎ذکر روز دوشنبه
یا قاضیَ الحاجات به معنی “ای برآورنده حاجت ها”

ذکر روز دوشنبه به نام امامان حسن و حسین علیه السلام است که خواندن آن ثواب بسیار دارد، و اینطور آمده است که خواندن آن مال را افزایش می‌دهد.


▪︎ذکر روز سه‌ شنبه
یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین به معنی “ای بخشنده‌ترین بخشندگان”

ذکر روز سه شنبه به نام امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است و خواندن آن حاجت روایی به دنبال دارد. روایت شده در این روز زیارت این امامان خوانده شود.


▪︎ذکر روز چهارشنبه
یا حَیُّ یا قَیّومُ به معنی “ای زنده، ای پاینده”

ذکر روز چهارشنبه به نام امام موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمدتقی (ع) و امام علی نقی (ع) است که خواندن آن باعث عزتمند شدن همیشگی فرد می‌شود. خواندن زیارت این امامان در روز چهارشنبه ثواب بسیار دارد.


▪︎ذکر روز پنجشنبه
لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین به معنی “معبودی جز خدا نیست سلطان حق و آشکار”.

روز پنجشنبه همچنین به روز زیارتی امام حسن عسگری شناخته می‌شود و خواندن زیارت ایشان ثواب بسیار دارد.


▪︎ذکر روز جمعه
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم به معنی “خدایا درود فرست بر محمد و خاندان او و در فرج ایشان تعجیل بفرما”

ذکر روز جمعه برای عزیز شدن بین دیگران سفارش شده است. روز جمعه روز زیارتی امام زمان (ع) است و روایت است که خواندن زیارت ایشان ثواب بسیاری دارد.
 
بالا