دلایل لاغری چیست؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,300
پسندها
10,244
امتیازها
113
مدال ها
16

لاغری​


"همانطوری که افراد چاق به دنبال لاغری هستند، واققا افراد لاغری نیز وجودد ارد که دنبال چاقی هستند . پس چاقی بیش از حد و لاغری بیش از حد جایز نیست وهردو باید به فکر تناسب اندام متعادلی باشند. هم لاغری و هم چاقی بزودی میسر نیست. فکر نکنید که اگر بخورید زود چاق می شوید.حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ روز طول میکشد تا چاق بشوید و کمی تحمل لازم است."

"دلایل لاغری​

؛ ما می‌توانیم جمعیت جهان را از نظر تناسب اندام افراد آن ‌به ۳ قسمت تقریباً مساوی تقسیم کنیم: یک سوم دارای اضافه وزن، یک سوم لاغر و یک سوم دارای اندام مناسب. بنابراین پدیده اضافه وزن یا لاغری پدیده‌ای طبیعی به حساب می‌آید.

اگر بتوانیم سیستم سوخت و ساز بدن را درک کنیم علت این پدیده را نیز می‌توانیم درک کنیم. خداوند متعال، ‌بدن انسان را با دقتی فوق‌العاده ساخته است. نه تنها کل محاسبات لازم را برای سلامتی او در نظر گرفته بلکه به منظور تأمین انرژی لازم برای ادامه این زندگی، سیستم های دقیقی خلق کرده است."

"انرژی لازم برای تأمین نیازهای بدن انسان از خوراکی ها دریافت می‌شود. اگر انرژی دریافتی به اندازه انرژی مورد نیاز بدن باشد، وزن آن شخص ثابت می‌ماند‌ و اگر این انرژی بیش از انرژی مورد نیاز بدن باشد، بدن پس از دریافت نیاز خود،‌ انرژی باقیمانده را به ذخیره ای برای روزهای قحطی تبدیل می‌کند. این ذخیره معمولاً به صورت بافت چربی در مناطق مختلف بدن باقی می‌ماند و سبب افزایش وزن می‌شود.

اگر انرژی دریافتی شخصی کمتر از نیاز او باشد،‌ بدن مجبور است برای تأمین بقیه نیاز خود از این انرژی های ذخیره شده (چربی های انباشته در بدن)‌ استفاده کند. در صورت عدم وجود ذخایر چربی،‌ بدن نیاز خود را از سوزاندن بافت های دیگر خود تهیه خواهد کرد. وضعیت تأمین نیاز بدن به گونه‌ای است که حتی در بعضی حالت های قحطی و رژیم لاغری های نادرست، بدن برای تأمین نیاز خود از بافت های حیاتی و مهم مثل قلب، ‌کلیه، کبد و غیره استفاده می‌کند که باعث کاهش وزن می‌شود.

بنابراین لاغری دلیل بسیار روشنی دارد و با رفع این دلیل به راحتی می‌توان به وزن ایده‌آل رسید و از سلامتی کامل و اندامی مناسب بهره برد

دلایل لاغری چیست؟​


بیشتر لاغری ها به دلیل تغذیه نامناسب است و درصد خیلی کمتی از آن به مسائلی از قبیل:
۱- فعالیت بیش از حد
۲- اضطراب، هیجان، افسردگی
۳- اشکال در هضم و جذب مواد غذایی
۴- وجود بیماری های مزمن مثل سل و سرطان
۵- کم خونی
۶- وجود اختلالات هورمونی و متابولیکی مانند تیروئید و مرض قند
۷- عوامل آب و هوایی مربوط می شود. "

"اضافه کردن وزن همیشه با سخت تمرین کردن و زیاد خوردن بدست نمی آید. باید غذای سالم را در زمان درست بخورید. هنگامی که مقدار کالری لازم برای رسیدن به هدف تان را درک کردید باید برای درشت مغذی های تصمیم بگیرید."

"از مهمترین دلایل لاغری در افراد مشکلات اجتماعی و فردی، استرس و اضطراب است که باعث کاهش اشتها یا از دست دادن کامل غذا می شود."
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
67
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
154
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
46
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
76
اعتصامی
اعتصامی
بالا