دلایلی ک باعث میشه حجم اینترنت شما سریع تمام شود

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
تمام شدن سریع حجم بسته اینترنتی، قطعا می‌تواند شما را شوکه کند. اما به چه دلایلی اینترنت گوشی یا مودم ما در چند روز تمام می‌شود؟ آیا راه حلی دارد؟


▪︎آپدیت خودکار برنامه‌ها

برنامه‌های گوشی به‌صورت خودکار آپدیت می‌شوند تا آخرین نسخه‌های منتشر شده را نصب کنند. اولین مورد مهمی که می‌تواند میزان بسته اینترنتی شما را خیلی سریع به پایان برساند، آپدیت خودکار برنامه‌های گوشی است.


▪︎دانلود خودکار مدیا در صفحات مجازی

زمانیکه شما وارد حساب کاربری خود در صفحات مجازی می‌شوید، با مشاهده خودکار پست‌های آنلاین شامل تصاویر، ویس، موسیقی و کلیپ‌ها شاید احساس کنید که به میزان خیلی کمی اینترنت شما در حال مصرف است. اما دقیقا خلاف این قاعده وجود دارد چرا که وقتی شما وارد یک گروه یا یک کانال می‌شوید، چند ده پست وجود دارد که اگر دانلود خودکار مدیای برنامه شما فعال باشد، تمام آن‌ها را به‌صورت یکجا با هر حجمی دانلود خواهد کرد.

▪︎اینستاگرام

این اپلیکیشن محبوب‌ترین برنامه سوشیال مدیا میان کاربران جهان و ایرانی است که اکثر ما در این برنامه حساب کاربری داریم و هر روز از چند دقیقه تا حتی چند ساعت را صرف وقت گذرانی در این برنامه می‌کنیم که هر پستی را که شما در این برنامه مشاهده می‌کنید، تماما توسط دیتا گوشی دانلود می‌شوند و سپس به شما نمایش داده می‌شود. بنابراین اگر شما در عرض ۱۰ دقیقه اگر ۱۵ پست متفاوت را مشاهده کنید، به‌صورت میانگین حداقل ۱۰۰ مگ از اینترنت شما مصرف اینستاگرام خواهد شد.

▪︎تماس تصویری

یکی دیگر از مواردی که در میزان حجم اینترنت شما موثر است و می‌تواند میزان حجم اینترنت شما را تحت تاثیر قرار دهد، تماس صوتی است چرا که اینترنت شما در این بین ۲ وظیفه مهم دارد. وظیفه اول این است که تصویر شما را از دوربین به‌صورت لحظه‌ای در گوشی مقصد آپلود کند و وظیفه دوم هم این است که تصویر فرد مقابل را از سرور برنامه، لحظه‌ای دانلود و در گوشی شما نمایش دهد. از این رو اینترنت شما در حال تبادل خواهد بود و این گویای استفاده از حجم اینترنت است. پس یکی دیگر از دلایل کاهش حجم اینترنت، تماس تصویری است.


▪︎برنامه‌های بک گراند

تصور کنید که شما در ۱ دقیقه برنامه‌های اینستاگرام، برنامه‌های نمایش آنلاین فیلم، بازی آنلاین و.. را باز کرده‌اید و بدون آنکه آن‌ها را ببندید، وارد برنامه جدید شده‌اید. این بدین معناست که تمام برنامه‌های باز شما در حال آپدیت شدن هستند. برای مثال فیلمی که در حال مشاهده آن بودید و در کسری از زمان وارد بازی آنلاین شده‌اید، لازم به ذکر است که فیلم در حال پخش شما در حال دانلود است. بنابراین برای مدیریت میزان حجم اینترنت توصیه می‌شود برنامه‌های بک گراند خود را ببندید تا این مشکل برای شما تا حدودی حل شود.
 
Q

Q.T

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
6/10/22
نوشته‌ها
2,543
پسندها
5,019
امتیازها
113
مدال ها
10
عضویت در وطن وی و حومه:sharmandegi:
 
A

ali.hunter

Mr
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
2,119
پسندها
5,646
امتیازها
115
مدال ها
1
جنسیت
آقا👨
فقط و فقط اول خیلی مواظب باشید مودم شما هک نشه یا رمز wifi شمارو هک نکنند همسایه ها که می تونید هر چند وقت یکبار عوضش کنید اولیش
دوم تمام اپدیت گوشی و برنامه های خودتونو ببندید
سوم باز کردن صفحه هر سایتی زیاد حجمی نمیبره یا عکسی دیدن شاید چند MB حجم کمیه
منتها کلیپ حجمش زیاده با فیلم
موزیک هم نهایت 10 MB هستش بازم موزیک حجم زیادی نداره
 
بالا