وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
یلدا

یلدا

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
11/10/23
نوشته‌ها
323
پسندها
522
امتیازها
93
مدال ها
4
جنسیت
خانم👩
InShot   copy 1024x905 copy 1024x905


درمان سنگ کلیه در طب سنتی دکتر توصیه دکتر خیراندیش
برای دفع سنگ کلیه چکار کنیم ؟


چند نوع سنگ کلیه وجود دارد:

سنگ کلیه سیلیکاتی
سنگ کلیه کلسترولی
سنگ کلیه اگزالیتی
درمان سنگ کلیه چیست؟
علامت های بیماری سنک کلیه چیست؟
علائم دقیق سنگ کلیه چپ و راست

در بخش بیماری ها و راه درمان قصد داریم شما را با علائم سنگ کلیه در مردان و زنان آشنا کنیم. بسیاری از افراد تا هنگامی که سنگ‌های موجود در کلیه‌های چپ و راست به سمت مجاری ادراری حرکت نکنند، هیچ علائم و نشانه آشکاری از بیماری را نشان نمی‌دهند. لازم به ذکر است شایع‌ترین و آشکارترین نشانه های سنگ کلیه را می‌توان از وجود علائم زیر متوجه شد. علایم دقیق سنگ کلیه عبارتند از:
●درد شدید در پشت و شکم، همچنین بروز درد در پهلو‌ها
●سوزش و دیدن خون در ادرار (ادرار قرمز یا ادرار خونی، صورتی یا قهوه‌ای)
●تهوع و استفراغ
●ادرار کدر و بدبو
●تب و لرز
●تکرر ادرار و کم شدن حجم ادرار
●نیاز فوری به تخلیه مثانه

عوارض خطرناک سنگ کلیه چیست ؟
آیا سنگ کلیه باعث مرگ می‌ شود ؟


باید این نکته را به شما عزیزان گوشزد نمود که، سنگ هایی با سایز بزرگ تر در افرادی که تنها یه کلیه دارند یا دچار بیماری های زمینه ای هستند، می‌تواند باعث مرگ باشد.

شواهد دال بر خطرناک بودن سنگ کلیه را بشناسید: اگر شما یا اطرافیان شما دچار یک یا چند مورد از علائم و تظاهرات زیر هستید باید آنها را جدی گرفته و فورا مراجعه کنید:
●دردهای شدید و وحشتناک
●اگر دچار ادرار کف آلود و کدر و بدبویی شده باشیدچون در این شرایط احتمال وجود یو تی آی یا عفونت ادراری زیاد است.
●تب و لرز
●بی اشتهایی
●کسالت عمومی
●اگر حجم ادرار شما در شبانه روز کاهش پیدا کرده(اولیگوری)
●اگر جریان ادرار شما قطع شده (انوریا) این شرایط را واقعا اورژانسی در نظر بگیرید.
●کاهش سطح هوشیاری که می تواند در اثر افزایش و سموم داخل خون به علت عدم فعالیت مناسب کلیه و عدم تصفیه مناسب خون توسط کلیه باشد. این مورد نیز از مواردی است که مراجعه اورژانسی الزامی است.

دشمن سنگ کلیه چیست ؟
همه عزیزان به این نکته ویژه توجه نمایند که دشمن سنگ کلیه آب است. هیدراته ماندن و نوشیدن آب فراوان می‌تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه یا دفع سنگ‌های موجود از دستگاه ادراری کمک کند.

درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه نی نی سایت

یکی از سوالاتی که همه بیماران با آن روبه روهستند این است که، برای دفع سنگ کلیه چکار کنیم ؟ برای دفع سنگ کلیه چی بخوریم ؟ باید به سمع نظر شما برسانیم شما با رعایت نکات زیر میتوانید سنگ کلیه خود را دفع نمایید. این راه‌ حل‌ها عبارتند از:
●نوشیدن آب زیاد و دفع سنگ کلیه
● رسیدن به وزن متعادل
●پرهیز از نوشیدنی‌های شیرین و کافئین‌دار
●تأمین کلسیم موردنیاز روزانه
●خوردن مواد غذایی زیر باعث دفع بهتر سنگ کلیه میشود. این مواد عذایی عبارتند از:
✔️آب‌لیمو
✔️خربزه
✔️لیمو
✔️هندوانه
✔️انار
✔️کرفس
✔️سیب
✔️سرکه سیب
✔️ترب
✔️چغندر
✔️چای
✔️ریواس
✔️اسفناج
✔️سیب‌زمینی شیرین
✔️توت‌فرنگی
✔️انجیر
✔️انبه
✔️کلم
✔️بادام
✔️گردو

ماءالشعیر و سنگ کلیه
آیا ماءالشعیر باعث دفع سنگ کلیه می‌شود؟


امروزه ماءالشعیر را به عنوان یکی از نوشیدنی‌هایی که برای درمان سنگ کلیه کارساز است، می‌شناسند. همراه ما باشید. در ادامه به برخی خواص ماءالشعير براي كليه می‌پردازیم. باید به این نکته توجه نمود که بی اعتنایی نسبت به بیماری سنگ ‌کلیه عوارض خطرناکی همانند نارسایی کلیه، خونریزی در کلیه و از کار افتادن کلیه به دنبال دارد. بنابراین فرد مبتلا به سنگ‌ کلیه باید نسبت به درمان‌های سنگ کلیه آگاه باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.

در زیر چگونگی درمان سنگ کلیه با ماء‌الشعیر را برای شما مخاطبان توصیح داده ایم:

1-مصرف ماءالشعیری که قند نداشته باشد و کاملا تلخ باشد، از راه‌های موثر در درمان سنگ کلیه است. در واقع با مصرف منظم ماءالشعیر تلخ، فشار مناسبی در مثانه‌ ایجاد می‌شود که به روند دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.2-در ماء‌الشعیر، عصاره جو دارد که با قلیایی کردن آن، به حفظ تعادل pH در بدن کمک می‌شود. در نهایت تشکیل سنگ کلیه را محدود می‌کند.3-حتی اگر از سلامتی کامل برخوردار هستید، این ماده در تغذیه کلیه‌ها و سالم نگه‌داشتن آن‌ها نقش مهمی دارد و برای جلوگیری از مشکلات مختلف دستگاه ادراری از جمله عود مجدد سنگ کلیه ضروری است.4-با مصرف ماءالشعیر انواع مواد سمی از بدن دفع می‌شوند که به پاکسازی کلیه‌ها از راه ادرار کمک می‌کند.5-همانطور که می‌دانید جو سرشار از فیبر غذایی است که برای کاهش دفع کلسیم در ادرار ضرورت دارد.6-عصاره جو، ویتامین B6 کافی را برای بدن ما تأمین می‌کند که توده‌های اگزالات کلسیم موجود در کلیه‌های ما را تجزیه می‌کند.7-مقدار زیاد منیزیم موجود در جو باعث تسریع در تجمع رسوبات اگزالات کلسیم می‌شود.8-جو، یکی از ارزان‌ترین غلات‌ است که در هر زمان و مکانی می‌توان از آن استفاده کرد.
_________________________________________________
درمان سنگ کلیه در طب اسلامی

دفع و درمان سنگ کلیه دکتر خیراندیش با خربزه نی نی سایت _ خربزه و سنگ کلیه

یکی از سوالاتی که بسیاری از بیماران با آن مواجه‌ان این است که، آیا خربزه برای سنگ کلیه خوبه یا خیر ؟ باید به سمع نظر شما عزیزان برسانیم که، یکی از برجسته‌ترین خواص خربزه برای کلیه، توانایی آن در آبرسانی و تحریک دفع ادرار است، که برای حل و فصل مسئله سنگ کلیه و مثانه بی‌بدیل است. تحقیقات جدیدی همچنین نشان داده‌اند که عصاره هیدرواتانولی دانه خربزه، به لطف دو پروتئین استئوپونتین و لیتواستاتین، قادر به کنترل و مهار تشکیل سنگ‌های کلیه در سیستم ادراری است. این عصاره حتی از سیترات پتاسیم (یک روش درمانی رایج برای سنگ کلیه)، موثرتر است.

درمان سنگ کلیه با گزنه در طب سنتی
گیاه گزنه به عنوان قوی‌ترین داروی سنگ شکن کلیه در طب سنتی شناخته می‌شود که می‌تواند سنگ‌های بزرگ را هم تجزیه و از طریق ادرار دفع کند. به همین دلیل به افرادی که سنک کلیه دارند توصیه می‌شود روزانه دو نوبت دمنوش گیاه گزنه را درست کنند و بنوشند.

درمان خانگی سنگ کلیه با سیاه‌دانه و عسل در طب سنتی
درصورتی‌که دنبال درمان خانگی سنگ کلیه فوری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب سیاه‌دانه و عسل استفاده کنید. برای استفاده باید کمی سیاه دانه را آسیاب کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روزانه دو یا سه مرتبه از آن بخورید. این روش علاوه بر این‌که درد کلیه را تسکین می‌دهد می‌تواند درمان خانگی شکستن سنگ کلیه هم می‌شود.
_________________________________________________
درمان سنگ کلیه با طب سنتی نسخه دکتر خیراندیش


❌️سنگ سازی کلیه از سردی کلیه ایجاد می‌شود باید آن را گرم نگه دارید. برای درمان فوری سنگ کلیه استاد خیراندیش در طب سنتی به موارد زیر توجه کنید:

✔️ گرم نگه داشتن کلیه، روزی دو بار، یک قاشق مربا خوری مصرف خوراک دو سین ( سیاه‌‌دانه و عسل) و مالیدن روغن سیاه دانه به کمر و پهلو

✔️خوردن خربزه مشهد با پوست

حتما باید خربزه مشهد را برای درمان سنگ کلیه و دیگر مشکلات کلیه استفاده کنید.
_________________________________________________
درمان سنگ کلیه در طب اسلامی دکتر تبریزیان

درمان سنگ کلیه در طب اسلامی به شرح زیر است: از نگاه طب اسلامی پرخوری و خوردن گوشت گاو سبب تولید سنگ کلیه می شود. از علائم سنگ کلیه در طب اسلامی، سوزش ادرار همراه با پهلو درد است. جهت درمان طبیعی و گیاهی سنگ کلیه در طب اسلامی، موارد زیر توسط استاد تبریزیان تجویز شده است:
●جامع + آب ترب ●جامع +آب سداب ●مرکب ۳مسخن

نکته ۱: در روز ۳ بار یک عدد جامع امام رضا علیه السلام را با یک لیوان آب ترب خام یا پخته(مقداری ترب را در ۳ لیوان آب بجوشانید تا به یک لیوان برسد و سپس آب آن را صاف کنید یا اینکه آب ترب را به اندازه یک لیوان بگیرید و با یک عدد جامع میل کنید.)

و آب سداب(سداب را در ۳ لیوان آب بجوشانید تا به یک لیوان برسد) و با یک عدد جامع مصرف کنید.

نکته۲: بهتر است ترب سیاه باشد.

نکته۳ : در صورتی که سنگ وارد حالب یا مثانه رفته باشد باید مرکب ۳ مصرف شود.

تدابیر درمان سنگ کلیه (درد پهلو)

تدابیر غذایی: پرهیز از مصرف لبنیات و چای، خربزه مشهد، آش، سوپ خربزه. خربزه مشهدی در تابستان از خربزه و هندوانه بیشتراستفاده شود. آبگوشت خربزه (همه مواد آبگوشت استفاده میشود اما بجای آب مقداری خربزه با پوست و تخم در مخلوط کن ریخته و به آبگوشت اضافه می شود)شربت عسل

تدابیر یداوی: بادکش گرم لغزان کلیه

تدابیر دارویی: خوردن سرکه انگبین شبها یک لیوان
ترکیب جوشانده خارخاسک + جوشانده شتر + جوشانده زنیان (روزانه سه بار، ۸ ساعت باریک لیوان)
آب زرشک کوهی بدون نمک روزی سه بار و هر بار یک لیوان
پودر تخم خربزه مشهدی
روزانه یک لیوان آب پوست هندوانه
در زمستان سوپ تخم خربزه مشهدی بخورید
استفاده از دوسین (سه واحد عسل + یک واحد سیاه دانه نیمکوب شده) روزی سه ق م. در درد کلیه شدید (هر ۴ ساعت یک ق م).
استفاده از ترکیب خارخاسک + خارشتر + عسل بمقدار مساوی روزی دو لیوان با کمی عسل.
مصرف عسل + آبلیمو + روغن زیتون به میزان ۳ق
عسل + جوشانده میوه نسترن + ۳۰ گرم میوه در یک لیتر آب) + آب ترب سیاه ۳ استکان در روز
داروی جامع (یک تا۳ عدد) + با آب سداب یا ترب پخته (اولویت با ترب سیاه و سفید( هر ۳ روز یکبار)
۲. درد پهلو (راست و چپ)
پهلوی راست محل کبد و کیسه صفرا است سنگ کیسه صفرا و درد کیسه صفرا است. سمت چپ هم محل طحال است گاهی ورم کند که موجب خونریزی و کم خونی است پس بیماری های مهمی را شامل می شود حتی مشکلات کلیه را هم ممکن است شامل شود. مراد از پهلو محل خمیدگی و قوسی اطراف شکم در هردو طرف راست و چپ می باشد شامل طرف راست و چپ می شود.

تدابیر دارویی: اسارون، مرکب سه، جامع رضوی ۳ عدد + زیره ، رب بسباسه، مرکب نه ، حب البلسان ، مرکب چهار ،زنجفیلات، مرکب دو
_________________________________________________
درمان سنگ کلیه با طب سنتی نسخه دکتر روازاده

اگر دارای سنگ کلیه هستید تدابیر ذیل برای درمان آن توصیه می گردد:
آش جوجه مرغ محلی، سوپ مرغ محلی با کدو و اسفناج، خوردن مغز خیار بجای میوه خیار، ریشه و تخم کرفس، شوید، پونه، انیسون، سیاهدانه، رازیانه، دارچین، پرسیاوشان، زیره، ولیک، کاکوتی، گل سرخ، صندل، گلنار، خطمی، کلم قمری، انگور سفید، انجیر، بادام تلخ، فندق، زیتون پرورده، تخم ترب سیاه، آلبالو، اسفند، صمغ درخت گردو، انغوزه، آلو سیاه و صمغ بسفایج مفید است.
اصلاً ادرارتان را نگه ندارید، مایعات کامل بخورید، تشنگی به خودتان ندهید، به صورت طاقباز نخوابید و همیشه سعی کنید به پهلو بخوابید.

ضمناً بادکش لغزان کلیه هم بعد از چرب کردن موضع نیز توصیه می شود. برای اینکار مسیر کلیه و حالب را از بالا تا پایین چرب کرده و بادکش را از موضع کلیه از بالا تا پایین به آرامی حرکت بدهید و بکشید.
اگر جنس سنگ کلیه شما توسط پاتولوژی بررسی شده است و مطمئن هستید که از جنس کلسیم است باید مصرف کلسیم خود را پایین بیاورید.
_________________________________________________
درمان سنگ کلیه با طب سنتی دکتر ضیایی

برای درمان سنگ کلیه ( سنگ شنی طبیعی ) با طب سنتی با نظر و توصیه استاد ضیایی از سیاه دانه به روش زیر استفاده کنید.
در گرم مزاج‌ها: برای سنگ شکنی کلیه
۱ فنجان سیاه دانه آسیاب شده با ۲ قاشق عسل خالص مخلوط کرده ، سپس ۳ پره سیر له شده را به آن اضافه و خوب مخلوط نمایید. این مخلوط را ۳ قسمت کنید و پس از صرف صبحانه میل کنید.بهتر از است نیم ساعت بعد از صبحانه شربت آب لیمو تازه با پوست لیمو درست کنید و مصرف کنید.
اگر برایتان زحمت است، سیاه دانه را با عسل بجوید و بخورید. به این گونه که یک قاشق چای خوری سیاه دانه با یه قاشق پلوخوری عسل با هم بجوید و بخورید. بهترین زمان شب قبل از خواب می‌باشد.

برای سرد مزاج‌ها: یک سوم قاشق چای خوری سیاه دانه
برای معتدل‌ها: نصف قاشق چای خوری سیاه دانه با یه قاشق پلوخوری عسل بجوید و بخورید.
_________________________________________________
داروی تجویزی برای درمان سنگ کلیه کدامند؟


در زیر ما قصد داریم تعدادی از قویترین قرص های سنگ کلیه را به شما عزیزان در جهت اطلاع رسانی معرفی کنیم. لذا مصرف آن‌ها باید طبق تجویز پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری باشد.

شربت اورتیکا برای سنگ کلیه
شربت عصاره اورتیکا سبب افزایش حجم و جریان ادرار شده و از احتباس ادرار در مجاری جلوگیری می‌کند. این امر به دفع سنگ کلیه کمک کرده و به طور چشمگیری حرکت باکتری را کاهش می‌دهد. حرکت باکتری مهم‌ترین علل عفونت ادراری است، به همین دلیل کاهش حرکت از میزان عفونت می‌کاهد و به دنبال آن نیز از تشکیل کلونی باکتری جلوگیری می‌شود.

قرص پروترال برای سنگ کلیه
قرص پروترال دارویی است که با شل کردن عضلات صاف اطراف مثانه و غده ی پروستات، موجب تسهیل دفع ادرار می گردد و همچنین تسهیل در دفع سنگ کلیه می‌شود. این قرص علائم ناشی از پروستات را نیز کاهش می دهد.

قطره سنکل برای سنگ کلیه
قطره سنکل دفع کننده سنگ های کلیه ” تا قطر ۷ میلی متر ” و تسهیل کننده دفع سنگ ریزه ها بعد از استفاده سنگ شکن می‌باشد.
نحوه مصرف : بزرگسالان
۵۰ – ۶۰ قطره با کمی آب سه نوبت در روز مصرف شود. قطره سنکل را میتوان به مدت یک ماه مصرف نمود. در مصرف طولانی و برای جلوگیری از تشکیل سنگ های ادراری ۳۰ قطره ۲ تا ۳ نوبت در روز سه بار در هفته مصرف شود.
مصرف در دوران شیردهی و بارداری: هیچ محدودیتی در مصرف این دارو برای مادران باردار و شیرده وجود ندارد.

قرص رواتینکس
رواتینکس چیست و چه کاربردی دارد:رواتینکس به حل کردن / شکستن و حذف (تجزیه و از بین بردن) سنگ های مجاری ادراری کمک می کند. Rowatinex اسپاسم عضلانی را تسکین می دهد و در نتیجه درد قولنج کلیوی و ادراری را کاهش می دهد. رواتینکس جریان خون در کلیه را افزایش می دهد و التهاب را کاهش می دهد.

مسکن قوی برای درد سنگ کلیه
مسکن درد سنگ کلیه معمولا از درد شدید این مشکل می‌کاهد. بسته به اینکه درد شدید یا خفیف است پزشک از درمان‌های مختلف استفاده می‌کند. اگر قصد مصرف قرص مسکن برای درد کلیه را دارید، ایبوپروفن، دیکلوفناک و ژلوفن مصرف کنید.

آیا عرق و مشروب موجب سنگ کلیه می‌شود ؟

اگر چه هیچ رابطه علی معلولی مستقیم بین نوشیدن الکل و تشکیل سنگ کلیه دیده نشده است اما الکل می تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را به طرق مختلفی، افزایش دهد. الکل جو و غلات، پورین بالایی دارند. پورین ها ترکیبات شیمیایی هستند که منجر به تشکیل سنگ کلیه اسید اوریک می شوند. اسید اوریک معمولا از طریق ادرار دفع می شود اما وجود پورین زیاد در بدن منجر به تجمع آن و در نهایت تشکیل سنگ کلیه می شود.
_________________________________________________
مراقبت پیشگیرانه پزشکی برای سنگ کلیه
پیشگیری از سنگ کلیه

راه‌کارهای پیشگیری از سنگ کلیه : میزان نمک را در رژیم غذایی خود محدود کنید. غذاهایی با سطح اگزالات بالا مانند اسفناج، ریواس، چغندر، بادام زمینی، آجیل، شکلات، چای و سویا را محدود کنید. از مصرف مداوم مواد پروتئین حیوانی، غذاهای نمکی، منجمد و فرآوری‌شده مانند انواع کنسروها، سوسیس، کالباس و سس‌ها پرهیز کنید.

درمان نارسایی کلیه با طب سنتی
عرقیات برای درمان نارسایی کلیه


استفاده از عرقیات کیست کلیه و بیماری‌های مرتبط با کلیه را درمان می‌کند، بنابراین در طب سنتی به استفاده‌ی روزانه و دائمی عرقیات گیاهی برای اثربخشی بهترتوصیه می‌شود.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی آبرسان است که مصرف آن می‌تواند حجم آب در بدن را افزایش دهد و از این طریق با دفع ادرار سموم را هم دفع می‌کند. پاکسازی و شستشوی بدن از ناخالصی‌ها و مواد زائد سلامت را به بدن برمی‌گرداند. به‌همین دلیل استفاده از ترکیبات گیاهی می‌تواند این هدف را دست‌یافتنی نماید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق جعفری

جعفری گیاهی است که از قدیم‌الایام به ادرارآور بودن معرف بوده است. به‌همین جهت در درمان بیماری‌های کلیه مانند نارسایی، و توصیه شده است. همین‌طور مصرف عرق جعفری بدن را در بیماری‌های سیستم ایمنی تقویت می‌کند. پس توصیه می‌کنیم روزانه یک فنجان عرق جعفری را برای درمان نارسایی کلیه بنوشید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق زنیان

گیاه زنیان در درمان بیماری‌های مختلف کبدی و گوارشی موثر است. همچنین زنیان برای نارسایی کلیه توسط پزشکان طب سنتی توصیه شده است. برای استفاده روزانه می‌توانید آن را به تنهایی یا ترکیب با آب میل کنید.

دمنوش برای نارسایی کلیه

یکی از اصول طب سنتی استفاده از داروهای گیاهی برای نارسایی کلیه است. یکی از روش‌های استفاده از گیاهان دارویی تهیه دمنوش است. در این روش می‌توان از ساقه یا گل گیاه به‌صورت تازه استفاده کرد یا آن را خشک نمود و در مواقع نیاز استفاده کرد.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با چای سبز

بهترین دارو برای نارسایی کلیه استفاده روزانه از چای سبز است. چای سبز گیاهی است که دارای خواص غذایی سرشار است. حاوی آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا