دستور تهیه بورک اسفناج / پیش غذای ترکی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Bourak esfenaj

بورک اسفناج یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب ترکیه‌ای است که بسیار خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر است و معمولا به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی شناخته می‌شود.

مواد لازم برای ۴-۶ نفر

_ خمیر یوفکا ۴ عدد
_ اسفناج ۷۰۰ گرم
_ پیاز بزرگ ۱ عدد
_ روغن مایع ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
_ فلفل قرمز پرک شده ۱ قاشق چایخوری
_ فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
_ نمک به مقدار لازم

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج خوشمزه ابتدا مواد داخل بورک را آماده کنید، برای این کار اسفناج‌ها را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس ریز خرد و ساطوری کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله سوم

بعد اسفناج‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز پرک شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه همه مواد را با هم خوب تفت دادید و عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا ترکیب مواد خنک شود.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس، ابتدا شیر را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و بعد روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

سپس سرکه انگور را به ترکیب شیر و روغن اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر یوفکا را که به شکل دایره است روی یک سطح صاف پهن کنید و مقداری سس را روی آن بریزید و با فرچه کامل روی سطح یوفکا پخش کنید.

مرحله هشتم

سپس یوفکا را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و در قسمت پهن آن مقداری از مواد بورک را به شکل یک نوار باریک بریزید و بعد خمیر یوفکا را به سمت باریک آن رول کنید و بپیچید.

مرحله نهم

بعد رول‌ها‌ را دور خودشان بپیچید و به شکل گل در بیاورید، سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید و بورک‌ها را داخل سینی فر با فاصله بچینید.

مرحله دهم

زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و سپس با فرچه روی بورک‌ها بمالید و بعد به دلخواه روی آن‌ها خشخاش، کنجد یا سیاه دانه بپاشید‌.

مرحله یازدهم

سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بورک‌ها بپزند و روی آن‌ها طلایی شود.

مرحله دوازدهم

بعد از این‌که بورک‌‌ها خوب پخته شدند سینی را از فر در بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا آن‌ها خنک شوند و سپس در یک ظرف مناسب قرار دهید تا گرم بمانند. در آخر مقداری بورک اسفناج را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده شیک و خوشمزه برای پذیرایی استفاده کنید.نوش جان♡
 
بالا