دستور تهیه املت اسفناج

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
سلاام صبحتون ب خیر💖
صبحونه میتووونه به جای یه تیکه نون و پنیر و چای همیشگی یه املت خوشمزه باشه که کل انرژی روزمونو برای انجام دادن کارهامون فراهم کنه، فقط 🤏 انقده حوصله میخواد

مواد لازم برای املت اسفناج ساده

_ اسفناج۲ پیمانه
_ تخم‌مرغ۴ عدد
_ نمک و فلفل و ادویهبه میزان لازم
_ کره و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه املت اسفناج:

ساده‌ترین املتی که می‌توانید با اسفناج تهیه کنید، همین املت رژیمی است. این املت مواد اولیه چندانی ندارد و به همین دلیل هم کالری آن نسبت به سایر انواع املت اسفناج، بسیار پایین‌تر است. برای تهیه این املت ابتدا باید اسفناج را در تابه تفت دهید تا آب بیندازد و سپس آبش تبخیر شود. سپس روغن یا کره اضافه کنید و باز هم تفتش دهید.

در یک ظرف جدا هم تخم‌مرغ و نمک و فلفل را مخلوط کنید و سپس به تابه اسفناج اضافه کنید. خوب مواد را هم بزنید، زمانی که تخم‌مرغ پخت، املت اسفناج رژیمی شما نیز حاضر است

برای پخت املت اسفناج روش (۲)

.مواد لازم

_ تخم مرغ ۲ عدد
_ اسفناج پخته ۳ قاشق غذاخوری
_ نمک و فلفل و پودرسیر مقداری
_ پنیر خامه ای مقداری
_ پنیر گودا ۱ ورق

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ ها را با مقداری نمک و فلفل و پودرسیر همزده و در تابه گرم شده مقداری کره آب کرده و سپس تخم مرغ همزده را میریزیم بعد اسفناج های بخار پز را روی نصف تخم مرغ قبل از اینکه کامل ببنده میریزیم و مقداری پنیر خامه ای و اگر پنیر گودا هم داشتین اضافه میکنیم و نصف تخم مرغ رو میاریم روی نصف موادمون و تمااام من عاشق این املت تخم مرغ و اسفناجم خیلی خوشمزست امتحان کنید.

طرز تهیه املت اسفناج (روش ۳)

مواد لازم:

_ تخم مرغ ۲ عدد
_ اسفناج پخته ۲ قاشق غذاخوری
_ کره
_ پنیر گودا
_ نمک و فلفل

طرز تهیه:

ابتدا از شب قبل اسفناج ها را بخار پز کنید و بزارید یخچال حالاا فردا صبحش دوتا تخم مرغ بشکونید توی یه کاسه خوب هم بزنید تا از لختگی در بیاد نمک و فلفل بزنید و حالا کف تابه تون کره آب کنید تخم مرغ های همزده را بریزید قبل از اینکه تخم مرغ ببنده مقداری اسفناج پخته بریزید روش و مقداری هم پنیر من از پنیر گودا استفاده کردم شما میتونید از پنیر خامه ای یا پنیر در دسنرستون هم استفاده کنید.

یعنی به قیافه ساده ش نگاه نکنید یه خوشمزگیه عجیبی داره که نگم،خلاصه که تستش کنید و به صبحانه هاتون مقداری تنوع بدید

375c85a2f50b89d1a2b373b23cef94ce  charsoogh 1 820x1024
 
بالا