دیدنی در مورد دریاچه ی مرموز و جوشان دومینیکا چه می دانید؟

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت

در مورد دریاچه ی عجیب و جوشان دومینیکا چه میدانید؟این دریاچه در کجا واقع شده و کدام ویژگی آن را منحصر به فرد می کند؟با ما همراه باشید تا با این دریاچه ی شگفت انگیز آشنا شوید.​

Eligasht boiling lake


بعد از ۳-۴ ساعت پیاده روی سخت از روستایی با نام Laudat در کشور دومینیکا (کشوری جزیره‌ای در دریای کاراییب)، به دریاچه جوشان می‌ رسیم. این دریاچه در پارک ملی مورن ترویس پیتونز و در منقطه ای قرار گرفته که از نظر فعالیت های آتش فشانی بسیار قابل توجه است. به همین خاطر دمای آب آن به حدی بالا است که در بعضی از قسمت ها آب در نقطه ی جوش است. بنابراین همیشه ابری از بخار آب روی این دریاچه قرار دارد. دریاچه ی جوشان دومینکا به عنوان دومین دریاچه ی جوشان بزرگ جهان شناخته می شود که ۶۳ متر طول دارد.
F73obOU 1

آب این دریاچه جوشان به رنگ آبی-خاکستری است و ۹۰ درجه‌ سانتی‌گراد حرارت دارد و به دلیل گازهایی که از زیر آب خارج می‌شوند، می‌جوشد. حرارت آب این دریاچه به دلیل بخار و گازهایی است که از گدازه‌های زیر آب خارج می‌شود.

سطح این دریاچه را معمولا لایه‌ای از بخار پوشانده است که همین باعث چند برابر شدن زیبایی‌ آن می‌شود.


1boiling lake dominica eligasht

برای رفتن به دریاچه جوشان باید از یک راهنمای رسمی و محلی استفاده کنید، چراکه مسیر پیاده‌ روی بسیار سختی در انتظار شما است. بعد از اتمام این چالش سخت و طاقت فرسا، منظره ای فوق العاده را پاداش خواهید گرفت که مشابه آن را در کمتر نقطه ای از دنیا می‌توان پیدا کرد. از این منطقه به خوبی محافظت شده است و یکی از بهترین نقاطی است که در آن می‌توانید جنگل‌های بارانی کاراییب را به خوبی تماشا کنید. جنگل‌هایی که پرنده‌ها و بسیاری دیگر از گونه‌های مختلف و نایاب را در خود جای داده است.


این دریاچه در سال ۱۸۷۰ توسط دو مرد انگلیسی که در آن زمان در دومینیکا کار می کردند کشف شد. در سال ۱۸۷۵ تحقیقات در مورد دریاچه جوشان شروع شد و به اندازه گیری درجه حرارت آب پرداختند. آب دریاچه در نواحی کناری بین ۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی گراد بود ولی قسمت های وسط دریاچه که آب در آنجا جوشان بود را نتوانستند اندازه گیری کنند. ناگفته نماند که این دریاچه ۵۹ متر عمق دارد.

 
آخرین ویرایش:
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Reza

موضوعات مشابه

اعتصامی
  • بسته
  • چسبان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
144
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
62
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
45
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
74
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
38
اعتصامی
اعتصامی
بالا