درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش 🔴 درمان قطعی

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
24,072
پسندها
22,855
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot


درمان سفیدی زبان دکتر خیراندیش 🔴 درمان قطعی

دکتر خیراندیش
از بزرگان عرصه طب سنتی نیز پیشنهاد خاص و جالب خود را برای درمان سفیدی زبان ارائه داده است. پیشنهاد ایشان بسیار آسان و ساده است. درمان دکتر خیراندیش استفاده از یک قاشق مربا خوری عسل بر روی زبان است. شما باید این مقدار از عسل را بر روی زبان خود قرار دهید و اجازه دهید تا عسل به تدریج در دهان آب شود. این کار را دو مرتبه در روز می‌توانید انجام دهید.

تشخیص مزاج از روی زبان فرد:

👅زبان خیس و آبکی که رگه‌هایی از کف روی آن دیده شود، نشان‌دهنده طبع سرد فرد است.

👅زبان خشک و زرد، نشان‌دهنده غلبه حرارت در بدن ناشی از بیماری یا صفراوی بودن مزاج است.

👅سفیدی زبان، بلغمی بودن مزاج را نشان می‌دهد.

👅اگر زبان تیره باشد، نمایانگر غلبه سودا بر بدن


زبان مهم‌ترین وسیله ارتباطی بشر است. از این رو شکل و شمایل زبان نیز ممکن است بر روابط اجتماعی ما در موقع صحبت کردن تاثیر بگذارد. ظاهر زبان از جمله سفیدی زبان جدا از مسائل اجتماعی نشانگر از سالم بودن آن نیز است. زبان سالم زبانی تقریبا صورتی رنگ است. اما در بعضی از مواقع ممکن است روی زبان به شکل کامل سفید شود. این شرایط ، وضعیت عادی نیست.

گرچه در اکثر موارد سفیدی زبان مسئله آنچنان مهمی نیست و به شکل کوتاه مدت آشکار می‌شود؛ اما در مواقعی محدود می‌تواند نشانگر یک بیماری نیز باشد. با این اوصاف شناخت علل سفیدی زبان مهم است. ما در این مقاله از سایت وطن وی به علل این موضوع و راه‌کارهای درمان آن در طب سنتی از جمله از دکتر خیراندیش پرداخته‌ایم.

__________________________________________________________

سفیدی زبان و درمان آن در طب سنتی
روش های طب سنتی در این مورد مشتمل بر مصرف سیر خام و سرکه است. سیر خام را می‌توانید به شکل تنها و در طول روز همراه با غذا مصرف کنید. له کردن سیر و ترکیب کردن آن با روغن زیتون نیز ایده خوبی است.

__________________________________________________________

دلایل سفیدی زبان
سفیدی زبان امکان دارد به دلایل زیر رخ دهد:

عدم رعايت بهداشت دهان
هنگامی که امور بهداشتی رعايت نشود، یکی از علل مهم در سفید شدن روی زبان است. مسواک نزدن، شست و شوی نکردن سطح زبان دهان و…. از اینگونه موارد است. اگر به شکل ناگهانی با سفیدی روی زبان خود مواجه شدید از مسواک زدن و یا خراشیدن سفیدی زبان از راهکارهای نخ دندان و تمیز کردن سطح زبان استفاده کنید . اگر با این راه‌ها مشکل شما رفع شد به احتمال زیاد سفیدی دهان شما به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی بوده است.

کم آبی
سفیدی زبان در مواردی واکنش بدن به کم بود آب است. اگر به هر علتی مصرف روزانه آب شما کم باشد، با سفیدی زبان روبرو خواهید شد.

مصرف سیگار و زیاده روی در مصرف الکل
سیگار و الکل به شکل مستقیم سبب سفیدی زبان نمی‌شوند؛ شایان ذکر است مصرف الکل و کشیدن سیگار کم شدن آب بدن را به دنبال خواهد داشت و این شرایط نیز به سفیدی سطح زبان یا بیماری لوکوپلاکی منجر می‌شود. لوکوپلاکی علاوه بر آنکه ریشه در مصرف سیگار و الکل است به دلیل التهاب زبان نیز رخ می‌دهد.

خشکی دهان
افرادی که به طور معمول از راه دهان تنفس می‌کنند با مشکل خشکی زبان روبرو هستند. حتی در مواردی کم آبی بدن نیز می‌تواند سبب خشک شدن دهان شود. این موارد نیز جزء دلایل شایع در سفید شدن زبان هستند.


کارهای مربوط به دندانپزشکی
استفاده از دندان مصنوعی، ارتودنسی و یا دیگر موارد نیز ممکن است در سفید شدن زبان اثرگذار باشند. اگر قبل از کارهای دندانپزشکی با سفیدی زبان روبرو نبودید، به احتمال زیاد این موضوع به علت کارهای دندانپزشکی است.

برفک دهانی
برفک دهانی یک بیماری عفونی است که می‌تواند در همه قسمت های دهان گسترش یابد . این بیماری خود را به شکل های گوناگون از جمله سفید شدن سطح زبان نشان می‌دهد. هر چند برفک دهانی با درد و سوزش نمایان می شود و به طور معمول با سفیدی روی زبان که بدون درد و یا نشانه های خاصی است تفاوت دارد.

سفلیس
سیفلیس یا سفلیس نیز بیماری خاص مقاربتی است که امکان دارد به علت مقاربت جنسی دهانی با افراد بیمار به وجود آید. این بیماری نیز اکثرا با نشانه هایی مثل درد یا سوزش همراه است و از دسته بیماری‌های خطرناکی است که سبب سفید شدن زبان می‌شود.

مصرف آنتی بیوتیک‌ها
آنتی بیوتیک‌ها نیز با بعض از عوارض مثل اسهال، کم آبی بدن و گاهی در مواقع محدود برفک دهانی همراه هستند. این عوارض نیز می‌توانند سبب سفید شدن زبان شوند.

سرطان‌ها از جمله سرطان دهان
از دیگر بیماری‌های خاص اما محتمل که سبب سفیدی زبان می‌شوند می‌توان به سرطان دهان اشاره کرد. سفیدی زبان می‌تواند نشانگر جدی از سایر بیماری‌های مرتبط با سرطان از قبیل سرطان‌های مربوط به کلیه یا کبد نیز باشد.

آیا سفیدی سطح زبان مشکل جدی است؟
همان‌گونه که مشاهده کردید سفیدی زبان در بعضی از موارد به علت مشکلات جدی و خطرناک است. با این اوصاف این موضوع موقعی جدی‌تر می‌شود که بیشتر از یک یا دو هفته ادامه داشته باشد. اگر مشکل شما طول این دوره زمانی و با راه‌حل‌های پیشنهادی طب سنتی حل نشد بایستی به پزشک مراجعه کنید.

درمان سفیدی زبان
برای درمان سفیدی زبان راه‌کارهای مختلفی وجود دارد. به شرطی که این عارضه ریشه در مشکل مهم نباشد بعد از چند روز خود به خود بهبود می یابد . یعنی به هیچ وجه به تجویز دارو یا استفاده از طب سنتی نیست. اما در مواقعی که این وضعیت به علت مشکلاتی از جمله بیماری‌ها یا موارد مربوط به مزاج افراد است می‌توان از درمان‌های دارویی یا طب سنتی استفاده کرد.

درمان‌های با دارو نیازمند آن است که سبب سفیدی زبان و بیمارهای مرتبط با آن مشخص شود، این کار بر عهده پزشک معالج است. اما در مواردی که چندان مهم نیستند، می‌توان از طب سنتی استفاده کرد.

سخن نهایی
همان‌گونه که مشاهده کردید دلایل سفیدی زبان بسیار مختلف هستند. بعضی از علل ناشی از موارد نه چندان مهم هستند؛ اما بعضی از مواقع نیز نشانگر از درگیر شدن بدن با یک مشکل مهم دارند.

اکثر موارد ، سبب سفیدی زبان ناشی از مشکلات خاص نیست و به آسانی درمان می شود به خصوص با روش‌هایی که اشاره کردیم می‌توانید این مشکل را بر طرف کنید. چنانچه با روش‌های مرتبط با طب سنتی این مشکل حل نشد بایستی پزشک معالج مراجعه کنید تا با انجام معاینات و آزمایشات مختلف مشکل اصلی شما مشخص شود.

❌️برای دیدن سایر نسخه های طب سنتی حکیمان کافی است نام وطن وی را در مرورگر خود سرچ نمایید. به عنوان مثال : درمان کک و مک صورت دکتر خیراندیش وطن وی
نام وطن وی را حتما در آخر جستجوی خود بنویسید
 
آخرین ویرایش:
بالا