درمان بلغم دکتر خیراندیش 🔴+ نشانه ها و اصلاح مزاج

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,845
پسندها
22,608
امتیازها
113
مدال ها
6

InShot

درمان بلغم دکتر خیراندیش 🔴+ نشانه ها و اصلاح مزاج​



در این مطلب از بخش طب سنتی وطن وی قصد داریم تا شما با راهکارهای درمان مزاج بلغمی یعنی دفع خلط بلغم و به متعادل سازی مزاح با توصیه درمانی بلغم دکتر خیراندیش آشنا گردید . در ابتدای امر لازم است تا به طور خلاصه و کوتاه درباره مزاج بلغم و نشانه های این مزاج توضیح دهیم.

خلط بلغم چیست؟​

در خون بدن انسان چهار خلط به نام بلغم، سودا، صفرا و بلغم به میزان کاملا مساوی وجود دارد. بلغم یکی از چهار خلط یا چهار مزاجی است که به شکل مایع یا آب در معده تولید می شود و با جریان خون به شکل سرد و مرطوب به تمام بدن گسترش می یابد.

در اصل گسترش بلغم نشانه افزایش میزان این خلط در مسیر خون بدن است که در مسیر حرکت گلبول های سفید تشکیل شده و در رگ های لنفاوی در حال گردش است.
با افزایش خلط بلغم در بدن رطوبت و سرمای نیز اضافه می شود. بلغم های سنگین تمایل به نشستن در بدن دارند. بنابراین اشخاص بلغمی بدنی شبیه گلابی دارند. آنان دارای شکم و پهلو هستند، البته گاها موارد خوش اندام هستند .
دلایل گوناگون مثل سن بالا و فصل زمستان سبب زیاد شدن تولید خلط بلغم در بدن می شود.
همین طور ، وزن اضافه ، سوء تغذیه، ماهی سرد و مرطوب، ترشی، ماست، بادمجان و... دلیل ایجاد خلط بغلم در بدن پس از غذا در نظر گرفته می شود.
نشانه های غلبه خلط بلغم در بدن اینها می باشند :ضعف در گوارش، افسردگی و اضطراب ، ریزش مو، درد مفاصل، انزال زودرس، ضعف در میل جنسی، کیست تخمدان، سقط جنین، لکنت زبان، بدبینی، سنگ کلیه و سردردهای سینوسی است.

نشانه های غلبه بلغم​

افراد بلغمی مزاج این علائم را دارد : سفیدی و نرمی و سردی پوست ، خواب آلودگی و کسل بودن و میل به خواب، نداشتن تمرکز ، زیادی رطوبت در بدن، زیادی ادرار، سستی و کرختی ، سفیدشدن موی سر و ریزش مو، گرفتگی در ماهیچه های پشت، زانودرد، پادرد و گردن درد، فلجی صورت، لرزش دست، تنگی نفس، لکنت زبان، تپش قلب هنگام بیدار شدن از خواب، استرس، افسردگی، ضعف در دید ، آب مروارید چشم، آرام حرف زدن، کندی فهم و ضعف در حافظه، سنگینی زبان، بسیار سرمایی بوده و تحمل سرما را ندارند.
لوس و زودرنجی، دوست داشتن فصل تابستان، با خوردن سردیجات و ترشیجات دچار ضعف و افت فشار می شوند، خوش گذرانند و زود خسته می شوند، مشکلات قاعدگی و کیست در خانمها و ناباروری، سستی و عصبانیت هنگام حضور در جلسات شلوغ، افراد سرد مزاج باید از وسایل الکتریکی پرهیز کنند، زیرا امواج وسائل برقی سبب شدت یافتن سردی می شود.

درمان مزاج بلغمی

برای بهبود مزاج بلغمی چندین راهکار وجود دارد. ابتدا به چند روایت درباره دفع بلغم و اصلاح این خلط در بدن اشاره می کنیم:
حدیثی از پیامبر اکرم (ص) : «پنج چیز است که بلغم را می برد: مسواک، روزه، قرائت قرآن، عسل، کندر».
روایتی ازحضرت على (ع) : «عسل شفای تمام دردهاست و دردی در آن نیست؛ بلغم را کم می کند و به دل جلا می دهد».
حدیث دیگری از امام صادق (ع) : « پیاز بلغم را از بین می برد»و در روایتی دیگر امام صادق (ع) می فرمایند: «شانه زدن موی سر، بلغم را برطرف می کند».
روایت نقل شده امام کاظم (ع) : «سیب برای خصلت های متعددی مفید است. از جمله سم و بلغمی که غلبه کرده است».
بیشتر بخوانید:
حدیث امام رضا (ع) : «کندر زیاد استفاده کنید و کندر را در دهان نگه دارید و بجوید که جویدن آن نزد من دوست داشتنی تر است؛ بلغم معده را برطرف می کند و آن را تمیز
می کند»
راهکار مهم خوراکی و تغذیه ای درمان مزاج بلغمی مصرف خوراک‌های گرم و خشک است و باید از سردی جات دوری کرد.

درمان بلغم دکتر خیراندیش​

راهکار درمان بلغم دکتر خیراندیش به این شکل است که باید سردی جات مثل لبنیات، ماهی، میوه های سرد بسیار کم باید مصرف شود و اگر مصرف شوند می بایست به همراه مصلحات آنها باشد.
مصرف خوراکی های گرم شامل خرما، زیتون، مویز، عسل، کندر، آویشن، سیب، شکر سرخ، قاووت و سویق، نمک دریا، سیاهدانه سبب کم شدن سردی معده و دفع بلغم از بدن می شود.
همین طور استفاده از روغن های گرم مثل روغن سیاهدانه و روغن گلسرخ نیز در اطراف معده سودمند است.
مصرف شربت شونیسل دکتر خیراندیش برای دفع و انضجاج خلط بلغمی کمک شایانی خواهد داشت .
در مواقعی که مقدار بلغم بدن شما غالب شده باشد و شما قصد داشته باشید در سریع ترین زمان ممکن برای به رفع آن اقدام کنید، شما می توانید از شربت آنتی بلغم دکتر خیراندیش و یا کپسول بلغم دکتر خیراندیش استفاده نمایید . برای اثر گذاری بهتر می بایست حتما توصیه های تغذیه ای گفته در پاراگراف بالا انجام دهید و حداقل دوره مصرف داروهای یاد شده، 40 روز می باشد.

سبک زندگی مناسب برای دفع بلغم​

  • دوش آب گرم
  • قرارگیری در معرض تابش نور خورشید
  • استفاده کاملا متعادل ادویه ی تند
  • ورزش و تحرک
  • استفاده ادویه های گرم در غذاها به طور گسترده از زعفران، دارچین، هل و فلفل
  • شانه زدن موی سر به شکل مداوم
 
بالا