درمان افسردگی با طب سنتی دکتر خیراندیش

یکی از اصولی که همیشه طب سنتی به آن مقید بوده و به آن تاکید شده است، نرسیدن افراد به مرحله شدید بیماری می باشد که از طریق اصطلاح رژیم غذایی قابل انجام است.
دکتر خیراندیش چهار روش درمانی برای درمان افسردگی توصیه می کنند.
  • ترک مصرف غذای سرد
  • تغییر شام به استفاده از غذاهایی با مزاج گرم
  • بوییدن عطر
  • مصرف عرق های گیاهی

مصرف غذای سرد ممنوع می باشد:

حتما اطلاع دارید سردی روان زمینه ساز حالت های افسردگی و کاهش دهنده ترشح هورمون هایی مثل سروتونین و دوپامین می باشد . فرد افسرده بیشتر اوقات بد. اخلاق ، گوشه گیر و بی اراده است. اگر بیمار درگیر افسردگی بماند احتمالا افکار خودکشی و آسیب به خود را در سر می پروراند و ممکن است این ها را انجام دهد.
قرار بر این است که، لیستی در ادامه مطلب به شما ارائه بدهیم، که همه موارد یا برخی از آن ها امکان دارد از خوراکیهای روزمره و دوست داشتنی شما باشند،ولی متاسفانه همگی برای نشاط شما ضرر و زیان دارند و به حاد شدن افسردگی کمک کننده می باشند.

همچنین بخوانید :لیست کامل طبع غذاهای سرد در طب سنتی دکتر خیر اندیش

لیست غذاهایی که برای افسردگی ضرر دارد
  1. مصرف فست فودها
  2. استفاده از گوشت گاو و مرغ
  3. انواع ترشی ها
  4. مصرف آلوچه ها
  5. میل کردن هندوانه
  6. مصرف پنیر و لبنیات ها
  7. مصرف گوشت ماهی

همچنین بخوانید :لیست کامل طبع غذاهای گرم و تر و خشک دکتر خیراندیش

تغییرات در شام و مصرف غذاهای گرم مزاج:​


ابن سینا که یکی از طبیبان متبحر بوده است که طب سنتی را به ما منتقل کرده معتقد است : اگر می خواهی به جمعی غلبه کنی به همه سرکه(غذای طبع سرد) بده و خودت عسل(غذای طبع گرم) میل کن.
افسردگی بیماری از نوع مزاج سرد می باشد، که اکثرا شب هنگام حالت های خود را آشکار می کند که همین موضوع باعث می گردد وعده شام روی آن آثار داشته باشد. شب ها اگر برايتان مقدور است، غذاهای گرم و سبک میل کنید ، اینگونه افسردگی خود را کمتر آشکار می دهد.
ارده و شیره یکی از خوراکی های بسیار مفید برای وعده شام است که علاوه بر گرم کردن طبع بدن انسان ، غذایی کاملا سبک و مقوی کی باشد

در سال 1402 افسردگی گسترش یافته است آن هم به دلیل همه گیری مصرف غذاهای سرد مزاج می باشد. به طوریکه که هرچقدر میزان مصرف سوسیس کالباس و گوشت گاو افزایش یابد ؛استفاده از داروهای ضد افسردگی: فلووکسامین ، سیتالوپرام(Citalopram) و … نیز زیادتر می شود.

این روش ها بسیار ساده به نظر می آیند، اما برطبق تجربه کسانی که سال های طولانی قرص ضد افسردگی مثل: پاروکستین، فلوکستین و سرترالین مصرف می کردند،با رعایت ها رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای گیاهی درمان شده اند.

استشمام عطرها:​

ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید انسان ها با استشمام برخی از عطرها تصمیمات مان تغییر پیدا می کند، و این هم به خاطر قانون بقا می باشد،که بوهای محیط اطراف به شدت برای بقای ما مهم و حیاتی است. گاهی وقت ها برای من پیش آمده، که با استشمام یک بو درگیر ناراحتی یا استرس می شوم یا استشمام بوی دیگری باعث خوب شدن حالم می شود،

بوییدن عطر هایی مانند عطر گل محمدی یا عطر گل مریم در فصل تابستان منجر به گرم شدن مغز می گردد، که در نتیجه حس ناامیدی و افسردگی شما کاهش می یابد . در زمستان نیز می توانید از عطر گل نرگس برای درمان افسردگی استفاده کنید، به این صورت که اندکی از اسانس نرگس را به زیر بینی خود بمالید که با هر دم و بازدم رایحه آن به طور مستقیم وارد بینی شما گردد.

دلیل استفاده از عطر جذب بسیار سریع تر آن می باشد،که باعث می شود به عنوان یک راهکار موقتی و سریع برای درمان افسردگی توصیه شود.

اسفند و، برگ درخت زیتون، کندر، آویشن دود بدهید این یکی از کار هایی است که نياکان ما برای کم شدن میزان افسردگی استفاده می کردند، که کار یکی از راه حل های بسیار مفید می باشد.

عرق های گیاهی مفید برای درمان افسردگی:​

داروی مخصوص و فرح بخش طب سنتی از دیدگاه دکتر خیراندیش یک قاشق مربا خوری فرجنمشک(دانه ریزهای قهوه ای شبیه خاکشیر) همراه با یک لیوان عرق بهار نارنج روزانه میل شود
عرقیات دیگری که برای افسردگی سود مند اند را در ادامه ارائه می دهیم:
  • عرق آویشن
  • عرق بادرنجبویه
  • عرق رازیانه
  • عرق دارچین
  • عرق نعنا
  • عرق زیره
صد البته که استفاده سر خود و بیش از حد هرخوراکی ایجاد کننده مشکلاتی در بدن می باشد. لطفا پیش از استفاده حتما با متخصص طب سنتی در بخش اعصاب مشورت نمائید.
اگر شما نیز در زندگیتان تصمیمات مهمی گرفته اید ولی اکنون نسبت به آن ها بی رغبت هستيد، به دليل مصرف سردیجات است، که انسان را بی اراده و سست می کند.

اگر میزان افسردگی خیلی شدید است یک قاشق مرباخوری اسپند را همراه با یک فنجان آب میل کنید . که این عمل نیاز به مشورت با متخصص طب سنتی است.

__________________________________________________
__________________________________________________

درمانهای افسردگی و اضطراب در طب سنتی​


هنگامی که مصرف داروی گیاهی و در کنارش رژیم غذایی مناسب برای افسردگی را شروع می کنید، علائم بیماری افسردگی شما به طور چشمگیری کاهش می یابد که دو حالت قابل تصور است :

اگر بیش از شش ماه است که مصرف کننده داروی اعصاب هستید، از ماه سوم تا چهارم و بعد، امکان این را دارید داروهای افسردگی را با صلاح دید پزشک متخصص، به میزان کمتری مصرف کنید، حتی ممکن است به طور کامل مصرف قرص های ضد افسردگی و اضطراب را کنار بگذارید.
  1. چنانچه کمتر از شش ماه هست که مصرف کننده داروی اعصاب هستید از ماه دوم درمان تا سوم درمان می توان میزان داروها را کاهش داد، یا حتی مصرف داروهای ضدافسردگی را قطع کنید، البته با و مشورت گرفتن از پزشک متخصص.

دسته بندی داروهای گیاهی کاهش دهنده افسردگی:​

  • گیاهان سودابر
  • ملین ها
  • گیاهان تقویت عصب
  • مصرف قرص خون در صورت کم خون بدون بیمار)
  • بلغم زدا (بستگی به نوع مزاج بیمار دارد)
به داروهای گیاهی ضدافسردگی در طب سنتی سودابر می گویند.
این دارو ها به جهت درمان قطعی افسردگی و نشاط آوری بیمار می باشند،
ترکیب شده از سودابر ها و ملین های گیاهی مانند سنای مکی می باشند که به بدن کمک می کنند مزاج سودا را به طور کامل از بدن پاک کند.
__________________________________________________
__________________________________________________


درمان و داروهای ضد افسردگی در طب سنتی نسخه دکتر معارفی

در کل باید گفت افسردگی یک بیماری سرد به حساب می آید. یعنی هر چیزی که سردی بدن ازدیاد بخشد،افسردگی را تشدید می کند .

چون فصل های پاییز و زمستان طبع سردی دارند، افسردگی در این فصول شایع تر است.

توجه داشته باشید، زنان دارای مزاج سردتری هستند و به طبع نسبت به مردان بیشتر درگیر افسردگی می شوند .

درمان بیماری افسردگی در طب سنتی دکتر معارفی

فرد افسرده پیش از شروع درمان می بایست یبوست خود را معالجه کند.

زیرا اغلب قرصهای شیمیایی پزشکان برای بیمار افسرده تجویز می کنند ، منشأ یبوست و خواب بیشتر و چاقی مفرط بیمار می باشد .

می دانید عمق فاجعه کجاست؟

عمق فاجعه هنگامی رخ می دهد که بیمار برای کاهش وزن سراغ پزشک متخصص تغذیه می رود

پزشک معالج با دادن رژیمی مبتنی بر میوه خواری و غذاهایی سر شار از فیبر گیاهی(که بیشتر سرد هستند) تلاش می کنند بیمار لاغر شود این رژیم های غذایی در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن بدن بیمار می گردد، ولی با کمال تاسف طبع بیمار به سوی سردی بیشتر سوق داده می شود و افسردگی بیمار شدید تر و حاد می شود.

و حالا فاجعه ای دیگر


بیمار افسرده اگر عمل سزارین داشته باشد ، سردی زیادی به بدنش حاکم می شود، به گونه ای که جنون به وی دست می دهد. انجام سزارین برای زنانی که درگیر افسردگی هستند، مساوی با مرگ است .

و باز فاجعه ای دیگر

بعضی از دکترهای روان پزشک و روان شناس به افراد افسرده سفارش می کنند، که شنا انجام دهند و به استخر بروند .
این عمل تنها باعث بیشتر شدن رطوبت و سردی بدن است و علاوه بر حاد شدن افسردگی، بیمار افسرده درگیر درد های مفصلی و عقب افتادن پریودی است.

اگر پریود بیمار عقب بیفتد، لک های مزمن در صورت ایجاد می شود و چاقی را به همراه دارد و باعث درد مفاصل است

بیمار افسرده می بایست از مواد غذایی زیر دوری کند


۱- نخستین و مضرترین غذا از لیست غذاهای ممنوع برای این شخص افسرده مصرف عدس است.
مصرف عدس مساوی با( فکر و خیال و اوهام ، افسردگی ، دید بیمار تار می شود ، وسواس از نوع فکری ، خون کثیف)

۲- مصرف مرغ پرورشی -گوشت گاو و گوساله ممنوع است، (امام صادق (ع) : گوشت گاو موجب درد ها و بیماری است .گوشت گاو در سیستم گوارشی دیر هضم می شود و از آن خون کثیف به وجود می آید .این گوشت علت و باعث انواع و اقسام بیماری های با منشأ سودا ( افسردگی- وسواس-بواسیر-سرطان-جذام-ورم طحال-واریس-لکه های تیره ی پوستی-خارش-پسوریازیس-وسواس-درد مفاصل-سیاتیک-قطع شدن خون به دنیا آمدن نوزاد نارس و مرگ به دلیل سکته ی قلب و مغزی می گردد.

گوشت گاو را تنها کسانی که بایست استفاده کنند که مشاغل سخت و سنگین دارند (کارگران ساختمان و…)

۳ -مصرف ماست و دوغ و ترشی ( برای اعصاب ضرر و زیان دارد و همین طور باعث درد مفاصل است ) ممنوع

۴-از علت های افسردگی استفاده ازلامپهای کم مصرف ، علی الخصوص با نور سفید می باشد ( نور این لامپ ها سرد است ، علاوه بر اینکه افسردگی را باعث می شوند ، سکته ی ناگهانی و صرع را به ارمغان می آورند)

۵- رنگ محیط اطراف و رنگ لباس فرد درگیر افسردگی و دارای مشکل اعصاب بایستی
زرد یا قرمز باشد . چون این رنگها جزء گروه رنگهای گرم میباشد . و در بدن بیمار حرارت ایجاد میکند .

۶- این اعمال جراحی در زنان ( بستن لوله – در آوردن رحم و تخمدان زنان ) عواملی مهم در ایجاد افسردگی می باشند . مگر اینکه پزشک متخصص زنان تشخیص دهد

۷-عقب افتادن پریود ،بيماری های اعصاب و روان را چندین برابر می کند.

__________________________________________________
__________________________________________________


نظرات دکتر روازاده برای درمان افسردگی​


غم و اندوه یک بیماری است و نیز دلیل و باعث بیماری. با کمال تاسف در روزگار کنونی افسردگی درمان بنیادی و ریشه ای ندارد و معمولاً داروی خواب آور تجویز می شود تا بیمار موقتا از غم رهایی یابد ؛ ولی در طب سنتی اسلامی برای افسردگی درمان وجود دارد. و قابل درمان می باشد.

روایتی داریم که :

«هم و غم نصف پیری است.»

درباره ماجرای حضرت یعقوب علی نبیّنا و آله و علیه السلام آمده است:

«چشمانش به علت هم و غم کور (آب مروارید) شد.»

درمان‌های افسردگی در طب سنتی نسخه دکتر روا زاده

همیشه به یاد خداوند متعال باشید

خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید:

«کسی که از یاد من اعراض کند، معیشت تنگی خواهد داشت.»
سوره طه، آیه «١٢۴»

یقین داشتن و رضامندی . اگر بنده آگاه باشد که هر آنچه خداوند برای وی مقدر ساخته به سود او می باشد ناراحت نخواهد شد. البته اگر نگرانی‌اش از اعمال خود برای آخرت باشد، بسیار خوب است.

داشتن زهد و پرهیزکاری.

نماز و دعاهای سفارش شده در روایات برای هم و غم و افسردگی مثل ذکر شریف «لا حول و لا قوة الّا بالله »

مزاج بیمار اصطلاح شود . از علتهای بسیار اساسی و مهم، هم و غم، غلبه مزاج سودا بر بدن فرد است . باید بیمار داروهایی برای اصطلاح مزاج استفاده کند، مثل؛ افتیمون و سنای مکی.

پوشیدن لباس پاکیزه .

پوشیدن کفش زرد رنگ .

انگور میل کند، علی الخصوص انگور سیاه. در روایت ها آمده که انگور شادی آور و مفرح است.

گوشت بلدرچین مصرف کند

گوشت گوسفند و دنبه مصرف کند زیرا داروی افسردگی می باشند .

مصرف آش؛ انواع آش، ولی آش کشک یا آش رشته نباشد، ترکیباتی از سبزی ها و حبوبات باشد و در آن یک قاشق چایخوری زنجبیل و اندکی آبغوره بریزید و به مدت یک تا دوهفته استفاده کنید.

مصرف میوه بِهْ.

انجام صله رحم

انفاق کردن

عیادت کردن از بیمار

دیدار و مساعدت و یاری به تهیدستان

از جمله مواردی است که باعث آرامش دورن و و بهبود بیماری افسردگی می باشند.
__________________________________________________
__________________________________________________

درمان افسردگی با طب سنتی دکتر آیت الله تبریزیان

دارو مفرح یا ساماری داروی گیاهی طب سنتی اسلامی برای درمان افسردگی میباشد،این دارو توصیه شده توسط آیت الله تبریزیان است، که برای درمان کامل افسردگی، التیام بخش بیماری عصبی، درمان فراموشی و زوال عقل ، درمان بیماری های روحی و روانی ، سود مند برای افراد شکاک، نشاط آور، بر طرف کننده اضطراب و … است.

دارو مفرح به عنوان داروی برجسته و ممتاز و درمان مشکلات روحی از جمله افسردگی می باشد.

برای کسانی که درگیر غصه و غم هستند و همین طور افرادی که گرفتار به یک رنج و یا سوگ شده اند و به فرض مثال عزیزی از عزیزانشان فوت کرده است و برایش تحمل‌پذیر نیست داروی مفرح که انسان را دلخوش می کند و حالت روحی انسان را تعدیل دهد بسیار مفید خواهد بود

فل واقع داروی گیاهی مفرح ضد افسردگی و غم و غصه و ناراحتی است

ترکیبات موجود و روش تهیه دارو ساماری طب سنتی یا مفرح:

ترکیبات این داروی طب سنتی که برای درمان افسردگی و درمان مشکلات روانی و … استفاده می شود
مواد تشکیل دهنده:
بادرنجبویه، جوز هندی، بسباسه، آمله، سیاهدانه، زعفران

طرز تهیه داروی مفرح به چه صورت است؟

برای درست کردن دارو مفرح طب سنتی ابتدا که هریک از ترکیبات به جز سیاهدانه آسیاب و پودر می کنیم و الک کرده و در آخر با سیاهدانه (سیاهدانه پودر نمی گردد) مخلوط میکنم.

دارو مفرح طب سنتی آیت الله تبریزیان را چگونه مصرف کنیم؟

دستورالعمل مصرف دارو مفرح به این شکل است
موقع ناراحتی و افسردگی یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.
یا اینکه هفته ای دو بار شب هنگام، وقت خواب به اندازه یک قاشق مرباخوری مصرف نمایید.
نکته مهم : مصرف بیش از حد آن اعتیاد آور هست و تا مقدار سه قوطی برای درمان سفارش می گردد . ( به منظور درمان کامل توصیه می شود با مشاوره متخصص طب سنتی مشورت کنید ).

نکته مهم دیگر :
جهت درمان قطعی در صورت لزوم، افزون بر داروی مفرح طب سنتی داروهای دیگری مثل داروی تقویت کننده اعصاب (پودر بابونه)، داروی بر طرف کننده سودا (افتیمون)، داروی ملین کننده دستگاه گوارشی(بسفایج) و دیگر داروهای طب سنتی با توجه به شرح حال فرد بیمار مصرف می شود.

توصیه اکید داریم پیش از تهیه دارو حتما با مشاوره درمانی متخصص طب سنتی مشورت نمایید تا با در نظر گرفتن حسب حال شما اسم ها و میزان دقیق داروهایی که باید مصرف کنید را توصیه کنند

درباره‌ی نشره چه می دانید ؟ و درمان های متداول افسردگی و اضطرابها و ناراحتی های اعصاب چیست؟

در روایتی آماده است :نشره به معنای خوشحال شدن ، سبکی، دل باز شدن و در ده چیز نشره وجود دارد:

راه رفتن فرد افسرده، سواری، غوطه وری در آب، نگاه کردن به سبزه و چمن گیاه، خوردن و نوشیدن، نگاه کردن به زن زیبا روی (محرم)، همبستری با همسر، زدن مسواک ، شست و شوی سر با گل ختمی و غیره. [منبع: المحاسن ۱ : ۱۴ ح ۴۰]

فرد غمگین اگر قدم بزند اندکی دلش باز می شود چون مردم را تماشا می کند ، همین طور خیابان ها و مغازه ها را می بیند . سواری چه با اسب و چه با ماشین باعث نشره (نشاط آور) است بسیاری از جوانان علاقه دارند رانندگی کنند و این برایشان یک تفریح لذت بخش شده است.
به چه دلیل انسان ها دوست دار شنا هستند ؟ چون غوطه ور شدن در آب یک احساس سبکی و سر خوشی به همراه خود دارد دارد.

چرا مردم در ایام تعطیلات به محیط خارج از شهر می روند؟ و به جاهایی که سبزه و باغ و چمن است می روند، چون دل انسان باز می شود.
چرا جوانان و مردان دوست دارند دورهم جمع شوند و گفتگو کنند و بگویند و بخندند. زیرا همین حرف زدن باعث نشاط می شود را باز و نشره آور است. بر خلاف گفت‌وگو کردن با زن های نامحرم که باعث غم و غصه می شود.

__________________________________________________
__________________________________________________


درمان افسردگی با طب سنتی توصیه دکتر ضیایی

. افسردگی چیست؟

. علل و عوامل ایجاد افسردگی چیست؟

: 1ـ به علت ژنتیکی، 2ـ به دلیل آموزش غلط، 3ـ مسبب اجتماعی (از مهمترین علت های آشکاری افسردگی، شدت یافتن افسردگی‌و کم شدنافسردگی است)


علامت های افسردگی را شرح می دهیم

1ـ شخص افسرده درگیر وضعیت هیجانی و عاطفی منفی می باشد ، با دیگران هم صحبت نمی شود و برون گرایی‌
او خیلی کم است و گوشه گیر است. 2ـ فرد افسرده به همه چیز احساس نا خوشایند و منفی دارد به وجود خودش، به دنیا، و به آیندۀ خود و آیندۀ جهان ، و امکان دارد در افسردگی حاد ، اقدام به خود‌کشی کند و یا دیگران را به قتل برساند ، 3ـ فرد افسرده دچار فَلَجی در گرفتن تصمیمات است و در گرفتن تصمیم به وقت و به موقع نا توان است ، 4ـ شخص افسرده از فعّالیّتِ های اجتماعی عقب افتاده است و اگر بیماریش درمان نشود عقب ماندۀ واپَس گِرا خواهد ماند، ، 5ـ بیمار افسرده دربارۀ دیگران احساسات منفی و نا خوشایند دارد. (فرد افسرده، دست کم دو هفته علامت های افسردگی را دارد).

درکل افسردگی سه نوع است

أ. افسردگی عادی و معمولی ( سرماخوردگی روانی )/
ب. أفسردگی درون زاد (مالیخولیا) که یک اختلال خلقی شدید است
ج. أفسرده خوئی یا دیس تایمی

همچنین بخوانید :لیست کامل عرقیات گیاهی + طبع و نحوه مصرف بهترین عرقیجات گیاهی ایرانی

درمانهای انواع افسردگی چیست؟

أ. 1ـ ابتدا نماز صبح بخواند و اول صبح ناشتا یک فنجان دمکردۀ گل راعی (در حاملگی و شیردهی ممنوع است ) ترکیب شده با عسل آویشن میل کند.

2ـ نماز ظهر و عصر بخواند، بعد یک فنجان دمکردۀ چای کوهی (مصرف در حاملگی و شیردهی ممنوع است ) ترکیب شده با عسل آویشن مصرف کند.

3ـ در کنار غذا: فلفل قرمز و زردچوبه (از هر یک، یک گرم) استفاده کند، چون افزایش دهنده تولید اندروفین می باشد ،و کاهش افسردگی را در پی خواهد داشت ( در صورتی که درگیر سل ریوی و حسّاسیت پوستی نباشید).

4ـ زعفران اصل و طبیعی چاشنی غذاهای روز مره باشد ، که زعفران ضدّ افسردگی و آرامش بخش قوی میباشد ( مصرف در حاملگی ممنوع)

ب. 1ـ انیسون (بادیانِ خُتایی ـ بادیان سبز ـ رازیانۀ رومی ـ زیرۀ شیرین ـ حَبُّ الحُلوَه ـ بادیان هندی)، دانۀ آن‌را پودر کنید و همراه با گُلقند ترکیب نموده و میل کنید ، ضعف قوای دِماغی را ناپدید می‌سازد و برای درمان مالیخولیا سود مند است.

2ـ روزانه نصف قاشق چای‌خوری نارمشک ترکیب شده با عسل مصرف شود ، 3. کاهو (بدون سُس) در کنار ناهار و شام

ج. سیب سرخ خوشبو لبنانی، سیب گلاب خراسان، سیب زرد، میوۀ بِه، مربّای بِه، گلابی، انگور سیاه مصرف شود

نکته خیلی مهم : حتما اطلاع دارید 80 % مغز انسان، چربی است که 10 % مغز را اُمِگا 3 (اسید چرب ضروری) تشکیل داده است.
در افسردگی شدید ، مغز انسان از حیث حجم و وزن مقداری کوچکتر می باشد ؛ پس مصرف زیتون شیرین و روغن زیتون خوراکی فشار أوّل پِرِسی سرد به در کنار غذا توصیه می شود و شب‌ هنگام به عنوان غذای کمک دهنده مغز گردوی که تازه باشد با پنیر تازۀ کم‌چربی میل کنید.

فعّالیّت های کم شخص بیمار،کم تحرکی فعالیت اجتماعی کم،خشونت نا بجا، خودکُشی و حتّی انجام قتل از دلایل کمبود اُمِگا 3 در بدن (مخصوصاً مغز) می باشد.

چربی اُمگا 3 در انواع خوراکی‌ها وجود دارد

1ـ مصرف سبزی خوردن (یک مُشت به همراه غذا)، 2ـ تخمۀ کدو خام (یک قاشق غذاخوری)، 3ـ مغز گردویِ تازۀ (شب هنگام با پنیر)، 4ـ مصرف روغن زیتون طبیعی خوراکی فشار اوّل پِرِسِیِ سرد (یک قاشق غذاخوری با غذا)، 5ـ مصرف خزۀ دریائی، در مسافرت های زمینی، دریائی، هوائی و فضائی (یک قاشق مربّاخوری) میل شود ، 6ـ یک الی سه خوشه انگور با هستۀ آن بجود جویده شود.

نکته بسیار مهم :مردان جوان هستۀ انگور را میل نکنند ؛ چون باعث کم شدن اسپرم و ناباروری می‌ گردد )، 7ـ استفاده از یک قاشق غذاخوری سویا (لوبیا روغنی) ولی باید سویا را در دمای 50 درجه به بالای آب، به مدّت 20 دقیقه جوشانده و پس از آبکش کردن میل کنيد ؛ زیرا دو سَمّ موجود در سویا خطرناک است و با این کار از بین می رود ، 8ـ ماهی سفید یا قزل‌آلا (کشور ژاپن بالاترین مصرف ماهی را در دنیا دارد، هر ژاپنی حدودا 50 کیلو در سال ماهی مصرف می کند، که این باعث شده است ژاپنی ها به میزان 50 برابر کمتر درگیر افسردگی باشند ، متاسفانه هر فرد آلمانی 50 برابر میزان درگیری اش به بیماری افسردگی بیشتر می باشد، چون یکی از علت های افسردگی ، مصرف خیلی کم ماهی است، آلمانی ها در سال زیر 10 کیلو ماهی مصرف می کنند. ).


لازم به اطلاع است که اُمگا 6 برای فعّالیّت‌های فکری مفید است، هر چند میزان احتیاج بدن به اُمگا 6 کمتر از اُمگا 3 می باشد ، برای تأمین هر دو نوع چربی

، 1ـ روغن زیتون طبیعی خوراکی در کنار ناهار و شام میل شود یا 14 عدد زیتون طبیعی سفت شفّاف مصرف کند.
2ـ در بازه زمانی نُه روزه ( هر سه روز، یکی از این پروتئین‌های حیوانی را مصرف کند)

الف. مصرف ذراع گوسفند (سَردست)،
ب. مصرف ران مرغ عاری از پوست(حتما بوقلمون بدون پوست باشد) برای زنان و دختران،
و مصرف ران خروس پوست جدا شده و بلدرچین برای مردان و پسران،
ج. دوعدد ماهی متوسط (سفید، قزل‌آلا) پوست کنده ، که بعد از آن حتما عسل طبیعی یا خُرما مصرف کنند.سلامت باشید❤️/
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا