خوراک قارچ یک شام سبک و خوشمزه

  • نویسنده موضوع فریماه
  • تاریخ شروع
فریماه

فریماه

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
9/11/22
نوشته‌ها
692
پسندها
2,299
امتیازها
93
جنسیت
Screenshot   Gallery


مواد لازم

قارچ۴۰۰ گرم

بادمجان ۲ عدد
فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
آبلیمو ۱.۵ ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا بادمجان ها را با پوست و یا بدون پوست به شکل دلخواه خرد کنید و برای ۲۰ دقیقه داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود.
قارچ ها را نیز خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود سپس اسلایس کنید.
بادمجان ها را داخل تابه ریخته و به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود شما می توانید به دلخواه برای جذب کمتر روغن با قلمو مقداری ماست روی بادمجان ها قبل سرخ کردن بزنید.
پیاز را پوست بگیرید و به خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود سپس در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید سپس فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شود.
سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و به همراه دیگر مواد تفت دهید تا سرخ شود سپس قارچ ها اسلایس شده را به همراه آبلیمو اضافه کنید ( آبلیمو مانع سیاه شدن قارچ می شود) مواد را تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.
در انتها بادمجان ها را داخل تابه ریخته و رب را اضافه کنید و تمام ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود به همین راحتی خوراک فوری ما حاضر شد
 
بالا