خواص و مضرات روغن بنفشه در طب سنتی

  • نویسنده موضوع فاطیما
  • تاریخ شروع
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
خواص گیاه بنفشه
از گذشته تا به امروز گیاه بنفشه به شدت مورد توجه طب سنتی قرار گرفته است. از خواص روغن بنفشه گرفته تا خواص گیاه بنفشه همگی جنبه درمانی و دارویی برای بدن دارند.

گل بنفشه عطر و بوی بسیار خوبی دارد و به همین جهت در صنعت عطر سازی نیز از آن استفاده می شود. گل بنفشه در سراسر دنیا کشت می شود و بیش از 202 گونه گیاه بنفشه در کل دنیا وجود دارد.

شما می توانید با استفاده از گیاه و روغن بنفشه بسیاری از دردها و بیماری ها را درمان کنید و یا از به وجود آمدن بیماری های مختلف در بدن جلوگیری کنید.
بهتر است تا از خواص درمانی و دارویی روغن بنفشه غافل نشوید و آن را مورد استفاده قرار دهید. با ما همراه باشید تا خواص درمانی روغن بنفشه و گیاه بنفشه را مورد بررسی قرار دهیم.

خواص روغن بنفشه
طبع روغن بنفشه
به طور کلی خواص روغن بنفشه بسیار زیاد است، به طوری که می توان آن را دوای هر دردی دانست. روغن بنفشه در طب سنتی و کهن ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. این روغن طبع مرکب القوی دارد و برای هر مزاجی قابل استفاده است. خواص درمانی روغن بنفشه در موارد زیر خلاصه می شود:
درمان کننده سردرد
گیاه بنفشه در طب سنتی و در روایات اسلامی جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از گیاه و روغن بنفشه می تواند درمان کننده بسیاری از بیماری ها باشد.

یکی از خواص روغن بنفشه، درمان سینوزیت و سردردهای شدید است. به طور کلی روغن بنفشه را می توان نوعی تسکین دهنده درد دانست. این روغن با بهبود گردش خون در بدن می تواند به کاهش دردهای مزمن کمک بسیار زیادی کند.
جوانسازی پوست و از بین برنده لک های پوستی
آیا می دانید روغن بنفشه خاصیت ضد پیری برای پوست دارد؟ یکی از خواص روغن بنفشه جوانسازی، روشن سازی، از بین برند لک های پوستی و جای زخم و سوختگی است.

شما می توانید برای درمان پوست از روغن بنفشه استفاده کنید. هرگز از خواص روغن بنفشه برای شادابی و لطافت پوست صورت و دست ها غافل نشوید. همچنین از دیگر موارد مصرف روغن بنفشه برای پوست، رفع اگزمای پوستی و حساسیت های پوستی است.
کاهش دهنده استرس
اضطراب و استرس می تواند عوارض بسیار شدیدی برای بدن داشته باشد. یکی از این عوارض سردردهای شدید است. شما می توانید با مصرف روغن بنفشه از این دردها جلوگیری کنید و به آرامش اعصابتان کمک کنید.

روغن بنفشه می تواند در برطرف کردن خستگی، بی حسی و رفع تنش های عصبی بسیار موثر باشد. موضوع مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که روغن بنفشه به هیچ عنوان اعتیادآور نیست و شما می توانید بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.
تسکین دهنده مشکلات تنفسی
یکی از خواص روغن بنفشه، ضد احتقان بودن آن است. روغن بنفشه موجب می شود تا خلط ها و مخاط بینی از دستگاه تنفسی خارج شوند و تنفس برای شما راحت تر شود.

در مواردی مانند سرماخوردگی، سرفه، برونشیت و… که دستگاه تنفسی دچار اختلال می شود، استفاده از روغن بنفشه می تواند بسیار سودمند باشد. توجه داشته باشید استفاده از روغن بنفشه در رژیم غذایی باید در حد تعادل باشد.
درمان بی خوابی
یک خواب آسوده و باکیفیت بیش از هر چیز دیگری می تواند در تقویت سیستم دفاعی بدن و آرامش اعصاب نقش داشته باشد.

یکی از خواص روغن بنفشه، خاصیت آرام بخش بودن آن است. شما می توانید با استفاده از این روغن کیفیت خواب شبانه تان را بالا ببرید و یک خواب عمیق و با آرامش را تجربه کنید.
تقویت قوای جنسی
همانطور که در بخش های بالایی به آن اشاره کردیم، روغن بنفشه خاصیت آرامش بخشی دارد. استفاده از روغن بنفشه می تواند بدن را شاداب و سرحال کند و به تقویت قوای جنسی نیز کمک کند. شما می توانید با استفاده از این گیاه و روغن آن روحیه و حالات درونی بهتری را تجربه کنید.
مضرات (عوارض) روغن بنفشه
به طور کلی هر داروی گیاهی در کنار فواید، مضراتی نیز دارد. از مضرات روغن بنفشه می توان به بروز تهوع اشاره کرد. اگر از روغن بنفشه خوراکی استفاده می کنید و دچار تهوع می شوید، بهتر است تا مصرف آن را قطع کنید.

همچنین اگر در استفاده روغن بنفشه برای پوست افراط کنید، می تواند باعث بروز عوارض و حساسیت های پوستی شود.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
90
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
59
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
73
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
21
تابان
تابان
بالا