خواص عنبر نسارا

فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
عنبرنسارا چیست؟
مقاومت دارویی امروزه یکی از مشکلات اساسی در درمان عفونت هاست و مقابله با این پدیده و استفاده از جایگزین های طبیعی اهمیت زیادی دارد.

در این میان استفاده از دودهای طبی در درمان بسیاری از بیماری ها و از جمله بیماری های میکروبی و عفونی از قدیم الایام رواج داشته که از جمله این دودها، دود حاصل از سوزاندن عنبر نسارا می باشد.

عنبر نسا یا عنبرنسارا سرگین الاغ ماده‌ای است که در فصل بهار جمع آوری می شود. هنگام بهار گیاهان دارویی زیادی در طبیعت می رویند و الاغ ماده می تواند از آن استفاده نماید.

بنابراین می توان گفت که الاغ ماده از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می کند و دود کردن عنبر نسارا در واقع دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف به صورت یکجا است و این دود که بوی چندان خوشایندی ندارد می تواند بیماری های مختلف را درمان کند.
طبع عنبر نسا
طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم؛ الاغ نر به عکس الاغ ماده، طبع گرم دارد به همین دلیل استفاده از سرگین الاغ ماده برای درمان بیماری مفید است اما سرگین الاغ نر می‌تواند بیماری را تشدید کند.

امروزه استفاده از دود عنبرنسارا در بین مردم شیوع بالایی پیدا کرده است و از خواص دارویی عجیبی برخوردار است. در طب سنتی دود عنبر نسارا یکی از بهترین درمان‌ سینوزیت‌های مزمن، سرماخوردگی، عفونت‌های واژینال و درمان انواع زخم‌های عفونی و غیر عفونی است.

خواص عنبرنسارا
عنبر نسارا و درمان سینوزیت
درمان های رایج برای سینوزیت شامل استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها و شست و شوی دائم بینی و سینوس ها می باشد. ولی در بعضی از بیماران دارو درمانی هیچ گونه بهبودی را به دنبال نخواهد داشت و بنابراین این بیماران مجبور به عمل جراحی جهت تخلیه سینوس ها هستند.

درمان های گیاهی به دلیل اثربخشی همراه با بی ضرر بودن امید جدیدی را برای بیماران درگیر این بیماری ایجاد کرده است. از میان گیاهان مختلف به نظر می رسد عنبر نسارا به دلیل خواص بیشماری که دارد می تواند در این زمینه موثر باشد.

استنشاق دود عنبر نسارا یک راه‌ مناسب برای درمان سینوزیت‌های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردرد‌های کهنه نیز موثّر است.

برای این کار، عنبرنسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید بدین ترتیب سردرد‌های سینوسی تسکین می یابد.

عنبر نسارا و درمان عفونت واژن و زخم رحم
در طب سنتی و حتی امروزه از دود عنبرنسارا برای از بین بردن عفونت‌های واژن زنان استفاده می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی آن به راحتی عفونت ها را از بین می برد. استفاده از عنبر نسارا در درمان زخم دهانه رحم نیز کاربرد موثری دارد.

نظر دکتر روازاده متخصص طب سنتی در مورد عنبر نسارا برای درمان عفونت‌ها به صورت استعمال خارجی مثبت است؛ بنابراین پس از استفاده از این ماده استحمام نکنید و از شست و شوی واژن با آب سرد جدا خودداری نمایید.

از نظر دکتر خیر اندیش متخصص طب سنتی عنبر نسارا و دود آن برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره پریود و درمان انواعی از عفونت های واژینال مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان زخم رحم، بیمار باید دود عنبر نسا را داخل مجاری واژن خود بخور دهد.

بدین منظور جهت استفاده از عنبر نسارا و درمان زخم دهانه رحم ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را با مقداری خاکشیر و اسپند، روی کمی ذغال گداخته بریزید و سپس یک گلدان سفالی که در انتها سوراخ است را بر روی زغال‌ها بگذارید تا دود ناشی از سوختن این ترکیبات از سوراخ گلدان خارج شود.

اکنون جهت بخور دادن رحم خود لباس زیر خود را در بیاورید و دامن بلندی بپوشید و سپس به حالت نیم خیز بر روی سوراخ گلدان قرار گیرید و رحم خود را بدین وسیله بخور دهید. انجام این عمل در ۲ روز قبل و بعد از پریود بهترین راه شناخته شده و اثر بخش درمان عفونت‌های واژینال و زخم‌های رحمی است.

همچنین از نظر ایشان برای تقویت حنجره و تارهای صوتی نیز دود عنبر نسارا کاربرد دارد که باید آن را داخل حنجره تان بخور بدهید.
عنبر نسارا و درمان عفونت و درد دندان
خواص ضد عفونی، ضد باکتریایی و همچنین ضد قارچی عنبر نسارا سبب شده تا دود آن در بهداشت دهان و دندان مفید و اثر بخش باشد.

برای درمان عفونت و کاهش دندان درد عنبر نسارا را مثل اسفند روی آتش بگذارید و دود خارج‌شده از آن را استنشاق کنید و مانند دهانشویه در دهان بچرخانید. دود حاصل از سوزاندن عنبر نسا برای تسکین موقت دندان درد مفید می باشد.

عنبر نسارا و درمان کیست مویی
کیست مویی که به بیماری برگشت موی نیز شناخته می شود. بیماری شایع ناحیه انتهای ستون فقرات یا دنبالچه کمی نزدیک به مقعد بوده و با ترشح چرکی مزمن که گاهی همراه با خون است همراه می باشد. دود عنبر نسارا می تواند عفونت ناشی از این بیماری را بهبود بخشد.

به طورکلی مهمترین فواید عنبر نسارا که در کتب طب سنتی از آن یاد شده است، خاصیت میکروب‌کشی این ماده می باشد. برخی از مهمترین خواص درمانی عنبر نسارا عبارتند از:

ضدعفونی‌کننده، ضد سرماخوردگی، ضد بیماری‌های عفونی، تقویت کننده تارهای صوتی، درمان گوش‌درد، درمان اگزما، درمان خون دماغ، درمان صرع، درمان بواسیر، درمان زخم ختنه و عفونت انواع زخم همچنین دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسانتر می‌کند، به دفع جنین مرده از بدن زنان کمک می‌کند، به مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس کمک می کند، برای از بین بردن دانه‌های آبله‌مرغان، از بین بردن گل‌مژه و عفونت چشم، جلوگیری از واگیر بیماری‌ها و کمک به درمان مخملک، سیاه‌سرفه یا یرقان کودکان نیز موثر است.

استفاده از عنبر نسارا در دوران بارداری نیز با دیدگاه ها و نظرات متفاوتی همراه است. از دیدگاه بعضی از افراد استفاده از دود عنبر نسارا در دوران بارداری برای درمان عفونت بلامانع است.

اما از دیدگاه برخی دیگر استفاده از عنبر نسارا در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود. به همین خاطر توصیه می شود در دوران بارداری استفاده از عنبر نسارا با نظر پزشک انجام شود.

مضرات عنبر نسارا
استفاده از عنبر نسارا بدون عارضه بوده و مصرف به اندازه از دود عنبر نسارا می تواند بدون عارضه و مشکل باشد. استنشاق بیش از حد دود عنبر نسارا ممکن است باعث عوارض ریوی شود.

در طب سنتی توصیه میشود برای درمان عفونت سینوس ها با دود عنبر نسارا، دود را فقط به فضای بینی و سینوس ها راه دهید و برای این کار نیز از دود ملایم عنبر نسارا استفاده کنید.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
47
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
44
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
55
اعتصامی
اعتصامی
بالا