خواص شیره توت در طب سنتی

  • نویسنده موضوع فاطیما
  • تاریخ شروع
فاطیما

فاطیما

قوی تر از دیروز♡
Female
تاریخ ثبت‌نام
12/11/22
نوشته‌ها
1,216
پسندها
2,308
امتیازها
113
جنسیت
خواص شیره توت سفید
چند دلیل برای اینکه شیره توت را در سبد غذایی خانواده قرار دهیم:

تقویت عملکرد کلیه‌ها
مفید برای درمان خواب گرفتگی اعضای بدن
درمانی برای سردرد و سرگیجه ناشی از کمبود آهن
انرژی‌زایی بالا و برطرف کردن ضعف بدن و بی‌حالی
موثر در تصفیه خون و تقویت کننده عملکرد کبد و ‌طحال
تنظیم قند خون
خوب است بدانید که خواص شیره توت سفید برای سلامتی کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند خیلی مفید است. می‌تواند روند رشد آن‌ها را به طور قابل توجهی ارتقا ببخشد و جایگزینی بسیار مناسب برای خوراکی‌های انرژی‌زایی است که آن‌ها می‌خورند.

همچنین می‌توانید به جای این خوراکی‌های مضر، فرزندان‌تان را از کودکی به این خوراکی‌های طبیعی عادت دهید تا بدنی سالم‌تر و با نشاط‌تر داشته باشند.
خاصیت شیره توت را دست کم نگیرید
شیره توت شاید تاکنون زیر سایه و خواص شیره‌ انگور و شیره خرما خیلی نتوانسته باشد مصرف کننده ایرانی را به سمت خودش جلب کند.

شاید به این دلیل که از میوه کوچک و ساده توت سفید به دست می‌آید که در وهله اول میوه‌ای با شیرینی کم و خواص اندک به نظر می‌رسد. غافل از اینکه واقعیت چیز دیگری است و در پشت این ظاهر ساده دنیایی از پیچیدگی خواص و مواد مغذی قرار گرفته است.

خواص شیره توت و ارده
خواص ارده و شیره به عنوان یک ماده غذایی 100درصد طبیعی بسیار زیاد است. کنجد اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین درد بخشی از خواص آن است.

سایر خواص شیره توت سفید
منبعی از آهن
تقویت بینایی
کاهش استرس
مملو از آنتی اکسیدان
فیبر زیاد
بسیاری از مواد مغذی را تامین می‌کند
ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند
مفید برای پوست
محافظت در برابر سرطان
تقریبا در همه انواع رژیم‌های غذایی می‌توان از آن لذت برد
کمک سلامت عروق
برخی از فواید درمانی شیره توت:
شیره توت سفید نیز همانند شیره انگور و شیره خرما در درمان و پیشگیری از کم خونی موثر است. آهن موجود در این شیره باعث رفع کم خونی و فقر آهن می‌شود.
شیره توت سفید ملین خوبی است. فیبر موجود در این ماده غذایی به درمان و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.
ویتامین A موجود در شیره توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.
از شیره توت سفید برای رفع خواب رفتن دست و پا در افراد در طب سنتی استفاده می شود.
شیره توت در تصفیه خون موثر است و به حفظ سلامت کبد و طحال کمک می‌کند.
استفاده از شیره توت سفید برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است و به رشد بهتر، افزایش قدرت یادگیری و تامین انرژی مورد نیاز کودکان کمک می‎کند.
فواید دوشاب توت برای افراد دیابتی
شاید عجیب به نظر برسد ولی شیره توت با همه شیرینی‌اش، یک تفاوت اساسی با شیره‌های دیگر دارد و آن هم دقیقا در همین موضوع قند موجود در ترکیبش نهفته است.

بله، قند موجود در شیره توت، برخلاف دیگر شیره‌ها، برای مصرف دیابتی‌ها مضر نیست. در حقیقت مقدار متعادلی از شیره توت را می توان با خیال راحت مصرف کرد و نگران افزایش ناگهانی و کنترل نشده قند خون نبود.

این موضوع برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که باید مقدار قند مصرفی خود را تحت کنترل داشته باشند، نکته مهم و امیدوار کننده‌ای است.
خواص شیره توت سیاه
توت سیاه میوه درخت توت است که اغلب به رنگ سیاه یا بنفش دیده می‌شود طعم ترش و شیرینی دارد که مزه آن بسیار زیاد شبیه تمشک است.

برخی افراد توت سیاه را با شاه توت اشتباه می‌گیرند. لازم است بدانید این دو باهم کاملا متفاوتند و توت سیاه بافت نرم‌تر و طعمی شیرین‌تر از شاه توت دارد. خواص شیره توت سیاه همانند خواص شیره توت سفید است که در بالا ذکر شده است.

مضرات شیره توت
از آنجایی که طبع شیره توت گرم و تر است، افرادی که گرم مزاج هستند میتوانند توت را با مصلحات آن میل کنند. بر اساس گفته ابوعلی سینا در صورتی که می‌خواهند بخورند بهتر است با فاصله یک یا دو ساعت پس از خوردن آن مقداری سکنجبین بنوشند.
خانم‌های باردار در زمان حاملگی از خوردن انواع توت خودداری کنید. زیرا ممکن است حساسیت ایجاد کند و سلامتی‌تان را به خطر اندازد. همچنین زیاده روی در مصرف توت به دل درد و اسهال منجر می‌شود.
 
بالا