خواص زنیان در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+طریقه مصرف

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,926
پسندها
22,634
امتیازها
113
مدال ها
6

InShot

خواص زنیان در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+طریقه مصرف

از گذشت های خیلی دور تا هم اکنون گیاهان دارویی نقش اصلی در سلامت انسان ها داشته اند. اکثر آنها به علت اینکه عوارض کمی دارند بین مردم محبوب هستند. زنیان یکی از این گیاهان پر خاصیت است که به کارایی درست بدن در هنگام بروز بیماری کمک می رساند اما نکته مهم این است که بدانیم گیاهان دارویی را می بایست برای کدام بیماری ها مصرف کنیم تا نتیجه مطلوب را بگیریم. به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله خواص زنیان دکتر خیراندیش را مورد کاوش قرار دهیم. لطفا با بخش طب سنتی همراه ما باشید.

خواص زنیان برای سیستم گوارش از نظر دکترخیراندیش​

خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش برای دستگاه گوارش بی شمار اشت است که در ادامه سعی داریم آن ها بیان کنیم . اگر درگیر بیماری‌هایی مانند یبوست، سنگ کلیه و دردهای کلیوی هستید این گیاه به شما در درمان بیماری های ذکر شده در بالا کمک شایانی خواهد داشت.
همین طور برای درمان مشکلاتی مانند اسیدی شدن دستگاه گوارش و رفلاکس، حکیم خیر اندیش نسخه هایی دارد، یک قاشق غذاخوری دانه زنیان را همراه با یک قاشق غذاخوری زیره سبز مخلوط کرده و این ترکیب را هر روز مصرف کنید .از جمله بیماری های گوارشی که منجر به درد در قسمت روده می شوند می توانیم به مشکل سوء هاضمه و التهاب اشاره نماییم که برای درمان آنها می توانید آب زنیان مصرف کنید.
به شکل کلی برای درمان بیماری‌های معده ۳ قاشق چای خوری دانه زنیان را در آب لیمو خیس دهید. سپس آنها را در جایی دور از تابش نور خورشید خشک کنید. اکنون دانه ها را بکوبید تا کاملا پودر شوند. سپس آنها را با نمک سیاه ترکیب کنید و تا مدتی که بهبودی کامل پیدا کرده ، همراه با آب ولرم میل کنید.
بیماری اسهال خونی را نیز می توانید با مصرف زنیان درمان کنید. این گیاه را با یک لیوان آب بجوشانید . زمانی که سرد شد، دو بار در روز این جوشانده را بنوشید. اگر درگیر به سنگ مثانه هستید نیز با مصرف ۶ گرم دانه زنیان روزانه این مشکل بر طرف خواهد شد.

زنیان و سلامت موها

چنانچه موهای شما در حال سفید شدن می باشند و از این موضوع آزرده خاطر هستيد ، داروی ترکیبی را که به شما خواهیم گفت آماده کنید. برگ کاری، کشمش و دانه زنیان را با یک فنجان آب پخته شود . برای اینکه مزه این مخلوط بهتر شود می توانید اندکی شکر نیز به آن اضافه کنید. روزانه یک لیوان از این ترکیب بنوشید تا از سفید شدن موهایتان جلوگیری شود.

درمان مشکلات پوستی

برای درمان بیماری های پوستی مانند خارش، اگزما و سوختگی دانه زنیان را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و یک مایه به شکل خمیر بدست آمده . سپس آن را روی محل های صدمه دیده بمالید. شست و شوی پوست آسیب دیده با آب زنیان نیز می تواند کمک کننده باشد . همین طور اگر به دلیل سوختگی پوست شما درگیر تورم شده است، دانه زنیان را خرد کنید و با مقداری آب لیمو مخلوط کنید. این ترکیب را روی قسمت های متورم بمالید تا مشکل شما بر طرف شود.
زنیان می تواند برای از بین بردن جای جوش بسیار مفید باشد . برای استفاده از زنیان ماست را با مقداری پودر دانه زنیان ترکیب کنید، هنگامی که این مخلوط حالت خمیری پیدا کرد، آن را روی پوست تان بمالید. این ترکیب شب تا صبح روی موضع های آسیب دیده باید بماند . صبح صورت خود را با آب ولرم بشوید. اگر درگیر کهیر شدید، یک گرم دانه زنیان را با ۳ گرم شکر زرد مخلوط کرده و میل کنید تا این مشکل برطرف شود.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با زنیان

اگر درگیر سرماخوردگی شده اید و برای درمان آن به دنبال یک دارو با تاثیر آنی و سریع هستید، گیاه زنیان می تواند یک انتخاب مفید و موثر باشد. دو بار در روز این گیاه را با شکر زرد میل کنید و خواهید دید مخاط بینی کاهش می یابد و علائم سرماخوردگی و سرفه بهبود پیدا کرده . یکی از آسیب های این مشکل و گرفتگی انسداد بینی است. برای حل کردن این عارضه آب داغ و زنیان را مخلوط کرده و از بخور آن استفاده کنید. برای درمان آنفولانزا نیز دانه زنیان را با آب جوشانده . بعد آب را از صافی رد کرده و روزانه آن را ۴ بار بخورید.

درمان مشکلات مربوط به عادت ماهانه

برخی از بانوان در زمان پریودی خونریزی زیادی دارند و چرخه پریودشان بی نظم است. توصیه می شود که این بانوان دانه زنیان را در یک ظرف آب به مدت یک شب خیسانده ، بعد آب را از صافی کرده و صبح آن را مصرف کنند. همین طور دانه زنیان برای برطرف کردن گرفتگی های قاعدگی نیز بسیار موثر است.

زنیان، یک داروی همه کاره برای سلامتی

در ادامه شما را با دیگر خواص زنیان دکتر خیراندیش آگاه خواهیم کرد.
  • برای در امان ماندن از نیش پشه ها و ریشه کنی آنها ، روغن را با دانه زنیان بکوبید و ترکیب کنید. سپس این محصول را روی تکه های مقوا پخش کنید و در نقاط مختلف خانه بگذارید.
  • برای تسکین درد آرتریت، مفصل های خود را با روغن زنیان ماساژ دهید.
  • برای درمان سردردهای میگرنی، دانه های زنیان را داخل یک کاغذ کاور کنید و آن را استشمام کنید.
  • افرادی که درگیر اعتیاد به الکل هستند، برای درمان این مشکل روزانه دانه زنیان را مصرف کنند.
  • برای سلامتی و تقویت قلب تان یک قاشق غذا خوری دانه زنیان را با آب گرم مصرف کنید.
  • هنگامی می خواهید چشم تان را بشویید، یک مشت دانه زنیان را با آب جوشانده بعد آب را صاف کرده و چشم هایتان را با آن شست و شو دهید.
  • برای پاک کردن بدن تان از سموم، رازیانه می تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. برای این کار توصیه می شود که چای دانه زنیان را میل کنید.
  • اگر می خواهید دندان درد و بوی بد دهان تان را بر طرف کنید، می توانید اندکی روغن زنیان، روغن میخک و آب را مخلوط کنید و با این مخلوط دهانتان را شست و شو دهید.

کلام آخر

اگر درگیر بیماری خاصی شدید و می خواهید از گیاهان دارویی برای بر طرف شدن مشکل کمک بگیرید، باید آن ها را طبق تجویز و توصیه متخصصان این عرصه مصرف کنید. استفاده خودسرانه از آنها ممکن است که آسیب جبران ناپذیری به شما وارد کند. حالا که با خواص زنیان از نظر دکتر خیراندیش آشنا شدید، می توانید این گیاه را با توصیه هایی که ایشان بیان کرده اند مصرف کنید. آیا شما تا به حال از این گیاه برای درمان بیماری ها بهره مند شده اید ‌‌؟ تجربیات خود را برای ما بنویسید سلامت باشید ❤️
 
بالا