خواص اسفرزه در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴 فواید باورنکردنی در طب اسلامی

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,987
پسندها
22,848
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

خواص اسفرزه در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴 فواید باورنکردنی در طب اسلامی

خواص اسفرزه در طب سنتی دکتر خیراندیش


اسفرزه دارای طبعی سرد و تر است.

مهمترین خواص اسفرزه : نرم کننده شکم، ضد زخم روده و معده، ضد حرارت و عطش ، ضد اسهال ساده و خونی، ضد خونریزی سینه، نشاط آور و ضد تب و لرز.

اسفرزه را داخل آب بریزید و بگذارید بماند و دائم به جای آب خوردن از آب ان میل کنید، اگر دائم جرعه جرعه نوشیده شود، گرفتگی صدایی را که از گرمی و حرارت باشد، برطرف می سازد.

✔️در موارد کاهش درد و رفع خارش و قطع خونریزی بواسیر نافع است. آن را با عناب در آب بخیسانید و آب آن را صبح ناشتا بخورید و با اب ان بدن را بشویید، بدین ترتیب خارش قسمتهای زنانه یا واژینال را برطرف میسازد.

✔️بیست گرم در یک لیوان اب جوشانده و چهار روز روز تکرار شود دافع سنگ کیسه صفرا است.

✔️اگر اسفرزه را با تخم شربتی و خاکشیر (هرکدام صد گرم) ترکیب کرده و هر روز یک قاشق سوپخوری انرا در ۲ لیوان اب حل کرده مصرف کنیم برای رفع خارش تن و تصفیه خون و باز شدن اشتها مفید است.

✔️هر روز صبح، ظهر و شب هریک قاشق شربتخوری از ان را در یک فنجان ابجوش بریزید . بعد با نبات شیرین نموده بخورید، اسهال خونی را درمان می کند، از خونریزی زیاد و قاعدگی جلوگیری می نماید.

✔️آنرا بو داده و هرروز بخورید، اسهال های طولانی و مزمن را درمان می کند.

✔️لعاب انرا دائم در گلو غرغره کنید و جرعه جرعه بخورید، گلو درد را درمان می کند و اگر اب ان را در دهان نگه دارید برفک، سوختگی، تاول و زخمهای دهان را درمان می کند.

✔️آنرا بکوبید، بعد با سرکه خمیر نموده و هررزو صبح و شب روی محل ضماد بگذارید، سالک درمان میکند
 
بالا