خاصیت برگ بو

  • نویسنده موضوع کاجول
  • تاریخ شروع
کاجول

کاجول

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
15/10/22
نوشته‌ها
4,143
پسندها
6,048
امتیازها
113
مدال ها
11
Screenshot        comkhorasannewsakharinkhabar 1
برگ‌بو از جمله گیاهانی است که به‌دلیل عطر خوشایند در غذا‌ها استفاده می‌شود و علاوه بر این می‌تواند خواص متعددی نیز برای سلامت بدن داشته باشد. این گیاه تاثیر ضدعفونی‌کننده‌ای برای بدن دارد و در مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها موثر است. همچنین، تاثیر خلط‌آور این گیاه نیز به بهبود بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.
بهبود عفونت‌های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد‌های دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین درد‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیر‌های مثبت برگ‌بو است. البته توصیه می‌شود برگ‌بو در فصل زمستان حتما مصرف شود، زیرا به بهبود سرماخوردگی و برونشیت کمک می‌کند. برگ‌بو همچنین در مقابله با اضطراب نیز موثر است و گنجاندن آن در برنامه تغذیه می‌تواند به تقویت آرامش و اعتمادبه‌نفس فرد کمک کند.

چطور برگ‌بو را مصرف کنیم؟
برگ‌بو را در وهله اول همانند دیگر سبزیجات معطر می‌توان به انواع سوپ، سالاد، خورشت و... اضافه کرد. البته می‌توان برگ‌بو را به‌شکل دمنوش برای تسهیل گوارش هم مورد استفاده قرار داد. اسانس برگ‌بو نیز کاربرد دارد و جزء اسانس‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود.
عصاره و جوشانده برگ‌بو را می‌توان در هوا اسپری کرد که به کاهش استرس کمک می‌کند. استفاده موضعی آن نیز در مقابله با قارچ و آفت موثر است. البته اسانس برگ‌بو برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان کمتر از ۷ سال ممنوع است. در بعضی موارد نیز ممکن است استفاده موضعی از این اسانس باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شود که لازم است در این زمینه با پزشک مشورت شود.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Q.T

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
46
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
43
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
75
اعتصامی
بالا