تنگه ی لی لی؛تکه ای از بهشت در درود ِلرستان

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
استان لرستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار، یکی از مقاصد مهم طبیعت‌گردی ایران است.

شهر دورود این استان نیز با داشتن طبیعت بکر و چشم‌نواز لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود گرفته است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. تنگه لی لی یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های دیدنی دورود است

تنگه لی لی در دورود

در گوشه گوشه از خاک کشورمان مکان‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که شبیه به صحنه‌هایی است که در فیلم‌ها دیده‌اید یا در قصه‌ها و داستان‌های خیالی شنیده‌اید. بسیاری با این مکان‌های آشنا نیستند و حتی نام آن را نشنیده‌اند. لی لی از جمله جاهایی است که حتما با دیدن آن شگفت‌زده و محو تماشای آن خواهید شد. مکانی رویایی با صخره‌هایی بلند و تنگه‌ای زیبا، که در آن رود «ماربره» با جریان خود آهنگ دلکشی از طبیعت را می‌نوازد.
B39C3E39 E3D5 464F 90E6 F517356DFA9F

لی لی در دل صخره‌های زاگرس

لی لی جایی در دل صخره‌های استوار زاگرس جای دارد و در طی سالیان دراز در اثر فرسایش‌های آبی و بادی شکل گرفته است. فرسایش صخره‌ها باعث به‌وجود آمدن سطوح صاف و صیقلی در سنگ‌ها شده و دیواره‌هایی با اشکال عجیب به‌وجود آورده است. رود ماربره با عبور از میان آن حیات و زندگی را به آن هدیه کرده است. اینکه چرا این رود، نام «ماربره» را به خود گرفته است به گذشته برمی‌گردد. گفته می‌شود در گذشته در این رود مارهای زیادی وجود داشته است، به این دلیل این رود به رود ماربره معروف شده است. ماربره با گذر از میان لی لی، تشکیل حوضچه‌ها و استخرهای طبیعی می‌دهد. این حوضچه‌ها در زمانی بارندگی و فصول پر آب سال گاهی عمق‌شان به دو متر نیز می‌رسد.

Lililorestan4

چطور به تنگه لی لی در دورود برویم؟

تنگه لی لی در مجاورت روستای چمنار از توابع بخش مرکزی دورود، در دهستان حشمت آباد و نرسیده به روستای سمیرم واقع است. فاصله‌ این تنگه تا دورود حدود ۲۰ کیلومتر است.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
11
اعتصامی
اعتصامی
آیسان
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
43
آیسان
آیسان
اعتصامی
پاسخ‌ها
11
بازدیدها
79
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
16
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
32
اعتصامی
اعتصامی
بالا