تاثیر شگفت انگیز مکمل روی در درمان آکنه!

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت
مکمل خوراکی زینک تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه دارد،زینک(روی) یک ماده مغذی ضروری برای رشد سلولی، تولید هورمون،سوخت و ساز و عملکرد سیستم ایمنی بدن است.
Gty vitamin pills jc 150303 16x9 1600

مطالعات نشان داده‌اند که زینک یکی از درمان های طبیعی برای درمان آکنه و جوش است. تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که معمولا مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به آکنه، نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که مصرف زینک به‌شکل خوراکی، می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. در یک مطالعه روی ۴۸ نفر از افراد مبتلا به آکنه، از آنها خواستند تا روزی سه نوبت مکمل زینک بخورند. پس از هشت هفته، ۸۰ تا ۱۰۰٪ از آکنه در ۳۸ نفر از بیماران کاهش یافته بود.
هنوز دُز مشخصی برای مصرف زینک برای درمان آکنه وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجه آکنه با مصرف ۳۰ تا ۴۵ میلی‌گرم زینک در هر روز به دست می‌آید. این مقدار بالاترین دُز توصیه‌شده برای هر روز است. بهتر است بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز زینک مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. زیاده‌روی در مصرف زینک، ممکن است باعث معده درد و تحریک روده شود.
لازم به ذکر است که مالیدن زینک روی پوست هیچ تاثیری در درمان آکنه ندارد،چون پوست نمیتواند ان را جذب کند،بنابراین برای دیدن تاثیر زینک فقط به خوردن آن اکتفا کنید.

 
بالا