بیسکوئیت لیدی فینگر

  • نویسنده موضوع Avakin
  • تاریخ شروع
Avakin

Avakin

طلایی
تاریخ ثبت‌نام
16/10/22
نوشته‌ها
161
پسندها
716
امتیازها
93
مدال ها
3
Lady finger

مواد لازم برای ۲۰ بیسکوییت
آرد قنادی🍚۶۰ گرم
شکر🍚۶۰ گرم
وانیل🍚۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ🥚۲ عدد
پودر قند🍚۱ قاشق چایخوری
دستور پخت بیسکوییت لیدی فینگر
مرحله اول
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفید را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا فرم بگیرد و وقتی کاسه را بر می گردانیم نریزد. حالا ۵۰ گرم از شکر را کم کم به سفیده اضافه می کنیم.

مرحله دوم
شکر و سفید را باید در حدی بزنیم که زمانی که پره همزن را از مواد می کشیم بیرون حالت سیخی شکلی که روی سفید باقی می ماند خم نشود و با همان فرم باقی بماند. حالا زرده تخم مرغ را به همراه ۱۰ گرم شکر و وانیل داخل یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم.

مرحله سوم
زرده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که کشدار شود، سپس آنرا کم کم به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک فولد می کنیم. آرد را دو مرتبه الک می کنیم سپس طی دو مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
زمان اضافه کردن آرد به وسیله لیسک به صورت دورانی به یک جهت مواد را مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که این مرحله در پخت بیسکوییت لیدی فینگر بسیار مهم است و باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا پف آن نخوابد.

مرحله پنجم
پس از اینکه مایه بیسکوییت یکدست شد آنرا داخل قیف با ماسوره ساده می ریزیم. فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را چرب می کنیم و کاغذ روغنی هم داخل سینی قرار می دهیم.

مرحله ششم
حالا با مایه بیسکوییت روی کاغذ روغنی خط هایی با طول ۱۰ سانتی متر قیف می زنیم و بین هر دو خط هم حداقل ۳ سانتی متر فاصله می گذاریم تا زمان پف کردن به هم نچسبند. پس از اینکه تمام مایه بیسکوییت را قیف زدیم روی خمیرها پودر قند الک می کنیم.

مرحله هفتم
حالا بیسکوییت ها را داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپزند. پس از اینکه بیسکوییت ها پخت درب فر را نیمه باز می کنیم و اجازه می دهیم بیسکوییت ها را ۵ دقیقه در این حالت در فر بمانند.

مرحله هشتم
پس از گذشت ۵ دقیقه سینی فر را خارج می کنیم و بیسکوییت ها را بلافاصله از کاغذ روغنی جدا می کنیم. برای نگهداری بیسکوییت ها تا یک ماه باید آنها را در فریزر در ظرف درب بسته نگهداری کنیم و بین هر دو بیکوییت یک تکه کوچک کاغذ روغنی قرار دهیم تا به هم نچسبند.
 

موضوعات مشابه

بالا