بوتاکس معده نی نی سایت 🔴 نکات مهم

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,971
پسندها
22,848
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

بوتاکس معده نی نی سایت 🔴 نکات مهم


لاغری با بوتاکس معده
بوتاکس معده راهکاری جدید و خلاقانه در کاهش وزن است که از روش آندوسکوپی برای انجام آن استفاده می‌شود. در این روش درمانی بوتولینوم، به عضله های معده تزریق می‌شود. این پروسه سبب کاهش فعل و انفعالات عضلات معده و افزایش زمان تخلیه غذا از آن می‌شود. در نهايت فرد احساس سیری زودهنگام می‌کند، میزان گرسنگی کم می شود و در طول زمان، کاهش وزن به شکل تدریجی و حساب شده صورت می‌گیرد . بوتاکس معده یک راه‌کار نوین برای اشخاصی است که به دنبال کاهش وزن و کنترل گرسنگی هستند. در مطالعه این مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد این راهکار و طبعات آن گفتگو کنیم.


راهکار تزریق بوتاکس معده
بوتاکس معده یکی از جدید ترین روش های کاهش وزن است که با عمل اندوسکوپی انجام می شود، اول معده از نظر وجود مشکلاتی از جمله: پولیپ، زخم یا التهاب بررسی می شود. این راهکار بدون بیهوشی و بدون جراحی انجام می شود و افراد برای تزریق بوتاکس معده متخصص بیهوشی بیمار را به خواب مصنوعی می برد و پزشک از راه لوله آندوسکوپی، دارو بوتولونیم (بوتاکس) را از مری وارد معده و به ۳۰ تا ۴۰ نقطه از معده که از قبل مشخص شده تزریق می‌کند، دارو بوتولونیم به مدت ۴ الی ۶ ماه (بستگی به سیستم سوخت و ساز بدن شما دارد) ماهیچه های دیواره معده را بی‌حرکت کرده و از انقباضات آنها جلوگیری می کند. فرایند تزریق بوتاکس به معده حدودا ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد. بوتاکس معده با شل شدن عضلات معده سبب سیری زود رس می شود و با عدم ترشح هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی فرد احساس سیری داشته تا نیازی به خوردن وعده غذا نداشته باشد.

تزریق بوتاکس معده مناسب چه اشخاصی است؟
انجام بوتاکس معده هیچ گونه محدودیتی بین افراد نداشته و ممنوعیت های خاصی برای انجام ندارد، اما اگر فرد بیماره های زمینه ای مثل: بیماری های قلبی، تیروئید و حتی مشکلات ریوی داشته باشد قبل از انجام بوتاکس معده با پزشک متخصص مربوطه مشورت گرفته می شود و پس از آن اقدام به ترزیق بوتاکس معده خواهد شد. در مجموع افرادی که علاقه به انجام بوتاکس معده دارند باید در نظر داشته باشند که شاخص توده بدنی یا همان BMI آنها بایستی حتما زیر ۳۵ تا ۴۰ باشد تا بتوانند از این روش برای لاغری استفاده کنند.

نکته مهم :بوتاکس معده مناسب افرادی است که BMI زیر ۴۰ داشته باشند

مزیت های تزریق بوتاکس معده

از آنجایی که تزریق بوتاکس معده یک راهکار ساده و بدون دوران نقاهت برای افراد است میتوان گفت که این روش نسبت به سایر راهکارها مانند : لیپوماتیک، پیکر تراشی و حتی اسلیو معده روشی آسان و سریع است، مهمترین برتری بوتاکس معده کاهش قابل توجه اشتهای شما و سیری زودرس هنگام غذا خوردن اشاره کرد، افراد تقریبا یک یا دو ساعت پس از انجام بوتاکس معده می تواند به کارهای روزانه خود رسیدگی کرده و بدون مشکل و دوره ی نقاهت طولانی مدت، بدون درد و خونریزی به زندگی معمولی خود برگردند، همچنین بوتاکس معده اگر توسط پزشک با تجربه تزریق شود و همچنین از برند خوب و معتبر استفاده شود، عوارض جانبی خطرناکی برای افرداد نخواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگی های بوتاکس معده عملکرد بهتر معده است که با تاثیر بوتاکس بر عضلات معده، عملکرد طبیعی معده بهبود می‌یابد.


چه افرادی نباید بوتاکس معده تزریق کنند؟
بوتاکس معده نیز مثل همه روش های کاهش وزن مناسب تمام اشخاص نبوده و باید قبل از انجام بوتاکس معده همه بیماری های زمینه ای، سن، شاخص توده بدنی BMI و … را بیمار با پزشک در میان گذاشته تا پزشک با در توجه به شرایط بدنی افراد اقدام به بوتاکس معده کند، در این بخش به خلاصه وار توضیح خواهیم داد که چه افرادی نمیتوانند از بوتاکس معده برای کاهش وزن استفاده کنند.

اشخاصی که سن آنها بالای ۶۰ سال و یا کمتر از ۱۸ سال باشد.
کسانی که شاخص توده بندی BMI آنها بالاتر ۴۰ باشد.
اشخاصی که بیماری‌های عضلانی مزمن مثل میاستنیا یا سندرم لامبرتایتون دارند.

افرادی که داروهای خاص مثل داروهای ضد انعقاد خونی، ضد انعقاد و .. استفاده میکنند
افرادی که بیماری های جدی مانند اختلالات قلبی، عوارض جلوگیری از خونرسانی به مغز یا دیگر بیماری های خطرناک دارند

میزان ماندگاری بوتاکس معده چقدراست؟
بوتاکس معده تقریبا ۴ تا ۶ ماه ماندگار است، که در هر فرد با توجه به سیستم سوخت و ساز بدنشان این زمان متفاوت خواهد بود. ولی به شکل کلی با توجه به مشاهداتی که بر روی افراد و یا بیماران دکتر وفائی برای بوتاکس معده داشته ایم میتوان میانگین مدت زمانی باقی ماندن بوتاکس معده را کاملا وابسته به فعالیت افراد و تغذیه آنها دانست، در بیشتر افرادی که بوتاکس معده توسط دکتر وفائی برای آنها تزریق شده ۵ تا ۶ ماه ماندگاری مشاهده کرده ایم.


آیا ترزیق بوتاکس معده برگشت خواهد داشت ؟

این موضوع به خود شما وابسته است که بعد از انجام ترزیق بوتاکس معده، چه سبک زندگی خواهید داشت ماندگاری بوتاکس معده با توجه به بدن اشخاص ۴ تا ۶ ماه است و بعد از ۶ ماه اثر آن از بین می رود، همین طور بر اینکه شما می‌توانید بوتاکس معده را مجدداً تمدید کنید، همین طور میتوانید با داشتن رژیم غذایی، و انجام ورزش های روزانه و انتخاب سبک زندگی سلامت برگشت وزن پس از بوتاکس معده نداشته باشید، ولی با رعایت نکردن موارد بالا امکان برگشت وزن وجود دارد.

اثر گذاری بوتاکس معده به رعایت رژیم غذایی، تحرک و سیستم سوخت و ساز بدن شما بعد از ۶ ماه وابسته است.

آیا دهان پس از بوتاکس معده بو میگیرد؟

یکی از باور های رایج ولی اشتباه که در مورد بوتاکس معده وجود دارد آثار گوارشی مانند ایجاد بوی بد دهان یا یبوست است، بوتاکس دقیقا فقط روی عضلات معده اثر کرده و به هیچ وجه اثری بر روی روده ها نداشته که سبب ایجاد یبوست شود، به سبب باقی مانده غذا در معده نمی شود و همین طور هرگز باعث ایجاد بوی بد دهان نمیشود، بوتاکس معده حرکت معده را کند نخواهد

عوارض جانبی بوتاکس معده چیست؟
داروی مصرفی برای بوتاکس معده همان بوتاکسی است که سالهای سال است در صورت و سایر قسمت های بدن استفاده می‌شود و عارضه جانبی ماندگاری پس از تزریق بوتاکس به معده مشاهده نشده، ولی دو بینی چشم، ضعف و ناتوانی ، تنگی نفس به شدت کم در بعضی از افراد به صورت گذرا دیده شده است، استفاده از بوتاکس نادرست و تجویز دوز بیش از حد می تواند سبب ایجاد مسمومیت دارویی شود. عوارضی مثل تهوع، استفراغ و یبوست جزو عوارض بوتاکس نمی باشد.

مراقبت های بعد از بوتاکس معده
بوتاکس معده بر خلاف سایر روش های کاهش وزن نیازی به مراقبت های ویژه نداشته و فرد یک ساعت پس از انجام عمل ترزیق می تواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد، اما چند نکته حائز اهمیت وجود دارد با رعایت آنها شما پس از بوتاکس معده کاهش وزن چشمگیری خواهید داشت که در این بخش به آنها اشاره ای گذار خواهیم داشت.

رژیم غذایی سالم، حذف غذا های فست فودی و غذاهای رستورانی، حذف قند و شکر، نوشابه، شیرینی ها و خامه های قنادی، ورزش هوازی، مصرف نکردن نوشیدنی های داغ ( که سبب از بین رفتن سریع تر بوتاکس می شود) توصیه هایی است که دکترها برای شما عزیزان دارد.

۲ ساعت پس از ترزیق بوتاکس معده میتوانید به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید

سخن پایانی
بوتاکس معده می‌تواند یک روش کارآمد برای کاهش وزن و باعث بهبود کیفیت زندگی باشد. با مهار گرسنگی و تأخیر در تخلیه معده، امکان دارد شما بهتر مدیریت کنید و غذای کمتری مصرف کنید. این راهکار می‌تواند در ترکیب با رژیم غذایی مفید و فعالیت بدنی مدوام ، به شما کمک کند. با مشورت پزشک تخصصی، می‌توانید بهترین روش برای کاستن وزن خود را انتخاب کنید. مهم است که همواره پیروی از راهنمایی‌های پزشک خود را رعایت کنید تا به نتيجه عالی بدست بیاورید.

بوتاکس معده به عنوان یک راهکار کمکی کم خطر و راحت رای کاهش وزن و کنترل گرسنگی مورد توجه قرار گرفته است. با تزریق بوتولینوم به عضلات معده، انقباضات کاهش می‌یابد و مدت زمان تخلیه غذا طولانی می‌شود. این کار منجر به کاهش مصرف غذا، کنترل بهتر قند خون و بهبود کارکرد معده می‌شود.

با این حال، قبل از استفاده از این روش مشاوره با پزشک الزامی است. برای اطمینان از انتخاب مناسب، همراهی و راهنمایی پزشک خود را در نظر بگیرید.
 
بالا