بدانید به چه کفشی، کفش Loafer و به چه کفشی کالج گفته می شود؟

  • نویسنده موضوع مهسان
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
مهسان

مهسان

تاریخ ثبت‌نام
26/11/22
نوشته‌ها
22
پسندها
66
امتیازها
13
کفش لوفر چیست»؟ شاید اصلی ترین سؤالی که هم اکنون ذهن شما رو به خود مشغول کرده باشد همین باشد. آیا کفش های کالج را به خوبی می شناسید؟ اگر پاسختان به این سؤال مثبت است، پس باید بدانید که در حقیقت شما کفش Loafer را می شناسید! چه شد؟! مگر می شود؟! بله دقیقاً می شود! کفشی که در ایران با نام «کفش کالج» به بازار عرضه شد، در حقیقت همان کفش Loafer می باشد .در حقیقت کفش لوفر یک کفش بسیار ساده است که نه بند و نه چسب دارد و به راحتی در پا قرار می گیرد. این کفش ها معمولاً کفی کاملاً تخت دارند و فاقد پاشنه هستند. به صورت کلی برای ساخت کفش لوفر، از چرم یا چرم جیر استفاده می شود.

چرا به جای نام لوفر از کالج استفاده کردند؟! واقعاً کسی نمی داند! شاید باید به دنبال اولین کسی بگردیم که این نوع کفش را وارد ایران کرد. شاید به خاطر آنکه استفاده از این کفش در دانشگاه و محیط های آموزشی بسیار راحت بود، آن را کالج نامیدند. البته کاربرد کفش Loafer بسیار گسترده تر از محیط های آموزشی و دانشگاه است!

در ادامه شما را با انواع مختلف کفش لوفر آشنا خواهیم کرد. لطفا با وطن وی همراه باشید.

کفش مدل پنی
کفش مدل پنی یک مدل کلاسیک، سنتی و بسیار راحت است. لوفر پنی بسیار شیک بوده و استفاده راحتی دارد. قدمت این کفش به دهه 30 میلادی باز می گردد. بد نیست بدانید که این کفش از دهه 30 تا 50 میلادی به صورت مدام کاربرد داشت و هیچکس از آن خسته نمی شد!

شاید برای شما دلیل نامگذاری این نوع کفش لوفر نیز جذاب باشد. اگر به مدل پنی دقت کنید، خواهید دید که روی لبه بالایی کفش، یک شیار کوچک وجود دارد. گویا در گذشته کودکان داخل این شیار یک سکه پنی قرار می دادند تا ظاهری زیبا داشته باشد. به همین خاطر این مدل را پنی نامیده اند.
از نظر استایل، باید بدانید که از این کفش در استایل رسمی و نیمه – رسمی می توانید استفاده کنید. این کفش برای استفاده روزمره گزینه مناسبی محسوب می شود. همچنین در زمینه فصل استفاده نیز باید گفت که مدل پنی برای استفاده در بهار، تابستان و پاییز مناسب است؛ اما شاید برای زمستان گزینه مناسبی به حساب نیاید.
Horsebit loafer shoes

کفش مدل دهانه افسار اسب
آیا به دهانه افسار اسب تا کنون دقت کرده اید؟ یک تکه فلز که در دهان اسب قرار می گیرد و افسار به دو طرف آن بسته می شود. به این ترتیب زمانی که سوارکار افسار را می کشد، اسب مهار می شود. حال به شکل و ظاهر برخی از انواع آن دقت کنید که از یک قطعه فلزی سه تکه بر روی آن ها استفاده کرده اند.

این قطعه فلزی شباهت بسیاری به دهانه افسار اسب دارد. به همین خاطر این مدل را با نام Horsebit یا همان دهانه افسار اسب می شناسند. معروف ترین تولیدکننده این مدل در دنیا، برند گوچی است. به همین خاطر بسیاری از طرفداران کفش لوفر، این سری را با نام لوفر گوچی نیز می شناسند. معمولاً این نوع لوفر به رنگ مشکی یا قهوه ای تولید می شود و فقط دارای جنس چرم طبیعی است. اگر به این مدل علاقه مند شده اید، باید بدانید که لوفر Horsebit برای استفاده در استایل غیررسمی و نیمه رسمی مناسب است.

کفش لوفر منگوله دار
شاید عبارت «منگوله» کمی خنده دار به نظر برسد! اما خب نام این سری، منگوله دار یا همان tassel است. این مدل لوفر همان طور که تصور می کنید، دارای یک جفت منگوله روی هر جفت کفش است. منگوله های لوفر معمولاً ظاهر یکسانی دارند و فقط تفاوت جزئی در آن ها به چشم می خورد.

جالب است بدانید برای اولین بار، یک طراح در نیویورک، مدل کفش آکسفورد با منگوله را به دنیای مد عرضه کرد. پس از آن به فکر افتاد که چرا این منگوله را به لوفر اضافه نکنیم؟ و خب نتیجه هم که کاملاً مشهود است! این نوع کفش لوفر طرفداران بسیاری دارد.
تقریباً در اکثر موارد، از منگوله بر روی کفش لوفر جیر استفاده می کنند. کفش لوفر منگوله دار بیشتر ظاهری غیررسمی دارد و البته در استایل نیمه رسمی نیز می توانید از آن استفاده کنید.
Kiltie loafer shoes

کفش لوفر Kiltie
کفش لوفر Kiltie کمی در استفاده از منگوله و ظاهر جدید اغراق کرده است! این مدل در ایران محبوبیت خاصی ندارد و به همین خاطر شاید به سختی بتوانید مدل مشابه آن را حتی پیدا کنید. در حقیقت برای طراحی کفش Kiltie از کفش های مخصوص افراد مسن الگوبرداری کردند و علاوه بر منگوله، یک زبانه دالبردار یا کنگره دار را زیر منگوله و لبه کمربندی روی لوفر قرار دادند.
این نوع کفش لوفر طرفداران منحصر به فرد خود را دارد؛ اما در ایران استقبال خاصی از آن نشد. به هر صورت باید بدانید که کفش لوفر Kiltie معمولاً فقط از چرم تهیه می شود. همچنین برای استایل غیر رسمی و نیمه رسمی و همچنین استفاده روزمره در پاییز مناسب خواهد بود.
Driving shoes

کفش لوفر درایوینگ
درایوینگ به معنای رانندگی کردن است. برخلاف چیزی که تصور می کنید، علاوه بر کفش مخصوص پیاده روی یا کوه، کفش مخصوص رانندگی نیز وجود دارد. رانندگی کار سختی است و می تواند فشار بسیاری به پای راننده بیاورد. از طرف دیگر اگر حتی یک بار پای راننده از روی پدال ترمز لیز بخورد، اتفاقات وحشتناکی به وجود می آید.

به همین خاطر در کفش لوفر مدل درایوینگ، از چند شیار زیر کفش استفاده شده و جنس خاصی دارد که روی پدال لیز نمی خورد و در عین حال بسیار راحت است. لوفر درایوینگ را معمولاً از جنس جیر تولید می کنند تا سبک باشد و در هر شرایطی بتوانید از آن استفاده کنید. پس اگر به دنبال یک کفش راحت و عالی برای رانندگی هستید، می توانید درایوینگ را انتخاب کنید.

خب البته که نمی توانید هر بار بعد از رانندگی کفش خود را عوض کنید. پس بهتر است هنگام انتخاب دقت نمایید تا رنگ کفش با استایل شما همخوانی داشته باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که کفش درایوینگ فقط برای استفاده در بهار و تابستان مناسب است. زیرا قطر کمی دارد و در فصل پاییز و زمستان قطعاً پای شما دچار سرما خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که این کفش فقط و فقط برای استایل معمولی و غیر رسمی طراحی شده است.
Sliper shoes

کفش لوفر اسلیپر
به صورت کلی در کشورهای خارجی به انواع کفش راحتی اسلیپر گفته می شود. اگر به انگلیسی تسلط داشته باشد، حتی به دمپایی هم اسلیپر گفته می شود! این مدل لوفر همانند دمپایی، ساده و راحت است! هیچ بند یا تزئینی بر روی این کفش به چشم نمی خورد.

در حقیقت اگر کسی بپرسد ساده ترین مدل کفش لوفر چیست ؟ قطعاً باید کفش لوفر مدل اسلیپر را معرفی کرد. این کفش را از جنس جیر یا چرم تهیه می کنند. بر اساس استایلی که انتخاب می کنید، از این کفش در استایل رسمی یا غیر رسمی می توان استفاده کرد.

این مدل برخلاف مدل های دیگر، پاشنه ای نسبتاً کوچک دارد. پس راحت است و به هیچ وجه ستون فقرات و پا را تحت فشار قرار نمی دهد. با وجود این کفش لوفر اسلیپر برای استفاده روزمره توصیه نمی شود و فقط برای استفاده در فصل پاییز مناسب خواهد بود.
Green loafer shoes 1

کفش لوفر مدل بوت یا همان قایق
مدل قایقی کفش لوفر چیست ؟ خب در حقیقت می توان گفت که لوفر قایقی یا همان Boat ، تلفیقی یکی از مدل های قدیمی کفش های مخصوص مدرسه و دانشگاه با لوفر محسوب می شود. حالا نه مدل قایقی و نه مدل لوفر مسئولیت این مدل را به عهده می گیرند!

البته واقعاً نسبت دادن این مدل به لوفر کار بسیار اشتباهی است. زیرا اساس مدل لوفر، نبود بند یا چسب است؛ اما این مدل کاملاً جزء مدل های بندی به حساب می آید که حتی بند آن تزئینی هم نیست و کاملاً کاربرد دارد.

با وجود این باید بدانید که مدل لوفر قایقی کاملاً برای استایل غیررسمی و مصرف روزمره در بهار و تابستان طراحی شده است. پس به هیچ وجه این کفش را همراه با پیراهن و شلوار پارچه ای کلاسیک نپوشید. بهتر است آن را همراه با شلوار کتان یا سایر استایل های غیررسمی ست کنید.
Chanel shoes

کفش لوفر مدل Espadrille
شاید با خودتان می پرسید که مدل Espadrille کفش لوفر چیست ؟ این کفش طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی دارد. در مدل Espadrille از کناف ضخیم برای دوخت کفش به رویه کفش استفاده کرده اند. این یک مد بسیار خاص به حساب می آید.

اگر شما نیز به دنبال یک مدل خاص غیررسمی هستید و به لوفر علاقه دارید، حتماً این مدل را بررسی کنید. با استفاده از این مدل، استایل شما بسیار خاص و متفاوت با دیگران خواهد بود. شاید البته برای یافتن این مدل کفش در ایران باید چندین مغازه را زیر و رو کنید؛ اما ارزشش را دارد.
لازم به ذکر است که این کفش برای استفاده روزمره مناسب نیست؛ چرا که ساختار کفش حالت فانتزی دارد. همچنین باید بدانید که این کفش برای استفاده در تابستان و بهار طراحی شده است و استفاده از آن در پاییز و زمستان علاوه بر تحمل سرمای هوا، باعث می شود تا استایل زیبای شما زیر سؤال برود.
40 768x460

لوفر گوچی (Gucci Loafers)
شاید مدل گوچی را بتوان بهترین مدل کفش‌های لوفر معرفی کرد. این مدل با سگک زیبا و منحصربه‌فرد خود تفاوتی زیبا در سبک کفش‌های لوفر ایجاد کرده است. این مدل نیز یکی از سبک‌های مشهور و محبوب لوفر در کشور ایتالیاست که در دهه 1950 میلادی طراحی شد. کفش لوفر مردانه مدل گوچی یکی از انتخاب‌های ایده‌آل برای استایل‌های شیک و متفاوت به شمار می‌آید.
منبع دایان شاپ
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا