به رنگ پوست‌تان چه رنگ زیورآلاتی می آید!؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
رنگهای متفاوت طلا وجود دارد ، که می‌توان به زرد سفید رزگلد و شکلاتی اشاره کرد. امروزه یکی از دغدغه ‌های زنان انتخاب رنگ طلا بر اساس رنگ پوستشان می‌باشد. در زیر به طور خلاصه زیور آلاتی که به انواع رنگ پوست می‌آید اشاره می‌نماییم:



ا. پوست سفید یخی
اگر پوستتان سفید یخی است ترجیحا به جای زیورآلات زرد از زيورآلات سفيد استفاده کنید . درخشندگی زیورآلات سفید، زیبایی و جلوه پوستتان را بیشتر می کند .
Screenshot   Chrome


.۲ پوست گندمگون
( رنگی مابین سفید و برنزه )
اگر پوستتان گندمگون است استفاده از زيورآلات زرد و ترکیب آن با قرمز برای جلوه
پوستتان مناسب تر است.

Screenshot   Chrome


۳ پوست برنزه یا سبزه تیره
اگر پوستتان برنزه یا سبزه تیره است ترجیحا از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از رنگ سفید و زرد باشد .

Screenshot   Chrome


برای برای فهم بیشتر آنچه که میگویم بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید

انتخاب رنگ طلا متناسب با پوست یکی از اصولی است که پیشنهاد می‌کنید هنگام خرید طلا به آن توجه داشته باشید. به این دلیل که هارمونی میان رنگ پوست ما و انتخاب پوشش و لوازم زینتی که استفاده می‌کنیم در جذابیت و شیک بودن ما تاثیر به‌سزایی دارد. به طور مثال، استفاده از زیورآلات زرد به افراد با زمینه پوست گرم کمک می‌کند تا پوستشان شاداب‌تر به نظر برسد و زیورآلات نقره‌ای، سفید و روشن برای زمینه رنگ پوست سرد همین تاثیر را دارد.

به طور کلی، طلا و جواهر یک اکسسوری گران‌قیمت برای خوش‌تیپ بودن است. یعنی همه‌ی ما فارغ از بحث سرمایه‌گذاری مالی، طلا را وسیله‌ای برای تکمیل تیپ و استایل خود می‌دانیم و به همین منظور از آن استفاده می‌کنیم. بنابراین بسیار مهم است گزینه‌ای را انتخاب کنیم که با تیپ ما همخوانی کامل داشته باشد تا بدین صورت بتوانیم بر جذابیت خود بیفزاییم؛ نه اینکه بد به نظر برسیم. در این رابطه، با توجه به اینکه طلا و جواهرات در رنگ‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند، این سوال پیش می‌آید که چه رنگ طلا یا سنگ قیمتی با پوست و استایل بدن ما همخوانی بیشتری دارد؟ ما در ادامه این مطلب در مورد تناژ رنگ پوست برایتان توضیحات کاملی ارائه داده‌ایم تا با آگاهی از این موضوع بتوانید بهترین و مناسب‌ترین رنگ طلا را برای خود انتخاب کنید.

Screenshot   Chrome


اصول ست کردن طلا با رنگ پوست
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج مردم این است که تصور می‌کنند اگر رنگ پوست روشنی داشته باشند، ممکن نیست زمینه‌ی رنگی پوست آنها گرم باشد. اما این باور غلط است زیرا ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما زمینه‌های متفاوتی داشته باشد. ته‌مایه و زمینه رنگی پوست انسان به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

سرد: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی صورتی، قرمز و آبی
گرم: رنگ پوست با ته‌مایه‌ی زرد، هلویی و طلایی
خنثی: ترکیبی از دو رنگ سرد و گرم

Screenshot   Chrome


برای افرادی که پوست سرد دارند رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه‌ای و قرمز روشن را توصیه می‌کنیم زیرا گزینه‌های مناسب‌تری هستند. به کسانی که پوست گرم دارند هم پیشنهاد می‌کنیم سراغ رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و عاجی بروند زیرا با استایلشان تناسب بیشتری دارد. افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند در انتخاب‌های خود آزاد هستند. یعنی هر چه بپوشند و هر رنگی انتخاب کنند، برایشان مناسب خواهد بود و از این بابت لازم نیست نگرانی به دل خود راه دهند.

Screenshot   Chrome


راهنمای تشخیص تُناژ رنگ پوست

برای اینکه بدانید طلا با رنگ گرم (طلای زرد) باید انتخاب کنید یا طلا با رنگ سرد (طلای سفید، پلاتین یا نقره)، اولین کار این است که رنگ پوست خود را بشناسید. برای این منظور فقط کافیست به رگ‌های روی پوست دستتان توجه کنید. به این صورت که بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ یا زیر نور خورشید بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز:

اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند یعنی رنگ پوست شما سرد است و باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های آبی، بنفش یا قرمز بروید.
اگر رگ‌هاته‌رنگ سبز دارند یعنی رنگ پوست شما گرم است باید سراغ طلا و جواهر با رنگ‌های زرد، نارنجی و سبز بروید.

Screenshot   Chrome


در ادامه باید بگوییم که روش دیگری هم برای تشخیص سرد یا گرم بودن رنگ پوست وجود دارد. به این ترتیب که ببینید آیا وقتی زیر نورآفتاب قرار می‌گیرید، پوست شما چه تغییری می‌کند؟

اگر هنگام آفتاب گرفتن پوست بسوزد و قرمز شود، یعنی پوست سردی دارید.
اگر هنگام آفتاب گرفتن پوست طلایی و قهوه‌ای شود، یعنی پوست گرمی دارید.
رنگ جواهرات نیز یکی دیگر از راه‌ها برای تشخیص ته رنگ پوست است. برخی از جواهرات طلای زرد وسفید را بپوشید و ببینید که کدام یک بهتر دیده می‌شود و به رنگ پوستتان می‌آید. اگر به سمت طلای زرد متمایل شوید، رنگ گرم دارید، در حالی که نقره به رنگ سرد متمایل است.

Screenshot   Chrome


رنگ طلا مناسب با انواع رنگ پوست
اگر رنگ پوستتان سرد است، طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن برای شما مناسب‌تر است. اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ طلاهای زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید. رنگ سرد برای پوست سرد و رنگ گرم برای پوست گرم. این فرمول برای انتخاب رنگ مو و انتخاب رنگ لباس هم کاربرد دارد. اما اگر پوست شما دارای ته رنگ صورتی باشد، بهتر است از طلای رزگلد استفاده نکنید، زیرا می‌تواند چهره شما را قرمز جلوه دهد.

Screenshot   Chrome


طلا مناسب رنگ پوست سرد
پوست‌هایی که تناژ سرد دارند با رنگ‌های سرد چرخه‌ی رنگ تناسب بیشتری دارند که شامل رنگ‌هایی مثل سبز، آبی و نقره‌ای است. بنابراین جواهراتی با رنگ‌های مشابه، با پوست این افراد هماهنگی بیشتری دارند. این افراد همچنین می‌توانند از جواهرات قرمز و صورتی رنگ نیز استفاده کنند.

طلا مناسب رنگ پوست گرم
اگر پوستی به رنگ گرم دارید، رنگ‌هایی مثل زرد، طلایی، صورتی و قرمز برای شما مناسب است. اما شک نداشته باشید که بهترین انتخاب برای شما طلایی است.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که انتخاب رنگ طلا متناسب با پوست تا چه حد در زیبایی و جلوه‌ی بیشتر طلا و جواهرات اثر دارد.
 

پیوست‌ها

  • Screenshot_۲۰۲۳۰۲۱۵-۱۰۱۵۴۷_Chrome.jpg
    Screenshot_۲۰۲۳۰۲۱۵-۱۰۱۵۴۷_Chrome.jpg
    152 کیلوبایت · بازدیدها: 7
بالا