بهترین موقع خوردن قرص متفورمین برای لاغری نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 191
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,599
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

بهترین موقع خوردن قرص متفورمین برای لاغری نی نی سایت


آیا مصرف متفورمین برای لاغری مفید و بدون ضرر است؟​


شخصی که چاق است، فقط دوست دارد هرچه سریع‌تر لاغر بشود. سوال این است که، از قرص متفورمین برای لاغری استفاده کند، یا رژیم غذایی انتخاب کند که کالری مصرفی کمی داشته باشد، شایان ذکر است خیلی از اشخاص با قرص راحت ترند و حوصله رعایت رژیم غذایی را ندارند.
سخن از متفورمین شد. شاید شما یا نزدیک تان هم از این دارو برای کنترل مشکل دیابت استفاده می‌کنید. یا هیچ وقت از این قرص استفاده نکردید و هم اکنون قصد دارید از متفوررمین برای کاهش وزن کمک بگیرید. اما چقدر در موردش شناخت دارید ؟
این مقاله یک راهنمای بسیار عالی برای اشخاصی است که می‌خواهند از متفورمین برای کاهش وزن کمک بگیرند، در این مقاله مفصل و بسیار مفید از وطن وی همه آن‌چه که درباره این قرص باید بدانید را در اختیار شما قرار می دهد، از منشا ساخت تا روش مصرف، لاغری چقدر باشد و عوارض جانبی و مواردی که مصرف این قرص ممنوع است، همگی را کاملا شرح خواهیم داد.

تاریخچه داروی متفورمین برای کاهش وزن​


متفورمین (Metformin) در دهه ۵۰ میلادی تولید و عرضه شد. از دهه ۶۰ میلادی و پس از آن در اروپا به مورد اقبال عمومی قرار گرفت. نتایج مطالعات آن زمان مشخص کرد، که مصرف درست این دارو برای و کاهش قند خون و کنترل قند خون، و در کم شدن آمار فوت بیماران دیابتی نوع دو بیشتر از هر دارویی مثمر ثمر است. همین طور از سال ۱۹۹۴ میلادی، این دارو برای بهبود کیست‌ تخمدان و مشکلات نازایی در زنان هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.
متفورمین یکی از قرص‌هایی است که برای مهار سطح قند خونِ اشخاص درگیر به دیابتِ نوع ۲ (بیماران غیروابسته به انسولین)، درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا اختلالات سوخت و ساز کربوهیدرات تجویز می‌شود.
پزشک این قرص را برای اشخاص درگیر به دیابت تجویز می‌کند تا سطح قند خونشان از حد نرمال بالاتر نرود. ولی امروزه مصرف این دارو علاوه‌بر درمان بیماری‌ها، برای کم شدن وزن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سؤال این‌جاست که آیا متفورین می‌تواند بدونِ عوارض جانبی سبب کم‌کردن وزن شود؟

سطح کاهش وزن و لاغری با قرص متفورمین​


اگر دنبال لاغری سریع با این دارو هستید، باید به شما بگوییم که به هیچ وجه باعث لاغریِ فوری به ارمغان نمی آورد. باید دست کم یک تا دو سال مصرفتان ادامه داشته باشد تا به‌صورت کم کم ، وزن کم کنید.
فراموش نکنید، که تاثیر متفورمین برای لاغری بین افراد مختلف تفاوت‌هایی دارد و نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد. . سطح کاهش وزن هم بعد از دو سال استفاده از این دارو، به‌ شکل تقریبا۳ تا ۵ کیلوگرم است. برای این‌‌که وزنتان درست کم بشود و ثبات داشته باشد ، بهترین روش استفاده از یک رژیم غذایی صحیح برای لاغری است.


راهنمای جامع مصرف متفورمین برای لاغری​


در این بخش راهنمای مفصلی آماده کرده‌ایم که تمام نکات درباره مصرف قرص متفورمین برای لاغری و کاهش وزن را به شما می‌گوید.

تجویز مصرف متفورمین برای لاغر شدن​

اگر شما درگیر اضافه وزن هستيد و همچنین به دیابت نوع دو هم هستید، احتمالا قرص متفورمین برای شما توسط پزشک تجویز می شود . با مصرف این دارو علاوه‌بر تنظیم شدن قند خون، مشکلات دیابت نوع دو کم میشود و وزن شما هم کاهش می یابد . البته ممکن است پزشک برای کاهش وزن اشخاص سالم هم متفورمین توصیه کند.

دوز مناسب و زمان مصرف قرص متفورمین برای کاهش وزن​

اشخاصی که این دارو را برای کاهش وزن مصرف می‌کنند، اولا بایستی که با پزشک مشورت کنند و سپس هم دوز و روش مصرف آن را بدانند.
برای مصرف قرص متفورمین برای لاغری باید این دارو را ۲ تا ۳ بار در روز، کنار وعده‌های غذایی مصرف کنید. به خاطر داشته باشید، که به هیچ‌گاه در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید.
ممکن است پزشک، تجویز این قرص را از میزان پایین شروع می‌‌کند و کم‌کم طی چند هفته میزان مصرف آن را افزایش ‌می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا عوارض جانبی این دارو کاهش‌ یابد . البته تجویز آن توسط پزشک برای تنظیم سطح قند خون است نه کاهش وزن.


مصرف متفورمین کنار رژیم غذایی و ورزش​

این قرص وسیله ای برای تنظیم سطح قند خون است. از سویی ورزش هم همین منافع را دارد و سبب تنظیم میزان گلوکز خون می‌شود. ترکیب این دارو و ورزش، برای کنترل قندخون اشخاص درگیر ب دیابت بسیار عالی عمل می‌کند.
نکته مهم :دقت داشته باشید چنانچه مصرف متفورمین کنار ورزش (به ویژه بدنسازی) و تغییر سبک تغدیه همراه نشود، هیچ آثاری در کاهش وزن ندارد. شاید هم باعث شود وزنتان بیشتر بشود! پس سعی کنید هرچه زودتر یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری صحیح انتخاب کنید.


احتیاط ها و ممنوعیت مصرف قرص متفورمین برای لاغری​

حین مصرف این دارو، به علت پایین بودنِ سطح قند خون، ورزش‌های سخت و تمرينات زیاد و مشکل انجام ندهید. همین طور کم‌کردن مقدار وعده‌های غذایی و مصرف مشروبات الکلی به میزان زیاد ممنوع است.
  • این دارو برای کهنسالان ، به علت وجود بیماری‌های قلبی-عروقی، و اختلالات کارایی کلیه، با رعایت نکاتی باید مصرف شود.
  • در دیگر نارساییِ کلیوی، بیماریِ کبدی و سابقه بیماریِ قلبی استفاده از متفورمین منع مصرف دارد.
  • اگر درگیر پرکاری و یا کم‌کاریِ تیروئید هستید، میزان مصرف متفورمین را پزشک تشخیص می دهد.
  • مصرف این دارو برای بانوان باردار و شیرده، حتما بایستی توسط پزشک تجویز شود.

مواقعی که نیاز به مشورت با پزشک دارد​

در مواقعی عوارض جانبی. ادامه دار است ، دارو را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید. اگر احساس می‌کنید بعد از استفاده از قرص متفورمین برای لاغری یا برای کاهش قند خون، انرژی خود را از دست می دهید ر و اشتهای شما کم شده؛ یا چنانچه در ۶ تا ۱۲ ماه بیشتر از ۵ کیلوگرم وزنتان کم نشده ، بایستی این موارد را با پزشک مطرح کنید.
بیمارانی هم که بیماری کلیوی شدید دارند و یا این‌که بدنشان به بعضی داروها آلرژی نشان می‌دهد، بهتر است با تجویز پزشک به جای مصرف متفورمین، از سایر دارو ها برای درمان استفاده کنند.

عوارض جانبی قطع مصرف قرص لاغری متفورمین​


مصرف قرص متفورمین برای لاغری یا کاهش یافتن میزان قندخون،‌ مانند بسیاری از قرص‌های دیگر عوارض جانبی دارد. قطعا با قطع مصرف این دارو، بعد از مدت‌ زمانی وزنتان به شکل اولیه بازمی‌گردد. هر چند اگر این اتفاق بیفتد، بازهم نشان می‌دهد که بسیار خوش‌شانس بوده‌اید. چون گاها امکان دارد، با قطع مصرف آن، وزن شما از قبل هم بیشتر شود!
شایان ذکر است که کاهش وزن با دارو و به‌صورت غیر صحیح را به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. ولی نگران نباشید وجود ندارد و داروی متفورمین داروی کم خطری میان قرص‌هاست. زیرا اگر هم برای شما عوارضی داشته باشد، موقتی و کوتاه مدت است و با گذشت زمان بر طرف خواهد شد. ولی توصیه میکنم راه مطمئن را برای کاهش وزن انتخاب کنید . یعنی رژیم غذایی مناسب و ورزش اگر به غیر از عوارض جانبی ، نگران کاهش وزن بیش‌ از اندازه با قرص متفورمین هستید، بایستی اول با پزشک مشورت کنید.

در برابر عوارض جانبی رایج متفورمین هوشیار باشید​

  • آلرژی
  • سردرد
  • تنفس سخت
  • نفخ و درد معده
  • کم‌خونی و فقر آهن
  • ضعف و درد عضلانی
  • تغییر طعم دهان
  • تهوع، اسهال، استفراغ (ادامه‌دار)
  • تب و لرز (علائمی شبیه آنفولانزا)
  • کاهش اشتها و درد شکمی (ادامه‌دار)

کلام آخر

در پایان باید گفت، که مصرف قرص متفورمین برای لاغری یک روش معجزه گر و راهکاری عالی نیست! فقط برخی افراد با مصرف این دارو به نتیجه مطلوب
البته برتری که دارد این است که اگر شما را لاغر نکند، سبب چاقی‌ شما هم نمی‌شود. سازمان غذا و دارو، مصرف این دارو را به جای قرص لاغری به هیچ وجه تأیید نمی‌کند.
همین طور استفاده از این دارو هنوز هم ابهاماتی دارد. توصیه می‌کنیم که از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید تا دچار عوارض جانبی نشوید. سلامت باشید❤️
 
بالا