بهترین فیلم های "آلفرد هیچکاک"

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
1651058


آلفرد هیچکاک در انگلیس به دنیا آمد و بیش از ۵۰ فیلم را در طول چند دهه کارگردانی کرد. فیلم‌هایی که در مجموع به ده‌ها نامزدی در اسکار رسیدند. اگرچه او هرگز نتوانست به جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی دست پیدا کند! هیچکاک که نام و کارنامه‌اش با سینما گره خورده و صاحب بخش مهمی از تایخ‌ آن است از دوران صامت سینما فیلم می‌ساخت تا اینکه با فیلم حق‌السکوت وارد چرخه‌ی فیلم‌های ناطق شد. او قبل از اینکه به هالیوود بیاید در انگلیس فیلم‌‌هایی ساخت که هم اکنون بخش مهمی از سینمای کلاسیک بریتانیا را تشکیل می‌دهند. هیچکاک در سرزمین مادری‌اش با ساخت فیلم «خانم ناپدید می‌شود»، راه خود را در هالیوود باز کرد و به توصیه‌ی سلزنیک به آمریکا رفت. با ورود هیچکاک به هالیوود و استودیوهای معروف آمریکایی، بیراه نیست بگوییم، مسیر تازه‌ای برای سینما آغاز شد و هیچکاک برای سینمای پس خود گنجینه‌ی بزرگی را به ارث گذاشت.

در بررسی کارنامه‌ی هیچکاک خصوصیاتی وجود دارد که ما را به یک سینمای مولف می‌رساند، ویژگی‌هایی که مثل موتیفی تکرارشونده در آثار این کارگردان حضور دارند و همچون درونمایه‌ای به‌ گردش درمی‌آیند. آثار هیچکاک علاوه بر اینکه از لحاظ ساختاری و بکارگیری وسایل فنی قابل تحلیل و نقد هستند از لحاظ محتوایی نیز جهانی جذاب برای خودشان دارند. همه‌ی مخاطبان دنیای سینما، هیچکاک را با عنصری به‌نام تعلیق می‌شناسند اما چیزهایی که بیش‌ازپیش به فیلم‌های او جذابیت بخشیده‌اند، وجود زیرمتن‌ها و عناصر روانشناسانه‌ای مثل عقده‌ی ادیپ، عقده‌ی الکترا، عقده‌ی مدونا، اختلال بایپولار و اختلال چندشخصیتی است که شخصیت‌های قصه را با لایه‌هایی عمیق پوشش می‌دهند.

علاوه بر این‌ها هیچکاک عناصر منحصربفردی برای خودش داشت که در آثارش معمولا تکرار می‌شدند، زن مو بلوند هیچکاکی، مادر هیچکاکی، موسیقی هدایتگر و غیره اله‌مان‌های خاص این کارگردان هستند که در آثارش به چشم می‌آیند. کارنامه‌ی هیچکاک بخشی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما را تشکیل می‌دهند، آثاری که فیلم‌های بسیاری میراث‌دارشان شده‌اند.


The best of alfred hitchcock cover


۲۵- فیلم توطئه خانوادگی

فیلم Family Plot

بازیگران: باربارا هریس
سال انتشار: ۱۹۷۶
میانگین امتیازات ۶/۸

خلاصه داستان: زنی برای پیدا کردن تنها وارث خود، به‌نام ادوارد که ۴۰ سال پیش رهایش کرده از دو نفر کمک می‌گیرد. ادوارد که حالا یک مجموعه‌دار کلاهبردار است تغییر هویت داده و نمی‌خواهد کسی او را پیدا کند.

۲۴-فیلم سوظن
فیلم Suspicion

بازیگران: کری گرانت
سال انتشار: ۱۹۴۱
میانگین امتیازات ۷/۳

خلاصه داستان: لینا دختر ژنرال ثروتمندی است که با جانی ازدواج می‌کند. او بعدا متوجه می‌شود همسرش منبع درآمد مشخصی ندارد و زندگی‌اش را با قرض می‌گذراند. لینا کم‌کم از جانی می‌ترسد و فکر می‌کند که او قصد کشتنش را دارد.

۲۳- فیلم مارنی
فیلم Marnie

بازیگران: شون کانری
سال انتشار: ۱۹۶۴
میانگین امتیازات ۷/۱

خلاصه داستان: ماریون مقدار زیادی پول از گاوصندوق شرکتی می‌دزدد و فرار می‌کند. در دزدی بعدی‌اش مردی به‌نام مارک دلباخته‌اش می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند و او را از وضعیت روحی و شغلی سختی که درش گیر افتاده نجات دهد.


Saboteur review film

۲۲- فیلم خرابکار
فیلم Saboteur

بازیگران: رابرت کامینگز
سال انتشار: ۱۹۴۲
میانگین امتیازات ۷/۱

خلاصه داستان: بری کارگر شرکت هواپیمای لس‌آجلس، پس از متهم شدن به خرابکاری از دستگیری فرار می‌کند. او برای اثبات بی‌گناهی‌اش به نیویورک سفر می‌کند و سعی دارد که یک باند خرابکار را افشا کند.

۲۱- فیلم خرابکاری
فیلم Sabotage

بازیگران: سیلویا سیدنی
سال انتشار: ۱۹۳۶
میانگین امتیازات ۷

خلاصه داستان: خانم و آقای ورلوک با یکدیگر سینمایی را اداره می‌کنند. آقای ورلوک که با گروه‌های تروریستی در حال همکاری است باعث قتل یکی از افراد خانواده می‌شود و پلیس نیز که از قبل به او مشکوک شده در پی دستگیری‌اش می‌آید.

۲۰- فیلم حق سکوت
فیلم Blackmail

بازیگران: آنی اوندرا
سال انتشار: ۱۹۲۹
میانگین امتیازات ۶/۹

خلاصه داستان: آلیس مردی را با چاقو می‌کشد و فرار می‌کند. فرانک نامزد او که کارآگاه پلیس است مامور می‌شود تا قاتل را پیدا کند. فرانک دستکش‌های آلیس را در محل جرم می‌بیند و متوجه می‌شود که نامزدش قاتل است.

۱۹- فیلم خبرنگار خارجی
فیلم Foreign Correspondent

بازیگران: جوئل مک‌‌‌‌‌کرا
سال انتشار: ۱۹۴۰
میانگین امتیازات ۷/۵

خلاصه داستان: در آستانه جنگ جهانی دوم، جانی جونز از طرف یک روزنامه‌ی نیویورکی به اروپا فرستاده می‌شود تا درباره‌ی جنگ گزارش‌هایی جذاب تهیه کند. اولین وظیفه او این است که اطلاعات یک معاهده مخفی بین دو کشور را به‌دست آورد.


Dia ml for murder film kelly

۱۸- فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر
فیلم Dial M For Murder

بازیگران: گریس کلی
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۸/۲

خلاصه داستان: تونی یک تنیس‌باز ورشکسته است. او برای تصاحب ثروت همسرش مردی سابقه‌دار را استخدام می‌کند تا همسرش مارگوت را به قتل برساند. تونی نقشه‌ی قتل را می‌کشد اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

۱۷- فیلم خانم ناپدید می شود
فیلم The Lady Vanishes

بازیگران: مارگارت لاکوود
سال انتشار: ۱۹۳۸
میانگین امتیازات ۷/۸

خلاصه داستان: زن جوانی به‌نام آیریس حین سفر با قطار با زن مسنی آشنا می‌شود. بعد از مدتی زن مسن غیبش می‌زند و سایر مسافران هم از حضور او در قطار اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. تا اینکه آیریس به کمک یک نوازنده پرده از راز بزرگی برمی‌دارد


Spellbound review film

۱۶- فیلم طلسم شده
فیلم Spellbound

بازیگران: اینگرید برگمن
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۷/۵

خلاصه داستان: دکتر پترسون روانکاو بیماران عاشق رئیس جدید بیمارستان دکتر ادوارز می‌شود. پترسون بعد از مدتی می‌فهمد که ادواردز یک شیاد است و جای دکتر ادواردز واقعی را گرفته است.

۱۵- فیلم ربکا
فیلم Rebecca

بازیگران: لورنس اولیور
سال انتشار: ۱۹۴۰
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: زن جوانی به‌عنوان همسر مردی ثروتمند وارد عمارتی بزرگ و اشرافی می‌شود. او که در آنجا نمی‌تواند با همسر و زندگی جدیدش ارتباط خوبی برقرار کند، تمام تلاش‌اش را بکار می‌گیرد تا اوضاع را به سامان برساند.

۱۴- فیلم ۳۹ پله
فیلم The 39 Steps

بازیگران: رابرت دونات
سال انتشار: ۱۹۳۵
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: ریچارد هانی پس از یک درگیری در سالن موسیقی با آنابلا اسمیت آشنا می‌شود. همان شب آنابلا با ضربات چاقو به قتل می‌رسد و پلیس هانی را به‌عنوان قاتل تحت تعقیب خود قرار می‌دهد


The man who knew too much day film

۱۳- فیلم مردی که زیاد می دانست
فیلم The Man Who Knew Too Much

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۶
میانگین امتیازات ۷/۴

خلاصه داستان: خانواده‌ای آمریکایی برای گذراندن تعطیلات به مراکش می‌روند. در طی یک درگیری که در اتوبوس رخ می‌دهد آن‌ها با مرد مرموزی آشنا می‌شوند و بعد از کشته شدن او، راز بزرگی را در مورد قتل یک شخصیت مهم می‌فهمند.

۱۲- فیلم طناب
فیلم Rope

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۴۸
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: دو جوان تحصیلکرده، همکلاسی سابق خود را به‌عنوان یک تمرین فکری خفه می‌کنند. آن‌ها پس از ارتکاب این جنایت جسد را در یک صندوق بزرگ چوبی مخفی می‌کنند و یک مهمانی شام را برای نزدیکانشان ترتیب می‌دهند.

۱۱- فیلم قایق نجات
فیلم Lifeboat

بازیگران:
سال انتشار: ۱۹۴۴
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: یک کشتی تفریحی در جنگ جهانی دوم مورد اصابت موشک آلمان‌ها قرار می‌گیرد و غرق می‌شود. عده‌ی کمی که از این انفجار جان سالم بدر می‌برند در قایق نجاتی پناه می‌گیرند


Sstrangers on a train film

۱۰- فیلم بیگانگان در ترن
فیلم Strangers On A Train

بازیگران: فارلی گرنجر
سال انتشار: ۱۹۵۱
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: گای و بارنو به‌طور تصادفی در قطار یکدیگر را ملاقات می‌کنند. گای در حال انجام مراحل طلاق‌اش است و بارنو نیز با پدرش بر سر مسائل مالی اختلاف نظر دارد. بارنو پیشنهاد می‌دهد که آن‌ها یکدیگر را برای رفع مشکلاتشان کمک کنند اما اوضاع به‌طرز بدی پیش می‌رود.

۹- فیلم سایه یک شک
فیلم Shadow Of A Doubt

بازیگران: جوزف کاتن
سال انتشار: ۱۹۴۳
میانگین امتیازات ۷/۸

خلاصه داستان: چارلی از کالیفرنیا به دیدار خانواده‌ی خواهرش می‌رود، جائی که همه‌ی آن‌ها از دیدن‌ چارلی خوشحال هستند. خواهرزاده‌ی او که بسیار به چارلی علاقه‌مند است، دچار شک و تردیدهای زیادی نسبت به دایی خود می‌شود.

۸- فیلم پرده پاره
فیلم Torn Curtain

بازیگران: پل نیومن
سال انتشار: ۱۹۶۶
میانگین امتیازات ۶/۶

خلاصه داستان: مایکل آرمسترانگ به‌همراه دستیار و نامزدش به کنفرانسی در کپنهاگ سفر می‌کند. او نهایتا به آلمان شرقی می‌رود تا بتواند یکسری مدارک علمی را از پروفسور لینت به‌دست آورد.

۷- فیلم مرد ****
فیلم The Wrong Man

بازیگران: هنری فوندا
سال انتشار: ۱۹۵۶
میانگین امتیازات ۷/۴

خلاصه داستان: امانوئل برای پرداخت هزینه‌ی دندانپزشکی همسرش رز به یک دفتر بیمه مراجعه می‌کند. او در آنجا با مردی اشتباه گرفته می‌شود که قبلا دست به سرق و کلاهبرداری زده است. امانوئل دستگیر و دادگاهی می‌شود و اوضاع به‌طرز بدی پیش می‌رود.


The birds film melani

۶- فیلم پرندگان
فیلم The Birds

بازیگران: تیپی هدرن
سال انتشار: ۱۹۶۳
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: ملانی زن جوان و ثروتمندی است که برای دیدن مردی به‌نام میچ رهسپار خلیج بودگا می‌شود. بعد از رسیدن او به شهر، پرندگان دیوانه شده و به مردم حمله می‌کنند. ملانی در این وضعیت مجروح می‌شود و با زنی که عاشق میچ است ملاقات می‌کند.


Notorious film bergman

۵- فیلم بدنام
فیلم Notorious

بازیگران: اینگرید برگمن
سال انتشار: ۱۹۴۶
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: آلیشیا توسط دولین استخدام می‌شود تا به سازمان نازی‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به برزیل گریخته‌اند، نفوذ کند. این دو حین ماموریت‌شان عاشق یکدیگر می‌شوند تا اینکه آلیشیا به‌خاطر شرایط پیش آمده با مرد دیگری ازدواج می‌کند.

۴- فیلم پنجره عقبی
فیلم Rear Window

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۸/۵

خلاصه داستان: جف عکاسی با پای شکسته است که دوران بهبود خود را در منزل‌اش طی می‌کند. او از طریق یک دوربین شکاری، خانه و رفتارهای همسایگانش را تحت نظر می‌گیرد تا اینکه متوجه رفت‌وآمدهای مشکوک یکی از آن‌ها می‌شود.


North by northwest film grant

۳- فیلم شمال به شمال غربی
فیلم North By Northwest

کاگردان: آلفرد هیچکاک
بازیگران: کری گرانت
سال انتشار: ۱۹۵۹
میانگین امتیازات ۸/۳

خلاصه داستان: راجر تورنهیل مدیر یک موسسه‌ی تبلیغاتی توسط دو مرد ناشناسی دزدیده می‌شود. او می‌فهمد که به‌جای شخص مرموزی به‌نام جورج کاپلان اشتباه گرفته شده است. هنگامی که تورنهیل سعی دارد، بفهمد چه اتفاقی افتاده او را به قتل متهم می‌کنند.

۲- فیلم روانی
فیلم Psycho

بازیگران: آنتونی پرکینز
سال انتشار: ۱۹۶۰
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: ماریون ۴۰ هزار دلار از محل کارش می‌دزدد و فرار می‌کند. او در شبی بارانی به مسافرخانه‌ای مشکوک می‌رسد و تصمیم می‌گیرد که شب را همانجا بماند. ماریون در همان شب کشته می‌شود و کارگاهی خصوصی برای پیدا کردنش به مسافرخانه می‌آید.

۱- فیلم سرگیجه
فیلم Vertigo

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۸
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: اسکاتی توسط مردی استخدام می‌شود تا همسرش مادلین را تعقیب کند. او که ترس شدیدی نسبت به ارتفاع دارد، حین انجام این ماموریت دچار مشکل می‌شود و مادلین از پنجره‌ای سقوط می‌کند.
 
آخرین ویرایش:
رویای ابی

رویای ابی

همه زندگیم پسرم
تاریخ ثبت‌نام
2/1/23
نوشته‌ها
405
پسندها
1,205
امتیازها
93
مشاهده فایل‌پیوست 13416

آلفرد هیچکاک در انگلیس به دنیا آمد و بیش از ۵۰ فیلم را در طول چند دهه کارگردانی کرد. فیلم‌هایی که در مجموع به ده‌ها نامزدی در اسکار رسیدند. اگرچه او هرگز نتوانست به جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی دست پیدا کند! هیچکاک که نام و کارنامه‌اش با سینما گره خورده و صاحب بخش مهمی از تایخ‌ آن است از دوران صامت سینما فیلم می‌ساخت تا اینکه با فیلم حق‌السکوت وارد چرخه‌ی فیلم‌های ناطق شد. او قبل از اینکه به هالیوود بیاید در انگلیس فیلم‌‌هایی ساخت که هم اکنون بخش مهمی از سینمای کلاسیک بریتانیا را تشکیل می‌دهند. هیچکاک در سرزمین مادری‌اش با ساخت فیلم «خانم ناپدید می‌شود»، راه خود را در هالیوود باز کرد و به توصیه‌ی سلزنیک به آمریکا رفت. با ورود هیچکاک به هالیوود و استودیوهای معروف آمریکایی، بیراه نیست بگوییم، مسیر تازه‌ای برای سینما آغاز شد و هیچکاک برای سینمای پس خود گنجینه‌ی بزرگی را به ارث گذاشت.

در بررسی کارنامه‌ی هیچکاک خصوصیاتی وجود دارد که ما را به یک سینمای مولف می‌رساند، ویژگی‌هایی که مثل موتیفی تکرارشونده در آثار این کارگردان حضور دارند و همچون درونمایه‌ای به‌ گردش درمی‌آیند. آثار هیچکاک علاوه بر اینکه از لحاظ ساختاری و بکارگیری وسایل فنی قابل تحلیل و نقد هستند از لحاظ محتوایی نیز جهانی جذاب برای خودشان دارند. همه‌ی مخاطبان دنیای سینما، هیچکاک را با عنصری به‌نام تعلیق می‌شناسند اما چیزهایی که بیش‌ازپیش به فیلم‌های او جذابیت بخشیده‌اند، وجود زیرمتن‌ها و عناصر روانشناسانه‌ای مثل عقده‌ی ادیپ، عقده‌ی الکترا، عقده‌ی مدونا، اختلال بایپولار و اختلال چندشخصیتی است که شخصیت‌های قصه را با لایه‌هایی عمیق پوشش می‌دهند.

علاوه بر این‌ها هیچکاک عناصر منحصربفردی برای خودش داشت که در آثارش معمولا تکرار می‌شدند، زن مو بلوند هیچکاکی، مادر هیچکاکی، موسیقی هدایتگر و غیره اله‌مان‌های خاص این کارگردان هستند که در آثارش به چشم می‌آیند. کارنامه‌ی هیچکاک بخشی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما را تشکیل می‌دهند، آثاری که فیلم‌های بسیاری میراث‌دارشان شده‌اند.


مشاهده فایل‌پیوست 13417

۲۵- فیلم توطئه خانوادگی

فیلم Family Plot

بازیگران: باربارا هریس
سال انتشار: ۱۹۷۶
میانگین امتیازات ۶/۸

خلاصه داستان: زنی برای پیدا کردن تنها وارث خود، به‌نام ادوارد که ۴۰ سال پیش رهایش کرده از دو نفر کمک می‌گیرد. ادوارد که حالا یک مجموعه‌دار کلاهبردار است تغییر هویت داده و نمی‌خواهد کسی او را پیدا کند.

۲۴-فیلم سوظن
فیلم Suspicion

بازیگران: کری گرانت
سال انتشار: ۱۹۴۱
میانگین امتیازات ۷/۳

خلاصه داستان: لینا دختر ژنرال ثروتمندی است که با جانی ازدواج می‌کند. او بعدا متوجه می‌شود همسرش منبع درآمد مشخصی ندارد و زندگی‌اش را با قرض می‌گذراند. لینا کم‌کم از جانی می‌ترسد و فکر می‌کند که او قصد کشتنش را دارد.

۲۳- فیلم مارنی
فیلم Marnie

بازیگران: شون کانری
سال انتشار: ۱۹۶۴
میانگین امتیازات ۷/۱

خلاصه داستان: ماریون مقدار زیادی پول از گاوصندوق شرکتی می‌دزدد و فرار می‌کند. در دزدی بعدی‌اش مردی به‌نام مارک دلباخته‌اش می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند و او را از وضعیت روحی و شغلی سختی که درش گیر افتاده نجات دهد.


مشاهده فایل‌پیوست 13407
۲۲- فیلم خرابکار
فیلم Saboteur

بازیگران: رابرت کامینگز
سال انتشار: ۱۹۴۲
میانگین امتیازات ۷/۱

خلاصه داستان: بری کارگر شرکت هواپیمای لس‌آجلس، پس از متهم شدن به خرابکاری از دستگیری فرار می‌کند. او برای اثبات بی‌گناهی‌اش به نیویورک سفر می‌کند و سعی دارد که یک باند خرابکار را افشا کند.

۲۱- فیلم خرابکاری
فیلم Sabotage

بازیگران: سیلویا سیدنی
سال انتشار: ۱۹۳۶
میانگین امتیازات ۷

خلاصه داستان: خانم و آقای ورلوک با یکدیگر سینمایی را اداره می‌کنند. آقای ورلوک که با گروه‌های تروریستی در حال همکاری است باعث قتل یکی از افراد خانواده می‌شود و پلیس نیز که از قبل به او مشکوک شده در پی دستگیری‌اش می‌آید.

۲۰- فیلم حق سکوت
فیلم Blackmail

بازیگران: آنی اوندرا
سال انتشار: ۱۹۲۹
میانگین امتیازات ۶/۹

خلاصه داستان: آلیس مردی را با چاقو می‌کشد و فرار می‌کند. فرانک نامزد او که کارآگاه پلیس است مامور می‌شود تا قاتل را پیدا کند. فرانک دستکش‌های آلیس را در محل جرم می‌بیند و متوجه می‌شود که نامزدش قاتل است.

۱۹- فیلم خبرنگار خارجی
فیلم Foreign Correspondent

بازیگران: جوئل مک‌‌‌‌‌کرا
سال انتشار: ۱۹۴۰
میانگین امتیازات ۷/۵

خلاصه داستان: در آستانه جنگ جهانی دوم، جانی جونز از طرف یک روزنامه‌ی نیویورکی به اروپا فرستاده می‌شود تا درباره‌ی جنگ گزارش‌هایی جذاب تهیه کند. اولین وظیفه او این است که اطلاعات یک معاهده مخفی بین دو کشور را به‌دست آورد.


مشاهده فایل‌پیوست 13406
۱۸- فیلم ام را به نشانه مرگ بگیر
فیلم Dial M For Murder

بازیگران: گریس کلی
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۸/۲

خلاصه داستان: تونی یک تنیس‌باز ورشکسته است. او برای تصاحب ثروت همسرش مردی سابقه‌دار را استخدام می‌کند تا همسرش مارگوت را به قتل برساند. تونی نقشه‌ی قتل را می‌کشد اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

۱۷- فیلم خانم ناپدید می شود
فیلم The Lady Vanishes

بازیگران: مارگارت لاکوود
سال انتشار: ۱۹۳۸
میانگین امتیازات ۷/۸

خلاصه داستان: زن جوانی به‌نام آیریس حین سفر با قطار با زن مسنی آشنا می‌شود. بعد از مدتی زن مسن غیبش می‌زند و سایر مسافران هم از حضور او در قطار اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. تا اینکه آیریس به کمک یک نوازنده پرده از راز بزرگی برمی‌دارد


مشاهده فایل‌پیوست 13405
۱۶- فیلم طلسم شده
فیلم Spellbound

بازیگران: اینگرید برگمن
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۷/۵

خلاصه داستان: دکتر پترسون روانکاو بیماران عاشق رئیس جدید بیمارستان دکتر ادوارز می‌شود. پترسون بعد از مدتی می‌فهمد که ادواردز یک شیاد است و جای دکتر ادواردز واقعی را گرفته است.

۱۵- فیلم ربکا
فیلم Rebecca

بازیگران: لورنس اولیور
سال انتشار: ۱۹۴۰
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: زن جوانی به‌عنوان همسر مردی ثروتمند وارد عمارتی بزرگ و اشرافی می‌شود. او که در آنجا نمی‌تواند با همسر و زندگی جدیدش ارتباط خوبی برقرار کند، تمام تلاش‌اش را بکار می‌گیرد تا اوضاع را به سامان برساند.

۱۴- فیلم ۳۹ پله
فیلم The 39 Steps

بازیگران: رابرت دونات
سال انتشار: ۱۹۳۵
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: ریچارد هانی پس از یک درگیری در سالن موسیقی با آنابلا اسمیت آشنا می‌شود. همان شب آنابلا با ضربات چاقو به قتل می‌رسد و پلیس هانی را به‌عنوان قاتل تحت تعقیب خود قرار می‌دهد


مشاهده فایل‌پیوست 13404
۱۳- فیلم مردی که زیاد می دانست
فیلم The Man Who Knew Too Much

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۶
میانگین امتیازات ۷/۴

خلاصه داستان: خانواده‌ای آمریکایی برای گذراندن تعطیلات به مراکش می‌روند. در طی یک درگیری که در اتوبوس رخ می‌دهد آن‌ها با مرد مرموزی آشنا می‌شوند و بعد از کشته شدن او، راز بزرگی را در مورد قتل یک شخصیت مهم می‌فهمند.

۱۲- فیلم طناب
فیلم Rope

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۴۸
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: دو جوان تحصیلکرده، همکلاسی سابق خود را به‌عنوان یک تمرین فکری خفه می‌کنند. آن‌ها پس از ارتکاب این جنایت جسد را در یک صندوق بزرگ چوبی مخفی می‌کنند و یک مهمانی شام را برای نزدیکانشان ترتیب می‌دهند.

۱۱- فیلم قایق نجات
فیلم Lifeboat

بازیگران:
سال انتشار: ۱۹۴۴
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: یک کشتی تفریحی در جنگ جهانی دوم مورد اصابت موشک آلمان‌ها قرار می‌گیرد و غرق می‌شود. عده‌ی کمی که از این انفجار جان سالم بدر می‌برند در قایق نجاتی پناه می‌گیرند


مشاهده فایل‌پیوست 13411
۱۰- فیلم بیگانگان در ترن
فیلم Strangers On A Train

بازیگران: فارلی گرنجر
سال انتشار: ۱۹۵۱
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: گای و بارنو به‌طور تصادفی در قطار یکدیگر را ملاقات می‌کنند. گای در حال انجام مراحل طلاق‌اش است و بارنو نیز با پدرش بر سر مسائل مالی اختلاف نظر دارد. بارنو پیشنهاد می‌دهد که آن‌ها یکدیگر را برای رفع مشکلاتشان کمک کنند اما اوضاع به‌طرز بدی پیش می‌رود.

۹- فیلم سایه یک شک
فیلم Shadow Of A Doubt

بازیگران: جوزف کاتن
سال انتشار: ۱۹۴۳
میانگین امتیازات ۷/۸

خلاصه داستان: چارلی از کالیفرنیا به دیدار خانواده‌ی خواهرش می‌رود، جائی که همه‌ی آن‌ها از دیدن‌ چارلی خوشحال هستند. خواهرزاده‌ی او که بسیار به چارلی علاقه‌مند است، دچار شک و تردیدهای زیادی نسبت به دایی خود می‌شود.

۸- فیلم پرده پاره
فیلم Torn Curtain

بازیگران: پل نیومن
سال انتشار: ۱۹۶۶
میانگین امتیازات ۶/۶

خلاصه داستان: مایکل آرمسترانگ به‌همراه دستیار و نامزدش به کنفرانسی در کپنهاگ سفر می‌کند. او نهایتا به آلمان شرقی می‌رود تا بتواند یکسری مدارک علمی را از پروفسور لینت به‌دست آورد.

۷- فیلم مرد ****
فیلم The Wrong Man

بازیگران: هنری فوندا
سال انتشار: ۱۹۵۶
میانگین امتیازات ۷/۴

خلاصه داستان: امانوئل برای پرداخت هزینه‌ی دندانپزشکی همسرش رز به یک دفتر بیمه مراجعه می‌کند. او در آنجا با مردی اشتباه گرفته می‌شود که قبلا دست به سرق و کلاهبرداری زده است. امانوئل دستگیر و دادگاهی می‌شود و اوضاع به‌طرز بدی پیش می‌رود.


مشاهده فایل‌پیوست 13403
۶- فیلم پرندگان
فیلم The Birds

بازیگران: تیپی هدرن
سال انتشار: ۱۹۶۳
میانگین امتیازات ۷/۶

خلاصه داستان: ملانی زن جوان و ثروتمندی است که برای دیدن مردی به‌نام میچ رهسپار خلیج بودگا می‌شود. بعد از رسیدن او به شهر، پرندگان دیوانه شده و به مردم حمله می‌کنند. ملانی در این وضعیت مجروح می‌شود و با زنی که عاشق میچ است ملاقات می‌کند.


مشاهده فایل‌پیوست 13409
۵- فیلم بدنام
فیلم Notorious

بازیگران: اینگرید برگمن
سال انتشار: ۱۹۴۶
میانگین امتیازات ۷/۹

خلاصه داستان: آلیشیا توسط دولین استخدام می‌شود تا به سازمان نازی‌هایی که پس از جنگ جهانی دوم به برزیل گریخته‌اند، نفوذ کند. این دو حین ماموریت‌شان عاشق یکدیگر می‌شوند تا اینکه آلیشیا به‌خاطر شرایط پیش آمده با مرد دیگری ازدواج می‌کند.

۴- فیلم پنجره عقبی
فیلم Rear Window

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۴
میانگین امتیازات ۸/۵

خلاصه داستان: جف عکاسی با پای شکسته است که دوران بهبود خود را در منزل‌اش طی می‌کند. او از طریق یک دوربین شکاری، خانه و رفتارهای همسایگانش را تحت نظر می‌گیرد تا اینکه متوجه رفت‌وآمدهای مشکوک یکی از آن‌ها می‌شود.


مشاهده فایل‌پیوست 13402
۳- فیلم شمال به شمال غربی
فیلم North By Northwest

کاگردان: آلفرد هیچکاک
بازیگران: کری گرانت
سال انتشار: ۱۹۵۹
میانگین امتیازات ۸/۳

خلاصه داستان: راجر تورنهیل مدیر یک موسسه‌ی تبلیغاتی توسط دو مرد ناشناسی دزدیده می‌شود. او می‌فهمد که به‌جای شخص مرموزی به‌نام جورج کاپلان اشتباه گرفته شده است. هنگامی که تورنهیل سعی دارد، بفهمد چه اتفاقی افتاده او را به قتل متهم می‌کنند.

۲- فیلم روانی
فیلم Psycho

بازیگران: آنتونی پرکینز
سال انتشار: ۱۹۶۰
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: ماریون ۴۰ هزار دلار از محل کارش می‌دزدد و فرار می‌کند. او در شبی بارانی به مسافرخانه‌ای مشکوک می‌رسد و تصمیم می‌گیرد که شب را همانجا بماند. ماریون در همان شب کشته می‌شود و کارگاهی خصوصی برای پیدا کردنش به مسافرخانه می‌آید.

۱- فیلم سرگیجه
فیلم Vertigo

بازیگران: جیمز استوارت
سال انتشار: ۱۹۵۸
میانگین امتیازات ۸/۱

خلاصه داستان: اسکاتی توسط مردی استخدام می‌شود تا همسرش مادلین را تعقیب کند. او که ترس شدیدی نسبت به ارتفاع دارد، حین انجام این ماموریت دچار مشکل می‌شود و مادلین از پنجره‌ای سقوط می‌کند.
من فیلم‌های آلفرد هیچکاک رو خیلی دوست دارم و اکثرشون رو دیده ام
 
بالا