بهترین درمان های خانگی و پزشکی برای رفع پف زیر چشم

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
1.از کمپرس سرد استفاده کنید
آلیساندرا توبیا، متخصص زیبایی در شهر نیویورک می‌گوید: «کمپرس سرد می‌تواند به کوچک کردن رگ‌های گشاد شده زیر چشم کمک کند که این کار باعث می شود مایعات جمع‌آوری‌شده دفع شوند، در واقع تجمع این مایعات منجر به پیدایش حلقه‌های پف‌کرده یا تیره زیر چشم می‌شود.»
برای استفاده از کمپرس سرد، یک پارچه یخ خنک و مرطوب یا کیسه یخ پیچیده شده در پارچه را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

2. خیار یا سیب زمینی ورقه شده را امتحان کنید
برای قرن ها، خیار برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. خواص تسکین دهنده، مانند آنتی اکسیدان های گیاهی، در خیار می تواند التهاب را کاهش دهد و پوست خسته را هیدراته کند و در نتیجه پف زیر چشم را کاهش دهد.
برش‌های خیار قطعا می‌توانند کمک کنند، اما در صورت تمایل می توانید از سیب‌زمینی هم استفاده کنید.
برای امتحان این کار، خیار یا سیب‌زمینی‌های نازک در یخچال را در حالی که به مدت 10 تا 15 دقیقه دراز می‌کشید، روی چشم‌های خود بمالید.

3. کرم دور چشم بزنید
پف چشم ها می تواند نتیجه گردش خون ضعیف در زیر پوست نازک اطراف چشم شما باشد.
دکتر دندی انگلمن، MD، FACMS، FAAD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در شهر نیویورک، می‌گوید کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین K و کافئین می‌توانند به بهبود گردش خون زیر چشم کمک کنند. این به این دلیل است که آنها باعث انقباض عروق یا انقباض عروق خونی می شوند که جریان خون را بهبود می بخشد و پف چشم را کاهش می دهد.

4. داروهای آلرژی مصرف کنید

انگلمن می گوید:«آلرژی می تواند به دلیل التهاب به حلقه های زیر چشم کمک کند. رگ های خونی ریز منبسط شده و به پوست فشار می آورند و باعث می شوند پوست تیره تر به نظر برسد.» این واکنش آلرژیک همچنین می تواند ظاهری «پف کرده» در صورت شما ایجاد کند.
اگر چشمان شما فقط در فصل بهار و پاییز پف کرده است یا با سایر علائم آلرژی مانند قرمزی یا خارش همراه است، ممکن است آلرژی مقصر آن باشد. داروهای موضعی و خوراکی آلرژی می تواند به درمان آنها کمک کند.

5. در عادات خواب خود تجدید نظر کنید

اگر صبح ها چشمان شما پف کرده است، می تواند به دلیل کم خوابی باشد. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، هورمون های مسئول تنظیم آب ممکن است دچار اختلال شوند. این اختلال می تواند باعث پف چشم به دلیل احتباس آب یا کم آبی شود.
انگلمن می گوید: «نداشتن خواب کافی باعث تعادل ضعیف آب در بدن می شود که پف کردن کیسه های زیر چشم را به همراه دارد»
برای جلوگیری از پف چشم، هفت تا نه ساعت در شبانه روز بخوابید. همچنین ممکن است بخواهید روی یک بالش تکیه دار بخوابید تا سر خود را بالای شانه های خود نگه دارید. این ممکن است باعث گردش بهتر و تخلیه مایعات در هنگام چرت زدن شود و در نتیجه پف زیر چشم را کاهش دهد.

6. از نمک و الکل خودداری کنید

انگلمن می‌گوید: «رژیم غذایی سرشار از نمک و الکل منجر به احتباس آب و تورم در صورت می‌شود. این احتباس می‌تواند باعث عدم تعادل آب در بدن و کم‌آبی بدن شود که به صورت پف‌کردن چشم‌ها ظاهر می‌شود».
برای کاهش پف چشم، بیش از 2300 میلی گرم در روز نمک مصرف نکنید. علاوه بر این، مصرف الکل را در حد متوسط نگه دارید: حدود یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی برای مردان.

۷- خود را ماساژ دهید

انگلمن می گوید: «ماساژ چشم می تواند با تشویق گردش خون و تخلیه مایعات، پف زیر چشم شما را کاهش دهد. توصیه می‌کنم با یک حرکت نقطه‌گذاری از داخل شروع کنید و با انگشت حلقه خود به سمت بیرون حرکت کنید. این انگشت فشار زیادی به ناحیه وارد نمی‌کند.»
همچنین می توانید چشمان خود را با غلتک یشمی یا حتی قاشق فلزی ماساژ دهید. قاشق فلزی را یک شب در یخچال قرار دهید و صبح به آرامی زیر چشم خود را فشار دهید. این کار ممکن است ناحیه را خنک کند و رگ های خونی را منقبض کند.

درمان های پزشکی برای پف چشم

اگر درمان‌های خانگی نتایج مورد نظرتان را به شما نمی‌دهند، ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید. خدماتی در مطب وجود دارد که می تواند پف چشم را درمان کند.

8. پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی یکی از ساده ترین و موثرترین درمان های پوستی برای پف چشم ها هستند. انگلمن می گوید: «پرکننده پوستی تزریقی با اسید هیالورونیک می تواند ظاهر پف زیر چشم را تغییر دهد.»
حتماً به یک انژکتور دارای گواهی هیئت مدیره و با تجربه در این روش مراجعه کنید. اثرات پرکننده های پوستی می تواند از سه ماه تا سه سال باقی بماند.

9. هیدرودرم ابریژن

به گفته توبیا، هیدرودرم ابریژن یک روش واقعا فوق العاده برای ناحیه زیر چشم است. هیدرودرم ابریژن از محلول نمکی برای لایه برداری و روشن کردن پوست استفاده می کند و در عین حال تولید کلاژن را تشویق می کند.
توبیا می گوید که هیدرودرم ابریژن می تواند با تخلیه مایع از زیر پوست، پف چشم را درمان کند. علاوه بر این، درمان خود یک عامل کاهش دهنده استرس است. از آنجایی که استرس می‌تواند بر سایر عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی و میزان خواب شما تأثیر بگذارد، درمان‌های کاهش استرس می‌توانند سلاحی مخفی در برابر علائم پف‌کردگی چشم باشند.

10.لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر برای پف های گاه به گاه زیر چشم معمولا اولین خط درمان نیست. اما اگر پف زیر چشم شما ناشی از پوست اضافی به دلیل افزایش سن باشد، می تواند یک گزینه باشد.
انگلمن می گوید: برای بیمارانی که پوست اضافی در اطراف چشم خود دارند، می توانیم لایه برداری پوست تکه تکه یا فراکسل را انجام دهیم. این نوع روش لایه برداری، فرآیند بازسازی کلاژن طبیعی بدن شما را بدون آسیب رساندن به بافت سالم تحریک می کند.
پوست پف کرده زیر چشم، به خصوص زمانی که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید، غیرعادی نیست. درمان‌های خانگی اغلب می‌توانند آن‌ها را از بین ببرند، اما ممکن است بخواهید درمان‌های پزشکی که توسط متخصص پوست یا زیبایی انجام می‌شود را نیز در نظر بگیرید.
 
بالا