بهترین اسباب بازی برای کودک ۱ تا ۳ سال نی نی سایت

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
بهترین بازی‌های فکری برای کودکان چیست ؟ بهترین اسباب بازی برای کودک 1 ساله کدام‌اند؟
بهترین اسباب‌بازی برای کودک 2 ساله چیست؟ اسباب بازی مناسب کودکان از تولد تا شش ماهگی چیستند؟ اسباب بازی مناسب برای کودکان شش تا دوازده ماهه کدامند؟ چگونه می ‎توان برای کودک 1 تا 3 سال خود اسباب بازی مناسب تهیه کنیم ؟ آنچه قبل از خرید اسباب بازی برای کودک باید بدانید چیست؟ در هنگام خرید اسباب بازی باید به چه نکاتی توجه نمود؟


بهترین اسباب بازی برای کودک 1 ساله نی نی سایت

خرید اسباب بازی برای کودک 1 ساله، با توجه به تنوع اسباب‌بازی‌های بازار، و رشد سریع مهارت‌های کودک می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. ما در وبسایت هدهد سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کنیم، و از حضور کارشناسان برجسته و باتجربه در کنارمان بهره برده‌ایم و با همین پشتوانه، چندتا از بهترین اسباب‌بازی‌ها برای کودک 1 ساله را در ادامه معرفی می‌کنیم:
Screenshot   Gallery


اسباب بازی حلقه هوش چرخدار دیجی کالا

بهترین اسباب‌بازی‌ها برای نوزادان و نوپایان، اسباب بازی‌هایی هستند که امکان بازی‌ آزاد و بدون پایان را فراهم می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های جدید را با سرعت مناسب خودشان به دست آورند. اسباب بازی‌های چیدنی مثل حلقه‌ی هوش جزو بهترین اسباب بازی‌ها برای کودکان یک ساله هستند. ممکن است بسیار ساده بنظر بیاید، اما اسباب‌بازی‌های چیدنی مزایای زیادی برای رشد دارد. حلقه‌های روی هم به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم خود را تقویت کنند. علاوه بر این، اسباب‌بازی‌های چیدنی به والدین این فرصت را می‌دهد تا از طریق بازی با کودک ارتباط برقرار کنند.
Screenshot   Chrome


اسباب بازی پیچ و خم نی‌نی دیجی کالا

بچه های کوچک، خصوصاً کودکان 1 ساله، عاشق پیچ و خم های مهره ای هستند. این اسباب بازی های چشم‌نواز و رنگارنگ معمولاً چوبی هستند و به کودکان کمک می کنند تا مهارت حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم را بهبود ببخشند. آنها حرکت مهره ها از یک طرف اسباب بازی به طرف دیگر را تماشا می کنند و لذت می‌برند.
2961586


اسباب بازی مکعب های ابری نرمک با سلام

مکعب‌های ابری، اسباب‌بازی مناسبی برای نوزادان و کودکان نوپاست. بازی با این مکعب‌ها به تقویت حواس کودک از جمله حس بینایی و لامسه کمک می‌کند. تجربه‌ی تماشا کردن، فشردن، پرتاب کردن و یا روی هم چیدن این مکعب‌ها به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی - جنبشی، هوش بصری - فضایی و درک خود از روابط علت و معلولی را گسترش دهد.

Screenshot   Chrome


بهترین اسباب‌بازی برای کودک 2 ساله نی نی سایت

فرآیند رشد مهارت‌‌های کودک نوپا سیال است و در این سن کودکان مختلف، ممکن است مهارت‌های مختلفی کسب کرده باشند، بنابراین بهتر است باتوجه به شناختی که از کودک دارید، برای او اسباب‌بازی انتخاب کنید. ما در وبسایت کتاب هدهد، به پشتوانه‌ی سال‌ها فعالیت در زمینه‌ی کودک، با کمک کارشناسان بهترین اسباب‌بازی‌ها بریا کودک 2 ساله را به پیشنهاد می‌دهیم:

بازی پیچ و خم دیجی کالا

گروه سنی: ۱ تا ۵ سال
جنس محصول: چوب، فلز و پلاستیک
مهارت‌ها: هماهنگی چشم و دست، تشخیص رنگ‌ها و اشکال، آشنایی اولیه با ریاضی، تقویت ماهیچه دست کودکان، و در بسیاری ار مراکز آموزشی برای الگو دهی،ادراک بصری و شنوایی کودکان


اسباب بازی برج و دلقک با سلام

در بازی برج و دلقک مهره‌های رنگی برای ساخت برج است. در این بازی کودک با رنگ‌ها و شکل‌ها آشنا می‌شود و با شناختی که از اشکال مختلف پیدا می‌کند می‌تواند با قرار دادن قطعات مناسب بر روی هم برج را تکمیل کند. کودکان باید این قطعات را با توجه به رنگ و شکل‌شان روی یکدیگر قرار داده تا برج دلقک ساخته شود.
این بازی برای کودکان بالای ۲۴ ماه مناسب است
Screenshot   Chrome


اسباب بازی ماشین اشکال دیجی کالا

مناسب برای: ۲ سال به بالا
محتویات: ۴ مهره چوبی، بدنه چوبی ماشین، نخ کشنده
افزایش مهارت‌های حسی و تقویت هماهنگی دست و چشم
تقویت توانایی حل مساله و تصمیم‌گیری
افزایش حس اعتماد به نفس
هماهنگی سیستم عصب و عضله
Screenshot   Chrome


بهترین اسباب‌بازی برای کودک 3 ساله نی نی سایت

اسباب بازی هایی که تخیل و خلاقیت را تشویق می کنند و به رشد مهارت های حرکتی کمک می کنند برای کودکان 3 ساله ایده آل هستند. اسباب بازی‌هایی مانند بلوک‌های ساخت‌وساز، خمیر بازی یا واگن‌های قطار برای کمک به توسعه بیشتر مهارت های حرکتی ظریف و تاکتیک های حل مسئله‌ی کودک 3 ساله توصیه می‌شوند. در ادامه، تعدادی از اسباب‌بازی‌های مناسب برای کودکان 3 ساله به پیشنهاد کارشناسان را به شما معرفی می‌کنیم.

اسباب بازی شب و روز دیجی کالا
Shab roz 300x237

اسباب‌بازی قطار چوبی با سلام
Ghatar choobi septa 1


اسباب بازی چفتوی پیچ و مهره دیجی کالا
Screenshot   Chrome


معرفی اسباب بازی های مناسب برای کودکان سنین زیر 1 تا 3 سال


☑️اسباب بازی مناسب کودکان از تولد تا شش ماهگی نی نی سایت

✔️جغجغه بارنگ های روشن و بافت متفاوت
✔️اسباب بازی های آویزی برای تشویق کودک به تحرک، گرفتن و لگد پرانی
✔️کتابهای نرم یا پهن
✔️قطعاتی برای کشف دهان و دندان در آوردن کودک که مخصوص گذاشتن در دهان است.


☑️اسباب بازی مناسب برای کودکان شش تا دوازده ماهه نی نی سایت

✔️اسباب بازی های ضربه زدنی مانند چکش یا طبل.
✔️اسباب بازی هایی مانند ماشین هایی که به دنبال کودک کشیده می شود برای تشویق به حرکت
✔️اسباب بازی هایی مانند واگن پر از مکعب برای تشویق کودک به ایستادن و راه رفتن
✔️کتاب های ساده دارای عکس ها و کلمات مربوط به عکس
✔️اسباب بازی های موزیکال و تکان دادنی مانند طبل ها
✔️اسباب بازی های باز و بسته شونده


☑️انواع اسباب‌بازی‌برای کودکان 1 تا 3 سال نی نی سایت

کودکان نوپا در مقایسه با نوزادان زیر یک سال، می‌توانند با اسباب بازی‌های متنوع‌تری بازی کنند. البته ممکن است همچنان از بازی با برخی اسباب بازی‌های دوران نوزادی خود نیز لذت ببرند. همان بلوک‌هایی که یک یا دو سال پیش با آنها بازی می‌کردند، با گسترش دانش کودک، می‌توانند فرصت‌های آموزشی جدید و متفاوتی برای آنها فراهم کنند. جورچین و پازل انتخابی عالی برای کودکان نوپا هستند، چون به آنها یاد می‌دهند که چگونه اشکال مشابه را با یکدیگر مطابقت دهند. بلوک های لگو فرصتی برای یادگیری بیشتر رنگ‌ها و مفهوم تقارن‌ فراهم می‌کنند، و درعین‌حال مهارت‌های حرکتی کودک را نیز توسعه می‌دهند.

کودکان نوپا در این سن از عملکرد اشیا آگاه می‌شوند. آن‌ها دوست دارند اسباب بازی‌ها را به دنبال خود بکشند. مفهوم بازی وانمودی نیز در این دوره شروع می‌شود. کوچولوی شما ممکن است شب‌ها عروسکی را به رختخواب ببرد یا در حالی که قطار اسباب بازی را هل می‌دهد صداهای «هوهو چی‌چی» از خود دربیاورد.

✔️اسباب بازی‌های هل‌دادنی و کشیدنی

اسباب بازی های هل دادنی و کشیدنی برای کودکی که هنوز درحال یادگیری راه رفتن است ایده آل است. او قبلاً مهارت هایی را برای بلند شدن از زمین و ایستادن به دست آورده است. اسباب‌بازی‌های هل دادنی و کشیدنی با تقویت ماهیچه‌ها و تقویت مهارت‌های حرکتی درشت می‌توانند کودک را در حفظ تعادل یاری کنند. چرخ دستی‌های پلاستیکی و واکر کودک برای این نوع فعالیت عالی هستند.

تاثیر اسباب بازی‌های هل‌دادنی و کشیدنی بر مهارت‌های کودک
افزایش مهارت‌های حسی و تقویت هماهنگی دست و چشم
تقویت توانایی حل مساله و تصمیم‌گیری
افزایش حس اعتماد به نفس
هماهنگی سیستم عصب و عضله

✔️اسباب بازی‌های شناختی

در این سن کودک نوپا شما شروع به تشخیص دادن رنگ‌ها و شکل‌ها می‌کند. با افزارهای ساده و رنگارنگ به طور غیر مستقیم می‌توانید رنگ‌ها و شکل‌های مختلف را به او معرفی کنید.

تاثیر اسباب بازی‌های شناختی بر مهارت‌های کودک
افزایش مهارت‌های حسی و تقویت هماهنگی دست و چشم
آشنایی با رنگ‌ها
آشنایی با شکل‌های هندسی
افزایش حس اعتماد به نفس
آشنایی با رابطه‌ها

✔️انواع لگو و بلوک
ساخت و ساز و بازی با لگو و بلوک‌ها مهارت‌هایی مانند حل مسئله، درک فضایی و خلاقیت را توسعه می‌دهد.

تاثیر بازی‌های بلوکی و لگو بر مهارت‌های کودک
افزایش مهارت‌های حرکتی ریز
آشنایی با رنگ‌ها
افزایش خلاقیت
افزایش دقت و تمرکز

✔️انواع جورچین و پازل
چیدن پازل‌ قدرت حافظه، مهارت حل مسائل و ریسک پذیری را در کودکان تقویت می‌کند. هنگام کامل کردن یک پازل، کودکان باید شکل‌ها، رنگ‌ها، موقعیت‌ها و استراتژی‌ها را برای تکمیل آن‌ به خاطر بسپارند.

تاثیر جورچین ها و پازل ها بر مهارت‌های کودک
ایجاد هماهنگی بین چشم و دست
توانایی حرکتی ظریف
افزایش اعتماد به نفس
افزایش دقت و تمرکز
تقویت مهارت دست‌ورزی


☑️اسباب بازی مناسب برای کودکان یک تا دو ساله (نوپا ) نی نی سایت

مکعب هایی که روی هم می گذارند و با آن وسایل مختلف را شبیه سازی می کنند.
اسباب بازی های موزیکال.
کتاب داستان های ساده و کودکانه همراه با شعرخوانی
قطعاتی برای درست کردن شکل ها.
معماها و پازل های ساده
اسباب بازی هایی مانند جارو یا تلفن کوچک.
وسایلی برای ساخت و ساز

☑️اسباب بازی مناسب برای کودکان دو تا سه ساله نی نی سایت
معماها و پازل های پیچیده
انواع عروسک
فعالیت های برای ساخت و ساز.
بازی هایی برای درگیر کردن تخیل کودک مانند خاله بازی ، معلم بازی و ... با وسایل سرویس چای خوری، سرویس پخت و پز و سرویس پزشکی و خانه های عروسکی و... .
اسباب بازی های هنری و کاردستی مانند کشیدن نقاشی و بازی های مانند بافتنی.
مکعب هایی برای چیدن روی هم
کتاب های داستان پیچیده


خرید بهترین اسباب بازی کودک برای 1 ماه تا 3 سال
بسیاری از والدین قبل از خرید اسباب بازی برای کودک نوپای خود اصلا به این موضوع فکر نمی ‎کنند که آیا ممکن است این اسباب بازی برای کودکم مضر باشد ؟ اطلاعات حاکی از آن است که بسیاری از کودکان بر اثر بازی با اسباب بازی های خطرناک راهی بیمارستان می ‎شوند.

کودکان خردسال تقریبا از شروع یک سالگی وارد مرحله آگاهانه زندگی خود می ‎شوند و در این دوران افکار و علایق آن ها دائما در حال تغییر و گسترش پیدا کردن است . در این دوران ممکن است والدین متوجه این موضوع شوند که کودکشان دیگر علاقه ای به بازی کردن با اسباب بازی های سابق خود را ندارد و به دنبال اسباب بازی های جدیدی برای خود است . حال سوال این است که چگونه می ‎توان برای کودک 1 تا 3 سال خود اسباب بازی مناسب تهیه کنیم ؟

در این قسمت به ارائه نکاتی مفید برای انتخاب کردن اسباب بازی های مناسب برای کودکان رده سنی 1 تا 3 سال خواهیم پرداخت .


☑️آنچه قبل از خرید اسباب بازی برای کودک باید بدانید

✔️ماده اولیه

اولین و مهم ترین مشکلی که کودکان نوزاد با آن روبه رو هستند ، تمایل آن ها به قرار دادن اشیاء مختلف در دهان و بینیشان است و بنابراین اندازه و جنس مواد اولیه اسباب بازی از اهمیت بالایی برخوردار است .

برای انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان ، اولین الویت ایمنی و پس از آن بامزه بودن آن است و یافتن اسباب بازی که با مواد اولیه مناسب ساخته شده باشد ، کار آسانی نیست و از آنجایی که کودکان خردسال اسباب بازی های خود را دائما در دهان شان قرار می ‎دهند ، مواد شیمیایی مضر موجود در اسباب بازی مورد نظر ممکن است باعث آسیب رسیدن به کودک شود.

معمولا همه اسباب بازی ها برای کودکان جذاب به نظر می‎ رسند و برای والدین بی ضررند اما ممکن است یک عنصر خطرناک در ماده اولیه اسباب بازی موردنظر وجود داشته باشد که امنیت کودک شما را به خطر بیندازد .

✔️زیبایی

والدین معمولا در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود ، بیشتر از هرچیز دیگری به زیبایی آن توجه می ‎کنند زیرا اگر اسباب بازی از زیبایی خاصی برخوردار نباشد ، کودک علاقه ای به بازی کردن با آن از خود نشان نخواهد داد و بنابراین در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود باید به هماهنگی رنگ ها ، طراحی و سبک اسباب بازی مورد نظر توجه کنید و ظاهر اسباب بازی باید به گونه ای باشد که توجه کودک را به خود جلب کند .

✔️قابلیت استفاده مجدد

بسیاری از اسباب بازی ها مانند خانه سازی ها این قابلیت را دارند که با آن ها اشکال متنوعی ساخت و از رنگ های متنوعی استفاده کرد و همچنین این گونه اسباب بازی ها از اندازه مناسبی برخوردارند که کودکان بزرگتر از 6 ماه به راحتی می ‎توانند با آن ها بازی کنند و نمی توانند آن ها را در دهان خود قرار دهند .

این بازی ها همچنین برای رده های سنی متفاوتی وجود دارد ؛ برای مثال برای کودکان یک ساله دارای اشکال ساده تر و برای کودکان بزرگتر دارای اشکال پیچیده تر هستند که چنین اسباب بازی هایی از تنوع بالایی برخوردار بوده وکودکان را در هر سنی سرگرم می ‎کنند .

✔️از خریدن تبلت ، گوشی هوشمند و. . . برای کودکان خود خودداری کنید

کودکان و بالاخص کودکان خردسال در دوره ای از زندگی خود هستند که توانایی حسی آن ها درحال پیشرفت کردن است . اگر کودک در این سنین در معرض استفاده از تبلت ، تلفن همراه و یا بازی های ویدئویی قرار بگیرد به درک منفعلانه عادت می‎ کند که بهتر است بعد از بزرگ شدن فرزندتان اینگونه وسایل را در اختیارشان قرار دهید ، نه در دوران کودکی .

✔️توجه به علایق جدید

اگر در مورد مناسب بودن خرید یک اسباب بازی خاص برای کودک خود مطمئن نیستید ، بهتر است که قبل از خرید اسباب بازی مورد نظر با کودک خود به انجام بازی مشابه آن بپردازید و با توجه به عملکرد کودک در طول بازی ، متوجه خواهید شد که آیا به انجام آن بازی علاقه ای دارد یا خیر .

✔️به علایق کودک خود توجه کنید

اسباب بازی ها مخصوص کودکان هستند نه بزرگ ترها پس بنابراین بسیار مهم است که اسباب بازی ای را تهیه کنید که کودکتان به آن علاقه مند است و از بازی با آن لذت می ‎برد ؛ برای مثال ممکن است کودکتان علاقه ای به بازی با پازل نداشته باشد و علاقه مند به بازی با توپ باشد .

✔️بازی های مخصوص سنین بزرگ تر از سن فرزند خود را خریداری نکنید

وقتی اسباب بازی مخصوص سنین بالاتر از سن فرزند خود را خریداری می ‎کنید ، کودکتان از انجام صحیح آن بازی عاجز است و زمانی که کودک به سن مناسبی برای انجام بازی مورد نظر رسید ، دیگر تمایلی به بازی کردن با آن اسباب بازی نخواهد داشت .

✔️توجه کردن به مغازه اسباب بازی فروشی

هنگام خرید اسباب بازی تنها توجه کردن به مناسب بودن اسباب بازی کافی نیست ، بلکه باید توجه کنید که آیا اسباب بازی را از فروشگاه مناسبی خریداری می ‎کنید یا خیر ! بنابراین بهتر است از فروشگاه های معتبر اسباب بازی خرید خود را انجام دهید .

سایر نکات:
قبل از دادن اسباب بازی به کودک خود بسته های پلاستیکی را از اسباب بازی جدا کنید . کاور های پلاستیکی بسیار خطرناکند زیرا ممکن است کودک آن را بر روی سر خود کشیده و دچار خفگی شود .
از خرید اسباب بازی هایی با لبه تیز خودداری کنید .
طول اسباب بازی ها باید به اندازه ای باشد که کودک نتواند آن را دهان خود قرار داده و ببلعد و ممکن است اسباب بازی دارای قسمت های جدا شونده ای باشد که کودک با جدا کردن آن قطعه و قرار دادن آن در دهان خود دچار خفگی شود.
از خرید اسباب بازی هایی که دارای آهن ربا هستند بپرهیزید؛ بلعیدن دو قطع آهن ربا می‎ تواند منجر به انسداد روده ، سوراخ کردن آن و حتی مرگ کودک شود .
از خرید اسباب بازی های خز دار صرف نظر کنید.
بادکنک ها برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند اما ممکن است کودکان قطعات تکه تکه شده بادکنک ترکیده را دردهان خود قرار داده و ببلعند .
به دنبال خرید اسباب بازی های برقی و یا باتری ای نباشید چرا که کودک به راحتی می ‎تواند درپوش باتری را جدا کرده و باتری و درپوش را در دهان خود قرار دهد .

از انتخاب اسباب بازی هایی با قطعات مکانیکی مانند فنر، چرخ دنده ، چرخ و یا لولا خودداری کنید .
اسباب بازی های دارای صدای بلند مانند تفنگ نیز می ‎تواند برای سلامت گوش کودک نوپا شما مضر باشند .
اسباب بازی های پرتابی مانند بومرنگ نیز می ‎توانند باعث آسیب رسیدن به چشمان کودک شما شوند و اگر فرزند بزرگ تر شما از چنین اسباب بازی هایی استفاده می ‎کند به او گوشزد کنید که باید مراقب برادر یا خواهر کوچک تر خود باشد .
در نهایت هر اسباب بازی ای دارای مزایا و معایب خاص خود است و هیچ چیز کاملا خوب و یا بد نیست . ما در حال حرکت به دنیای جدید و پیشرفته هستیم و اسباب بازی های سنتی نباید منجر به عقب ماندن کودکانمان از دنیای پیشرفته امروز شوند .....​
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
بهترین بازی برای کودکان 3 ساله نی نی سایت

سرگرمی و بازی یکی از ضرورت‌های اساسی رشد و پرورش هر کودک خردسالی می‌باشد، بازی کردن یک پیش زمینه برای یادگیری بسیاری از مهارت‌های زندگی و همینطور توانمندی‌های شناختی می‌باشد. از جمله عواملی که بر مجموعه رفتارهای فردی، شخصیت و هوش یک فرد اثر می‌گذارد، تمام بازی هایی است که در دوران کودکی شخص آن‌ها را بازی و تجربه کرده است.

بازی کردن با کودکان از همان ماه‌های ابتدایی تولد آغاز می‌شود که البته هر یک از دوره‌های رشد شرایط و بازی های خاص خود را می‌طلبد. 2 تا 4 سالگی بهترین سن برای زمینه‌چینی و شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی، رشد ذهنی و فردی کودکان می‌باشد. تنوع بازی برای این سنین وایده بازی برای کودکان 3 ساله بسیار است، اما آنچه که حائز اهمیت است، هدفمند بودن بازی ها می‌باشد.


بازی برای کودکان 3 ساله نی نی سایت

آموزش غیر مستقیم مفاهیم ساده و ابتدایی همانند بزرگ و کوچک، دور و نزدیک، شب و روز، بالا و پایین، آشنایی با رنگ‌ها، اشیاء، شعرخوانی، آشنایی و استفاده از حواس پنجگانه، تحرک بدنی باید در بازی کودکان 3 ساله گنجانده شود. آموزش این مفاهیم ساده و ابتدایی بدون بازی اثرپذیری بسیار کمی خواهد داشت. به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه مطلب به معرفی انواع بازی برای کودکان 3 ساله بپردازیم.

با تیم آموزشی رایاد همراه باشید.

انواع بازی برای کودکان 3 ساله نی نی سایت
در این سن کودکان نیازمند یادگیری غیر مستقیم بسیاری از مهارت های شناختی از قبیل انتخاب، تصمیم‌گیری، درک و شناخت مسائل و مهارت‌های زندگی همانند همکاری، مشارکت و درک مفهوم درست رقابت هستند. ضمن انکه در این سن هر کودکی روزانه به سه ساعت فعالیت بدنی نیاز دارد. بنابراین بازی های مناسب برای کودکان 3 ساله را می‎‌توان در سه گروه قرار داد که به شرح زیر هستند.

فعالیت های بدنی و بازی کودکان 3 ساله
راه رفتن، پریدن، انجام حرکات مارپیچی، خزیدن و غلت زدن، تکان دادن دست‌ها از جمله فعالیت‌های بدنی هستند که کودکان در این ردۀ سنی باید توان انجام آن‌ها را داشته باشند. در ادامه به معرفی برخی از بازی های پرتحرک در خانه برای کودکان سه ساله می‌پردازیم.

1. پیاده روی حیوانات
یک داستان درباره جنگل و حیوانات برای کودک خود تعریف کنید و سپس از او بخواهید که مانند قورباغه بپرد، مانند مار بخزد، مانند اسب بدود و یا با تکان دادن دست‌های خود همانند پرندگان پرواز کند. در این مدل از بازی ضمن آنکه کودک با حیوانات و خصیصه اصلی آن‌ها آشنا می‌شود، فعالیت های بدنی همچون پریدن، دویدن، خزیدن را فرا می‌گیرد.

2. جعبه‌های لمس و احساس
از دیگر بازی کودکان سه ساله می‌توان بازی جعبه‌های لمس را نام برد. این بازی با هدف پرورش حس لامسه و پردازش اطلاعات دریافتی توسط کودک انجام می‌شود. برای انجام این بازی به یک جعبه نیاز دارید که جعبه کفش بهترین گزینه می‌باشد. روی سطح جعبه یک سوراخ به اندازه‌ای که دست کودک از آن عبور کند، ایجاد کنید. اشیا، میوه، اسباب بازی به صورت پنهانی داخل جعبه قرار دهید. و از کودک بخواهید که با لمس آن حدس بزند که شی داخل جعبه چه چیزی است.

3. بولینگ در خانه دیجی کالا
با استفاده از بطری های خالی نوشابه و توپ‌های کوچک یک بولینگ خانگی راه بیندازید، در ابتدا خودتان یکبار با پرتاب کردن توپ به سمت بطری‌ها نحوه بازی کردن را به کودک خود آموزش دهید.

برای جذابیت و تنوع در این کار می‌توانید از لیوان‌های کاغذی نیز استفاده کنید، لیوان ها را به کمک فرزند خود همانند هرم روی یکدیگر قرار دهید و بعد از آن پرتاب توپ را شروع کنید. این بازی مهارت تمرکز و هدف‌گیری را در کودکان پرورش می‌دهد.

4. راه رفتن روی خط
با نوار چسب های پهن یا با طناب‌های رنگی خطوطی را بر روی پارکت یا فرش مشخص کنید، بهتر است این خطوط صاف، مارپیچی و زیگزاگی باشند. از فرزند خود بخواهید که با قدم گذاشتن بر روی خطوط حرکت کنند و در نهایت تعادل خود را حفظ نمایند. برای جذابیت و تنوع در بازی از کودک بخواهید که روی پاشنه پا روی خطوط حرکت کند و یا در جهت عقبگرد این کار را انجام دهد. این بازی یک تمرین فوق العاده باری حفظ تعادل و افزایش تمرکز در کودکان می‌باشد.

5. بازی مرتب سازی
هدف از این بازی ساده درک اشکال هندسی، ابعاد و اندازه‌های مختلف اشیا می‌باشد. برای انجام این بازی تعدادی ظروف پلاستیکی نشکن که زوایای تند و تیز ندارند را در اختیار کودک خود قرار دهید. لیوان‌ها، بشقاب‌ها یا پیاله‌ها را داخل یکدیگر بگذارید و سپس آن ‌ها را به صورت تک و پراکنده روزی میز بگذارید. حال از کودک خود بخواهید که تمامی ظروف را جمع کند. با انجام این بازی مهارت تشخیص اشکال و مرتب سازی در کودک افزایش می‌یابد.

بازی فکری برای کودک 3 ساله
اسباب بازی های فکری در زمینه رشد و پرورش مهارت‌های کودکان 2 تا 4 سال طراحی شده است که علاوه بر سرگرمی باعث رشد ذهنی کودک نیز می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از بازی های فکری کودکان 3 ساله می‌پردازیم.

6. بازی پرتاب حلقه دیجی کالا
این بازی شامل یک صفحه چوبی و تعدادی میله و حلقه‌های کنفی می‌باشد. برای شروع بازی باید میله‌ها را بر روی صفحه سوار کنید و سپس از کودک خود بخواهید که از یک فاصلۀ مشخص حلقه‌ها را دور میله بیندازد. برای جذابیت بیشتر بازی خودتان نیز با او همراه شوید تا علاوه‌بر افزایش تمرکز و هدف‌گیری، با مفاهیم رقابت کردن و رقیب داشتن آشنا شود.

7. اسباب بازی های ساختنی دیجی کالا
لگوهای خانه سازی یکی دیگر از اسباب بازی های مناسب برای کودکان سه ساله می‌باشد، البته باید توجه داشته باشید که قطعات لگوها بزرگ باشند تا خطری برای کودک ایجاد نکنند. بازی های ساختنی فرصت پرورش ایده و خلاقیت را در کودک زنده نگه می‌دارد، اگر علاقه‌مند هستید که یک کودک خلاق داشته‌ باشید اثرگذاری اسباب بازی‌های ساختنی را نادیده نگیرید.

۸. بازی با ماسک های فومی دیجی کالا
داستان پردازی و قصه‌گویی برای کودکان یکی از بهترین سرگرمی‌ها می‌باشد که نه تنها دامنه لغات آن‌ها را زیاد می‌کند بلکه قدرت تصویرسازی ذهنی و قوۀ تخیل را نیز در آن‌ها پرورش می‌دهد. بهتر است که کودکان در این فرایند نقشی داشته باشند و تنها شنونده داستان نباشند، لذا با استفاده از ماسک های فومی که طرح های مختلفی دارند همانند ماسک فومی حیوانات، از کودک خود بخواهید که نقش پردازی کنند و شما در روایت داستان کمک کنند. این امر سبب افزایش اعتماد به نفس در کودکان می‌شود.

9. بازی فکری چیدمان دیجی کالا
از دیگر انواع بازی برای کودکان 3 ساله می‌توان بازی فکری چیدمان را معرفی نمود. چیدمان یک اسباب بازی فکری جذاب برای کودکان می‌باشد که با هدف تقویت هوش ریاضی و فضایی، تقویت مهارت‌های دیداری و بالا بردن سرعت عمل طراحی شده است. در این بازی کودکان با مفاهیم اندازه بزرگ، کوچک، تعداد، ترتیب و توالی رنگ‌ها آشنا می‌شوند. در این بازی کودکان باید استوانه‌های رنگی را که در اندازه و رنگ‌های مختلف هستند طبق الگویی که به ان‌ها می‌دهید، روی صفحه بازی بچینند.

10. تیزبین حیوانات دیجی کالا
از دیگر بازی های فکری کودکان 3 ساله می‌توان به بازی تیزبین حیوانات اشاره کرد. این بازی با هدف تقویت مهارت دیداری، افزایش پردازش اطلاعات و سرعت عمل، تشخیص و شناسایی الگوها طراحی شده است.
در این بازی کودکان با مجموعه‌ای از کارت همراه با تصاویر بر روی آن‌ها سروکله دارند، در این بازی تصویر مشترک بر روی کارت‌ها باید به سرعت توسط کودک تشخیص داده شود.

تعداد و تنوع بازی کودکان 3 ساله بسیار است که هر یک از آن‌ها برای رشد و تقویت مهارت‌های خاص طراحی و بازی می‌شوند. از تاثیر بازی های گروهی غافل نشوید گاهی برای تنوع و جلب توجه کودک، بازی های فوق را همراه با سایر اعضای خانواده و دوستان انجام دهید، تا مهارت مشارکت و کارگروهی از همان دورۀ کودکی در بطن و وجود کودک نهادینه شود. اگر شما هم بازی برای کودکان 3 ساله می‌شناسید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

.​
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا