بهار ب کجا سفر کنیم؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
بهار را به‌دلیل ویژگی‌های زیبایش در کشور ایران، می‌توان عروس فصل‌ها نامید.
02 13 800x491


گیلان، سرسبزترین استان ایران

شمال کشور در فصل بهار هوای سرد و خنکی دارد، شما نمی‌توانید در شهرهای خطه شمال ایران در فصل بهار، بدون لباس گرم قدم بزنید. اما سرسبزی استان گیلان در اردیبهشت ماه، حس و حال دیگری دارد. شهرهای رشت، بندرانزلی، ماسال، فومن، آستارا و… جزو شهرهای پرطرفدار برای گشت و گذار در بهار محسوب می‌شوند. با اینکه هوا در این ماه‌ها سرد است، اما رفتن به جنگل، ساحل و دریا می‌تواند حال و هوای کاملا متفاوتی را برای شما رقم بزند.
N00151317 b 768x480


اردبیل، شهر چشمه‌های آب‌های گرم

اگر به دنبال تجربه متفاوتی در بهار می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم به اردبیل سفر کنید. این منطقه به آب‌های گرم زیرزمینی‌اش مشهور است؛ که از کوه‌های سبلان سرچشمه می‌گیرند و خاصیت درمانی دارند. نشستن درون این آب‌ها برای پادرد و بسیاری از بیماری‌های دیگر مفید است. البته فراموش نکنید که این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری از قبیل آرامگاه شیخ صفی الدن اردبیلی، موزه تاریخ طبیعی اردبیل، دریاچه شورابیل و نئور و جاذبه‌های دیگری است که باید رفت و از نزدیک مشاهده کرد. یادتان باشد که این منطقه دارای کوه و دشت‌های بسیار سرسبزی است که می‌توانید از این مکان‌ها عسل‌ طبیعی نیز تهیه کنید.
6e68b7eb2d0907 744625b1f26db8 964efefbb570 768x480


جزیره کیش، گشت و گذار در جنوب کشور

جنوب کشور ایران معمولا در زمستان سرد و در تابستان بسیار گرم است. به همین دلیل هم بهار فصل مناسبی است برای سر زدن به این مناطق. برای نمونه جزیره کیش از مقاصد گردشگری پرطرفدار بهار به شمار می‌رود. این جزیره به‌دلیل داشتن سواحلی زیبا، آب‌های آبی خلیج‌فارس، تفریحات مهیج دریایی، مراکز خرید مدرن، حیات دریایی متنوع، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، پارک‌های ساحلی و اقامتگاه‌های لوکس و مدرن از قبیل هتل ترنج، هتل مارینا کیش، هتل داریوش و غیره همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
09 1 768x470


تبریز، پایتخت تاریخی ایران

تبریز را می‌توانیم پایتخت تاریخی ایران بنامیم. این شهر، از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که شکوفایی آن در فصل بهار به اوج خود می‌رسد. تبریز با داشتن بناهای تاریخی و انواع جاذبه‌های گردشگری، هر ساله افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. از ائلی گلی و مقبره الشعرا و مسجد کبود گرفته تا بازار بزرگ تبریز که در یونسکو ثبت شده و بسیاری از موزه‌های دیگر همچون مشروطه، موزه سنجش، موزه آهن، موزه قاجار همگی از جاذبه‌های دیدنی تبریز به‌شمار می‌روند.

 11 768x398
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا