بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند؟ حل مشکل عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت

نحوه رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز ۱۱​

همانطور که کاربران در حال ارتقاء از ویندوز 10 به ویندوز 11 هستند، انواع مشکلات شروع شده است. از عدم وجود صدا در ویندوز 11 گرفته تا استفاده زیاد از دیسک حتی در آخرین بیلد ویندوز 11 ، به نظر می رسد که مشکلات پایانی ندارند. اکنون گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که بلوتوث برای برخی از کاربران در ویندوز 11 کار نمی‌کند.
در برخی موارد، نماد بلوتوث وجود ندارد، در حالی که سایر کاربران قادر به ارسال یا دریافت فایل‌ها با استفاده از بلوتوث نیستند. اگر شما نیز این مشکل را دارید و بلوتوث در ویندوز 11 برای شما کار نمی کند، نگران نباشید، زیرا ما به شما کمک می کنیم. راهنمای ما را دنبال کنید و همه مشکلات اتصال مربوط به بلوتوث را فوراً برطرف کنید.

در این آموزش، ما 9 راه برای حل مشکلات بلوتوث در ویندوز 11 قرار داده ایم.



1. بلوتوث را به ACTION CENTER اضافه کنید​

بیشتر اوقات، بلوتوث به خوبی کار می کند، اما نماد آن از Action Center ناپدید می شود و این تصور را به ما می دهد که بلوتوث کار نمی کند. اگر اینطور است، می توانید به راحتی بلوتوث را به Action Center اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. میانبر صفحه کلید "Windows 11 "Windows + A را فشار دهید تا Action Center باز شود. اگر نماد بلوتوث در رایانه ویندوز 11 شما وجود ندارد، روی نماد « مداد » کلیک کنید.



 نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11, مشکلات بلوتوث ویندوز 11

افزودن بلوتوث به ACTION CENTER
2. پس از آن، بر روی “ Add ” کلیک کنید.



حل مشکل بلوتوث, عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

3. در اینجا، می‌توانید « بلوتوث » را به Action Center اضافه کنید.



رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11

4. اکنون بر روی آیکون "بلوتوث" کلیک کنید و بدون هیچ مشکلی در رایانه شخصی ویندوز 11 شما کار خواهد کرد.



مشکلات بلوتوث ویندوز 11, نصب بلوتوث در ویندوز 11, نصب درایور بلوتوث ویندوز 11

5. همچنین می توانید نماد بلوتوث را در قسمت اعلان اضافه کنید. تنظیمات ویندوز را با استفاده از میانبر صفحه کلید "Windows + I" باز کنید. سپس از نوار کناری سمت چپ به «Bluetooth & devices» بروید و روی « View more devices» کلیک کنید.



حل مشکل بلوتوث, عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

6. اکنون به پایین اسکرول کنید و بر روی " More Bluetooth settings " کلیک کنید.



رفع عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث لپ تاپ

7. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، کادر انتخاب « Show the Bluetooth icon in the notification area» را فعال کنید. سپس روی Apply -> OK کلیک کنید. به هر حال، باید مطمئن شوید که هر سه چک باکس در پنجره تنظیمات بلوتوث فعال هستند.



 بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند, رفع عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11

2. مطمئن شوید که بلوتوث قابل کشف است​

اکنون این احتمال وجود دارد که بلوتوث در رایانه ویندوز 11 شما فعال باشد، اما نمی توانید رایانه شخصی خود را به لوازم جانبی یا تلفن هوشمند خود برای راه اندازی برنامه Your Phone متصل کنید. ممکن است به این دلیل باشد که وضعیت رایانه شخصی شما به عنوان "قابل کشف" تنظیم نشده است و سایر دستگاه ها نمی توانند رایانه شما را ببینند. اگر دستگاه‌های دیگر قابل شناسایی نباشند، نمی‌توانند به رایانه شخصی ویندوز 11 شما متصل شوند. برای رفع آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. این یک فرآیند ساده یک مرحله ای است و مشکلات بلوتوث در رایانه شخصی ویندوز 11 شما برطرف خواهد شد. تنظیمات ویندوز را باز کنید و از نوار کناری سمت چپ به «Bluetooth & devices» بروید. سپس، کلید “Bluetooth (Discoverable as “DESKTOP-NAME”)” را در قسمت سمت راست فعال کنید.



نصب درایور بلوتوث ویندوز 11, رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11

فعال سازی قابلیت پیدا کردن بلوتوث در ویندوز 11


3. BLUETOOTH SERVICES را مجددا راه اندازی کنید​

اگر بلوتوث در ویندوز 11 حتی پس از اضافه کردن کلید به Action Center کار نمی کند، باید Bluetooth Services را مجددا راه اندازی کنید. این کار بلوتوث را در رایانه شخصی ویندوز 11 شما فعال می کند. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.



1. "Windows + R" را فشار دهید تا اعلان Run باز شود. در اینجا تایپ کرده services.msc و Enter را بزنید تا پنجره Services باز شود.



عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

راه اندازی مجدد Bluetooth Services


2. در زیر پنجره Services، سه سرویس مرتبط با بلوتوث را پیدا کنید : Bluetooth Audio Gateway Service, Bluetooth Support Service و Bluetooth User Support Service .



حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند

3. برای باز کردن این تنظیمات سیستم دوبار کلیک کنید (با اولین مورد شروع کنید)، و نوع Startup را به " Automatic " و "Start" سرویس را تغییر دهید. در نهایت بر روی “OK” کلیک کنید. این مرحله را برای دو سرویس بلوتوث باقیمانده تکرار کنید.



حل مشکل بلوتوث, عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

4. اکنون، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و خواهید دید که مشکل بلوتوث در رایانه شخصی ویندوز 11 شما رفع شده است.



4. درایورهای بلوتوث را به روز کنید​

اگر بلوتوث هنوز در ویندوز 11 کار نمی کند، باید درایورهای آن را به آخرین نسخه به روز کنید. توجه داشته باشید که برای به روز رسانی خودکار درایورهای بلوتوث به اتصال اینترنت نیاز دارید. با این حال، بیایید ببینیم چگونه می توانید درایور بلوتوث را به روز کنید:



1. از میانبر صفحه کلید "Windows + X" برای باز کردن منوی Quick Links استفاده کنید. در اینجا، روی “ Device Manager ” کلیک کنید.



نصب بلوتوث در ویندوز 11, نصب درایور بلوتوث ویندوز 11, رفع مشکل کار نکردن بلوتوث

بروزرسانی درایورهای بلوتوث
 
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
2. در پنجره Device Manager، بخش "Bluetooth" را خواهید دید . اکنون آن را گسترش دهید و به دنبال آداپتور بلوتوث بگردید. این باید چیزی شبیه به Realtek، Broadcom یا Intel باشد. اگر بلوتوث در لیست نمایش داده نمی شود، به روش پنجم این راهنما بروید. اکنون می توانید به صورت دستی دستگاه بلوتوث را در اینجا اضافه کنید.



حل مشکل بلوتوث, عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11



3. اکنون روی آن کلیک راست کرده و “ Update driver ” را انتخاب کنید.



نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11, مشکلات بلوتوث ویندوز 11, نصب بلوتوث



4. در صفحه بعد، « Search automatically for drivers » را انتخاب کنید. ویندوز 11 به دنبال آخرین درایور می گردد و بلافاصله آن را نصب می کند. اکنون کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و بلوتوث در ویندوز 11 به خوبی شروع به کار می کند.



حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند



5. در صورتی که Device Manager آپدیت جدیدی پیدا نکرد، پیشنهاد می کنم یک ابزار درایور شخص ثالث را در ویندوز 11 نصب کنید. مستقیماً آخرین درایور را از وب سایت سازنده جستجو می کند و راهی بی نقص برای نصب آن به شما پیشنهاد می دهد.



 بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند, رفع عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11



5. درایور بلوتوث را دوباره نصب کنید

اگر بلوتوث حتی پس از به‌روزرسانی به آخرین درایور کار نمی‌کند، سعی کنید دستگاه را حذف نصب کنید. در اینجا نحوه کار این است:
1. در Device Manager، روی «آداپتور بلوتوث» کلیک راست کرده و «Uninstall device» را انتخاب کنید.



عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

نصب مجدد درایورهای بلوتوث


2. در مرحله بعد، " Uninstall " را از اعلان پاپ آپ انتخاب کنید.



رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند



3. اکنون کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و ویندوز 11 به طور خودکار درایور دستگاه بلوتوث را نصب می کند. بعد از مدتی Action Center را باز کنید و ببینید مشکل کار نکردن بلوتوث حل شده است یا خیر.



6. تنظیمات POWER MANAGEMENT را تغییر دهید​

گاهی اوقات، ویندوز 11 برای صرفه جویی در مصرف برق، برخی از دستگاه های رادیویی را غیرفعال می کند. در چنین مواقعی باید تنظیمات Power Management را تغییر دهیم تا ویندوز 11 بلوتوث را به حالت Sleep قرار ندهد.



1. در پنجره Device Manager، روی آداپتور بلوتوث کلیک راست کرده و " Properties " را باز کنید.



حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند

تغییر تنظیمات Power Management


2. پس از آن، به برگه « Power Management » بروید و تیک «Allow the computer to off this device to save power» را بردارید. در نهایت روی “OK” کلیک کنید. با تغییر این تنظیم، ویندوز 11 از خاموش کردن دستگاه بلوتوث در حالت غیرفعال جلوگیری می کند. حالا کامپیوتر خود را ریستارت کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.



بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند, رفع عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث لپ تاپ



7. عدم نمایش بلوتوث در DEVICE MANAGER را برطرف کنید​

برای برخی از کاربران، به دلیل برخی مشکلات، بلوتوث حتی در Device Manager نمایش داده نمی شود. اگر شما نیز با همین مشکل مواجه هستید، مراحل زیر را دنبال کنید تا دستگاه بلوتوث خود را به Device Manager اضافه کنید.

1. ابتدا Device Manager را باز کنید و روی "View" در نوار منو کلیک کنید. " Show hidden devices " را از منوی کشویی فعال کنید.



نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11, مشکلات بلوتوث ویندوز 11, نصب بلوتوث

برطرف سازی مشکل عدم نمایش بلوتوث در DEVICE MANAGER


2. سپس، "Action" را باز کرده و " Add legacy hardware " را انتخاب کنید.



رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11



3. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، روی «Next» کلیک کنید و گزینه « Install the hardware I manually select from a list (Advanced) » را انتخاب کنید.



مشکلات



4. اکنون به پایین بروید و به دنبال « آداپتورهای شبکه » بگردید.



بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند, رفع عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11



5. در صفحه بعد، تمام سازندگان را مرور کنید و به دنبال درایور بلوتوث بگردید. اگر یکی را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید و روی "Next" کلیک کنید.



نصب درایور بلوتوث ویندوز 11, رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11



6. اکنون درایور نصب می‌شود و بلوتوث در مدیریت دستگاه در رایانه شخصی ویندوز 11 شما نشان داده می‌شود. در نهایت، رایانه شخصی را مجدداً راه اندازی کنید ، و باید بلوتوث روی رایانه شما کار کند.



رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11



8. FSQUIRT.EXE را اجرا کنید​

Fsquirt.exe یک برنامه سیستمی در ویندوز 11 است که وظیفه مدیریت رابط کاربری بلوتوث را بر عهده دارد. اگر به نظر می رسد چیزی درست نشد، می توانید این برنامه را به صورت دستی اجرا کنید و بررسی کنید که آیا می توانید فایل ها را از طریق بلوتوث ارسال و دریافت کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.



1. درایو C را باز کنید و به پوشه Windows -> System32 بروید. در اینجا، به پایین بروید و به دنبال برنامه "fsquirt.exe" بگردید.



بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند

اجرای برنامه سیستمی Fsquirt.exe در ویندوز 11


2. روی آن دابل کلیک کنید، پنجره انتقال فایل بلوتوث باز می شود. حالا سعی کنید از اینجا فایل ها را ارسال یا دریافت کنید. همچنین می توانید برای دسترسی آسان برنامه را روی دسکتاپ خود کپی کنید.



مشکلات بلوتوث ویندوز 11, نصب بلوتوث در ویندوز 11, نصب درایور بلوتوث ویندوز 11

9. عیب یاب بلوتوث را اجرا کنید​

ممکن است یک راه حل کلی به نظر برسد، اما عیب یاب در ویندوز 11 به خوبی کار می کند و اغلب مشکلات را برطرف می کند. مایکروسافت تلاش زیادی کرده است تا به طور یکپارچه مشکلات اصلی ناشی از رایانه شما را حل کند. در اینجا نحوه استفاده از عیب یاب بلوتوث در ویندوز 11 آورده شده است.



1. ابتدا کلید Windows را فشار داده و عبارت “ troubleshoot ” را تایپ کنید. پس از آن، "Troubleshoot settings" را باز کنید.



نصب درایور بلوتوث ویندوز 11, رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11

اجرای برنامه عیب یاب بلوتوث در ویندوز 11


2. در مرحله بعد، در پنجره تنظیمات بر روی " Overse-shooters " کلیک کنید.



حل مشکل بلوتوث, عدم کارکرد بلوتوث در ویندوز 11, نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11

3. سپس، روی «Run» در کنار « بلوتوث » در قسمت «Other» کلیک کنید.



رفع مشکل کار نکردن بلوتوث در ویندوز 11, حل مشکل بلوتوث در ویندوز 11, بلوتوث در ویندوز 11 کار نمی کند



4. عیب‌یاب بلوتوث را اجرا می‌کند، مشکلات را شناسایی می‌کند و مشکلات مربوط به بلوتوث را که در رایانه شخصی ویندوز 11 خود با آن مواجه هستید برطرف می‌کند.



نبودن ایکون بلوتوث در ویندوز 11, مشکلات بلوتوث ویندوز 11, نصب بلوتوث در ویندوز 11



پایان

بنابراین اگر بلوتوث روی لپ تاپ یا دسکتاپ ویندوز 11 شما کار نمی کند، این 9 راه حل مختلف است. ما انواع راه حل ها از جمله وجود نماد بلوتوث، نمایش داده نشدن بلوتوث در مدیریت دستگاه و غیره را پوشش داده ایم. بنابراین گام به گام راهنما را دنبال کنید و مطمئن هستیم که بلوتوث دوباره روی رایانه شما کار می کند.
 
بالا