برای سفر/مسافرت چی لازم داریم و باید برداریم ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
123 16 768x520

شاید با خودمان فکر کنیم که وسایل مورد نیاز سفر اهمیتی ندارد و کافی است آن را در ذهن مرور کنیم. ولی نوشتن یک لیست از وسایل مورد نیاز سفر به شما کمک می‌کند سفر راحت‌تری داشته باشید.

لیست کاملی از وسایل مورد نیاز سفر

لباس مناسب

بنا به اینکه به کدام منطقه طبیعی سفر می‌کنید یادتان باشد که لباس مناسب همراه داشته باشید. اگر قصد خوابیدن در چادرهای کمپینگ را دارید باید بدانید که معمولا در میان شب همیشه درجه هوا چند سانتی‌گراد پایین‌تر از روز است.

کفش مناسب

همواره از کفش‌های کوه با مقاومت بالا استفاده کنید و با توجه به مسیر نیز می‌توانید صندل‌های طبیعت‌گردی همراه داشته باشید. این صندل‌ها مناسب شهرهای ساحلی است و به هیچ وجه در جنگل‌گردی و کویر از آن استفاده نکنید.

عینک آفتابی

با توجه به اینکه در چه منطقه‌ای سفر می‌کنید عینک آفتابی مخصوص را لازم دارید. استفاده از عینک آفتابی به‌خصوص در فصل گرم بسیار مهم است.

کیسه خواب

از دیگر وسایل مورد نیاز سفر برای طبیعت‌گردی کیسه خواب است. کیسه خواب را از کسی قرض نگیرید و یادتان باشد درجه دما کیسه خواب خود را چک کنید.

غذا و تنقلات

برای سفرهای جاده‌ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی‌شوند. بهترین نوع غذایی که می‌توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند.

گازهای کوچک و ظروف سفری

امروزه شما به راحتی می‌توانید ظروف سفری طبیعت‌گردی از قاشق، چنگال تا ظرف‌های غذاخوری کوچک را تهیه کنید. گازهای کوچک سفر که دارای سوخت مایع گازی نیست از وسایل مورد نیاز سفر به‌خصوص در تورهای جنگل‌گردی است.

چادر مسافرتی

در سفرهای جاده‌ای خود که به مقاصد طبیعت‌گردی ختم می‌شود، چادر مسافرتی از وسایل موردنیاز سفر است. برای راحتی سفر خود به وزن چادر مسافرتی در هنگام خرید توجه کنید‌.

کوله مناسب طبیعت‌گردی

اگر در مسیر خود پیمایش دارید باید درنظر داشته باشید که چمدان و ساک اصلا گزینه‌های مناسبی برای حمل وسایل مورد نیاز سفر شما نیستند و شما باید یک کوله خوب داشته باشید.

زیرانداز

هنگام خرید لوازم سفر یک زیرانداز هم تهیه کنید. داشتن زیرانداز یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سفر و استراحت است. اندازه زیرانداز کاملا به شیوه سفر رفتن شما بستگی دارد.

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه با گاز استریل، چسب زخم، باند، بتادین و قرص‌های ضد تهوع را در سفر همراه داشته باشید.‌

هد لامپ یا چراغ قوه

هد لامپ‌ها از وسایل طبیعت‌گردی است و کارایی آن را دست‌کم نگیرید. چراغ قوه‌ها نیز یکی دیگر از وسایل مهم سفر است و یادتان باشد نورهای گوشی همواره کمتر از یک چراغ قوه است

وسایل خرده‌ریز ولی واجب​

وسایل بهداشتی: حوله،وسایل حمام، مسواک، خمیر دندان، شانه، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی، ضد آفتاب، پماد ضد حشره​

▪︎وسایل جانبی: نخ و سوزن، کلاه آفتاب‌گیر، فندک، ژل آتش‌زا​

▪︎مواد غذایی: تنقلات و مواد خوراکی، داشتن بطری آب اضافه​

 
بالا