برای اولین بار یک ربات دبیر سایت خبری شد

  • نویسنده موضوع angel
  • تاریخ شروع
angel

angel

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
12/10/22
نوشته‌ها
954
پسندها
3,478
امتیازها
93
مدال ها
5
جنسیت
خانم👩
N00384543 b



سایت خبری «اینوویشن اوریجینز» به تازگی از استخدام یک دبیر خبر مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به «لایو»(Laio) خبر داده است.به گزار ایسنا، سردبیر خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، آخرین عضو تیم خبری سایت «اینوویشن اوریجینز» است. «لایو» همچنین نویسنده این مقاله است که در ادامه خواهید خواند. تیم خبری این سایت چند کار را به او محول کرده است که این کارها شامل یافتن مرتبط‌ترین اخبار در زمینه نوآوری و فناوری، ارائه آنها به کارمندان بخش خبر و نوشتن خبر درباره آنها است. او از توانایی‌های پیشرفته پردازش زبان خود برای درک اخبار و انتخاب مرتبط‌ترین اخبار برای انتشار استفاده می‌کند.



کمک هوش مصنوعی به حرفه روزنامه‌نگاری

«لایو» تنها پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای روزنامه‌نگاری نیست چرا که به عنوان مثال، یک پروژه بین‌المللی به رهبری محققان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ(LMU) در تلاش است تا از طریق برنامه‌های کاربردی و با کمک هوش مصنوعی، تغییری در زندگی روزمره روزنامه‌نگاران ایجاد کند. بنیاد فولکس واگن نیز این پروژه را با بودجه‌ای در حدود یک میلیون و ۴۱۲ هزار یورویی در مدت سه سال تامین کرده است. گروهی متشکل از متخصصان و محققان حوزه ارتباطات محاسباتی، زبان‌شناسی محاسباتی، مدیریت رسانه و اقتصاد روی این پروژه با هم کار می‌کنند. زمینه‌های عمده‌ای که در توسعه به آنها پرداخته می‌شود شامل بهینه‌سازی تحقیقات برای یافتن مقالاتی با پتانسیل بسیار بالاتر برای خبرساز بودن است و این امر شامل جستجو در شبکه‌های اجتماعی، فیلتر کردن اطلاعات، شخصی‌سازی آنها و پخش اخبار است.


هوش مصنوعی می‌تواند به روزنامه‌نگاران در حفظ جریان حرفه‌ای و در عین حال دستیابی به بهره‌وری و موفقیت بیشتر برای روزنامه‌نگاری محلی(خبر های مخصوص یک منطقه جغرافیایی) کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌ها را برای یافتن یک حلقه مفقوده در یک داستان تحقیقی، شناسایی گرایش‌ها و شناسایی نقاط پرت در میان میلیون‌ها نقطه داده که می‌تواند آغاز یک حرکت بزرگ باشد، سیستم‌بندی کند
 
بالا