با قرص آلپرازولام آشنا بشیم 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,200
امتیازها
113
مدال ها
18
#Alprazolam
طبقه بندی مارتیندل :
خواب آورهای آرامبخش ،وضد جنون ها

طبقه بندی درمانی :
داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی > بنزودیازپین ها


➕ آلپرازولام دارای چندین نام تجاری ازجمله Apo-alperaz ,Xanal ,Razoalperazola،
زاناکس(Xanax)،
نیراوام(Niravam)،
آلپرازولام تی اس(Alprazolam-ts) و
آلپرازولام تی دی(Alprazolam-td) است.

❗️آلپرازولام یک داروی معروف بنزودیازپینی است که با اثرات آرامبخشی خود در درمان اختلالات اضطرابی و حملات اضطرابی(پنیک) کاربرد زیادی دارد.این دارو در دنیا با نام تجاری زاناکس معروف شده است.

🔻موارد مصرف:
این دارو برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلال هراس تجویز می‌شود. همچنین آلپرازولام یکی از قویترین بنزودیازپین‌های موجود در بازار است. در ایالات متحده، آلپرازولام برای درمان اختلال هراس با یا بدون آگورافوبیا تأیید شده توسط FDA است. Alprazolam توسط فدراسیون جهانی انجمن‌های روان‌پزشکی بیولوژیکی (WFSBP) برای موارد مقاوم در برابر درمان اختلال هراس توصیه می‌شود که هیچ گونه سابقه تحمل یا وابستگی وجود ندارد.این دارو دارای اثر ضد افسردگی است و بنابراین در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود. از این دارو همچنان به عنوان سایکو اکتیور با متادون و بوپرونورفین (B2) که یک مسکن قوی برای ترک اعتیاد نیز استفاده می‌شود جهت افزایش سرخوشی نیز استفاده می‌گردد. سایر کاربردها شامل درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی به همراه سایر درمانها است.بهبود GAD به‌طور کلی طی یک هفته اتفاق می‌افتد. آلپرازولام به‌طور کلی از طریق دهان مصرف می‌شود.

آلپرازولام معمولاً با داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین(Prozac)تجویز می‌شود، مصرف هم‌زمان این دارو با فلوکستین و سرترالین (آسنترا، Asentra) غلظت پلاسمایی آلپرازولام را بیشتر و نیمه عمر آن را طولانی‌تر می‌کند.

آلپرازولام از بنزودیازپینها است. زمان شروع اثر این دارو بین ۳۰ دقیقه تا یک و نیم ساعت است.

💊اشکال دارویی:

🔅ALPRAZOLAM 0.5MG TAB
[قرص آلپرازولام]

🔅ALPRAZOLAM 1MG TAB
[قرص آلپرازولام]


🔻مصرف در بارداری:

گروه D‌ استفاده نشود
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: عماد
بالا