با روزه گرفتن چند کیلو لاغر می شویم نی نی سایت

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,599
امتیازها
113
مدال ها
6
با روزه گرفتن چند کیلو لاغر می شویم نی نی سایت
با روزه گرفتن چند کیلو لاغر می شویم؟

در یک بررسی سیستماتیک بر روی 40 مورد مشخص شده است که روزه داری متناوب ( یعنی روزه داری که در آن بین روزهای روزه بودن، چند روز روزه نباشید) با کاهش معمولی 3 تا 4 کیلو وزن در طی 10 هفته همراه است. این مقدار کاهش وزن در روزه‌داری اسلامی حتی بیشتر است. در چندین بررسی دیگر تغییرات اشتها مورد بررسی قرار گرفت، و متوجه شدند که در کنار کاهش قابل توجه وزن، سطح هورمون لپتین (هورمونی که اشتها را سرکوب می‌کند) به مراتب افزایش پیدا می‌کند و افراد تحمل بیشتری نسبت به کاهش دریافت کالری از خود نشان می‌دهند. اگرچه لاغری سریع با روزه گرفتن میسر نمی‌شود، اما لاغری حاصله اصولی و پایدارتر است.

چند ساعت گرسنگی باعث لاغری می شود؟

به طور معمول حتی یک روزه‌ی 2 روزه دو بار در ماه می‌تواند کالری دریافتی ماهانه شما را تقریباً 8000 کالری کاهش دهد. همچنین می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، که باعث می‌شود در روزهای غیر روزه کالری بیشتری بسوزانید. یکی از فواید روزه داری که منجر به کاهش وزن می‌شود، کاهش طبیعی در سطح انسولین است. از حدود 8 تا 12 ساعت پس از آخرین وعده غذایی، بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می‌کند. (به دلیل کاهش سطح انسولین، به افراد مبتلا به دیابت که نیاز به تزریق انسولین دارند، توصیه می‌شود از روزه گرفتن خودداری کنند.
سعی کنید موارد زیر رو در ماه رمضان برای لاغری رعایت کنید:
✔️مصرف به اندازه زولبیا و بامیه

✔️خواب و استراحت به اندازه در طول روز :مهم‌ترین علت چاقی در ماه رمضان زیاد شدن خواب و استراحت روزانه است. سعی کنید روزانه ۶ الی ۷ ساعت بخوابید تا ساعت بدنتان را به هم نریزید.

✔️افزایش کار و تحرک

✔️کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی

✔️مصرف میوه و سبزیجات

✔️افزایش مصرف پروبیوتیک:مهمترین غذاهای دارای پروبیوتیک عبارتند از؛ ماست کفیر کیمچی کامبوچا کلم ترش
 
بالا