باتری موبایل خود را تنها ۸۰ درصد شارژ کنید

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,833
پسندها
2,419
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت

یکی از اشتباهات رایج این است که افراد تلاش می‌کنند تا موبایل خود را صد درصد شارژ کنند.

بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند از عادت‌های اشتباهی به هنگام شارژ گوشی همراه خود پیروی می‌کنند که همین امر نیز مشکلاتی جدی برای باتری گوشی موبایل و یا کل گوشی تلفن همراه آن‌ها ممکن است به وجود آورد؛ تا جایی که ممکن است پس از چند ماه مشخص شود گوشی آن‌ها آسیب جدی دیده است.
یکی از این عادت‌های اشتباه، شارژ کردن گوشی همراه به مدتی طولانی مانند گذاشتن تلفن همراه در حالت شارژ از شب تا صبح است که بر روی تلفن شما اثری منفی می‌گذارد و سبب می‌شود تا عمر آن به یک سوم کاهش یابد؛ یعنی اگر قرار بوده است تلفن همراه شما ۳ سال دوام داشته باشد، با این نوع شارژ کردن، تنها یک سال می‌تواند کار کند.
بر همین اساس، پایگاه آمریکایی «ZDNet» در گزارشی اعلام کرد بایستی گوشی‌های هوشمند را تنها ۸۰ درصد شارژ کرد و نبایستی آن را برای مدتی طولانی در حالت شارژ نگه دارید. به طور مثال، گوشی آیفون شما برای اینکه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ شود، با یک شارژر ۲۰ واتی، تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شما بایستی پس از آن، شارژ گوشی خود را تا ۸۰ درصد ادامه دهید و سپس بلافاصله آن را از شارژ بکشید.
شرکت اپل ویژگی را برای شارژ بهتر باتری در سیستم عامل «iOS» تعبیه کرده که «Optimized Battery Charging» یا «شارژ بهینه شده باتری» نام دارد و زمانی که شارژ گوشی آیفون به ۸۰ درصد می‌رسد، از ادامه شارژ آن جلوگیری می‌شود.
ویژگی آیفون برای جلوگیری از شارژ بیش از 80 درصد
بایستی توجه داشت، شارژ گوشی هوشمندتان تا ۱۰۰ درصد و یا رها کردن گوشی در شارژ برای مدت زمانی طولانی، می‌تواند روند خراب شدن گوشی هوشمند شما را تسریع کرده و کارکرد باتری را کاهش داده و آن را از بین ببرد؛ همچنانکه بر عملکرد گوشی نیز تأثیر می‌گذارد. همچنین باید توجه داشته باشید نبایستی از تلفن هوشمندتان به هنگام شارژ استفاده کنید و این نیز برای آن است که چرخه شارژ مختل نشود.
 
بالا