اگر میخواهید در دوران بارداری لاک بزنید به این نکات توجه کنید

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت

اگر جزو افرادی هستید که به لاک زدن عادت دارید و حتی در دوران بارداری تمایل دارید از لاک برای زیبایی ناخن استفاده کنید به نکات زیر توجه کنید:



  • لاک را در محیطی که تهویه مناسب دارد یا در مجاورت پنجره و درب باز مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب کمتر بوی آن را استشمام کرده و در معرض آن خواهید بود.
  • بهتر است فقط با یکبار لاک زدن کل ناخن را پوشش دهید و از کشیدن چندین بار لاک روی ناخن خودداری کنید.
  • بعد از لاک زدن، دستها را با فاصله از بدن بگیرید تا در فضای باز خشک شود، از فوت کردن و استنشاق بخارات آن پرهیز کنید.





هنگام استفاده از لاک پاک کن نیز این موارد را در نظر داشته باشید:
  • پس از پاک کردن لاک، دستها را به خوبی با آب و صابون بشوئید، تا مواد باقیمانده روی پوست پاک شود.



استفاده از ژلیش ناخن در بارداری
لاک هایی که به نام ژلیش معروف هستند، در واقع همان لاک کلاسیک اند که با ژل اکریلیک مخلوط شده و ساختار بسیار مقاومی را ایجاد کرده اند. این نوع لاک ها برخلاف لاک های معمولی بعد از گذاشته شدن بر روی ناخن ها باید دستانتان را در زیر یک دستگاه UV قرار دهید تا به این ترتیب لاک در عرض یک دقیقه خشک شده و مدت طولانی باقی خواهد ماند. این لاک ها بسیار براق بوده و حداقل به مدت 18 روز کاملا سالم بر روی ناخن های شما باقی خواهند ماند. به طور کلی مراحل ژلیش کردن ناخن ها 25 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید.
لاک های ژلیش معمولا حاوی MMA یا مونومر متیل متاکریلات است که می تواند برای مادران باردار خطرناک باشد. این لاک ها به راحتی پاک نمی شوند. اقدام به پاک کردن آنها توسط مواد تیز و برنده همچون سوهان ناخن، می تواند به بستر ناخن ها آسیب جدی وارد کرده و مادر را در معرض ابتلا به انواع عفونت ها و قارچ های ناخن قرار دهد.
اشعه UV که در حین انجام ژلیش ناخن استفاده می شود دارای امواجی با طول موج بالا و قدرت کم است. بعید به نظر می رسد که این امواج بتواند از پوست و لایه های شکم عبور کرده و به جنین رسیده و او را تحت تاثیر قرار دهد. اما برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از این اشعه می تواند احتمال ابتلای فرد را به سرطان پوست افزایش دهد. گرچه مطالعات انجام شده در این زمینه بسیار ناکافی است اما با توجه به حساس شدن پوست بدن در دوران بارداری به انواع عوامل محیطی توصیه می شود که بانوان باردار تا حد امکان از انجام این گونه کارها پرهیز کرده و آنها را به بعد از زایمان موکول کنند. درصورتی که قصد انجام این کار را در دوران بارداری دارید، لازم است که نزد یک ناخن کار ماهر رفته و حتماً در تمامی مراحل کار، در یک محل با تهویه هوای مناسب باشید.
 
بالا