انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب.. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,201
امتیازها
113
مدال ها
18
ضد آفتاب انواع متعددی دارد، می شود به شکل کرم، لوسیون یا اسپری به کار برود. کرم ضد آفتاب جهت بر عکس سازی اشعه فرا بنفش و مراقبت از پوست صورت وبدن در مقابل مضرات آفتاب استفاده می شود. این کرم نه فقط در فصل تابستان، بلکه در همه فصل های سال نیز باید به کار برده شود.

خصوصیات پوست طبق انواع آن به خصوص پوست صورت، متفاوت است. پوست صورت انواع مختلفی دارد اعم از پوست خشک ، پوست چرب، پوست مختلط و در نهایت پوست حساس و برای هر مدل پوست، یک روتین پوستی وجود دارد که بهتر است برای رسیدن به پوستی شفاف و سالم این روتین رعایت گردد.

علت استفاده از ضد آفتاب​

نور خورشید دارای امواج متعددی است و از نور مرئی، مادون قرمز و ماورابنفش به وجود آمده است، که امکان نفوذ به سطوح و بافت های پوست را دارند و موجب ضرر رسیدن به سلول ها و به وجود آمدن علائم پیری می گردند. به کاربردن ضد آفتاب برای جلوگیری از این خطرات خیلی لازم و حیاتی است.

ضد آفتاب ها انواع متعددی دارند که مطابق با هر مدل پوستی اعم از پوست خشک، پوست چرب و یا پوست حساس متفاوت است. هر پوستی دارای ضد آفتاب متناسب با خود می باشد که به بهترین شکل برای مطابقت با خصوصیات آن به کاربرده می شود.

پوست خشک، با خشکی بسیار زیاد و منافذ کوچک نمایان می شود و به آبرسانی مداوم احتیاج دارد و به همین جهت ترجیح داده می شود از ضد آفتاب به شکل کرمی استفاده شود زیرا روغن این مدل از ضد آفتاب بیشتر است و زمان جذب، رطوبت زیاد تری می دهد
ضد آفتاب بایستی شامل یک فاکتور مراقبت در مقابل آفتاب یاSPF زیاد حدودا ۵۰+ باشد.
حداقل یک ربع پیش از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ضد آفتاب را استفاده نمایید تا موقعی که جذب شود، مجددا هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.
مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب را در کل قسمت های بدن که در معرض آفتاب قرار می گیرند نه فقط صورت بمالید و همچنین دقت نمایید که از آن در زیر چشم نیز استفاده نمایید.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,201
امتیازها
113
مدال ها
18
ضد آفتاب قادر است شما را از ریسک سرطان پوست در امان نگه دارد. طبق خیلی از تحقیقات پزشکی مشخص شده است که این سرطان پوست زنان را بیشتر درگیر خود می کند. به همین دلیل، استفاده زنان از ضد آفتاب مناسب پوست، آن ها را از ریسک سرطان پوست محافظت می نماید.
موقع قرار گرفتن در برابر اشعه های زیان آور آفتاب، کرم ضد آفتاب از پوست شما در مقابل تحریک و قرمزی مراقبت می کند.
به علت حفظ منافذ پوست در زیر آفتاب، جهت کم شدن جوش ها به خصوص در کسانی که دارای پوست چرب هستند، به کار می رود.
اگر مدت زمان زیادی در معرض اشعه های خورشید قرار بگیرید، ضد آفتاب از پوست صورت و بدن شما در مقابل آفتاب سوختگی مراقبت می کند.
بعضی از ضد آفتاب ها دارای مقداری مرطوب کننده می باشند که رطوبت رسانی لازم به پوست شما را انجام می دهند.
کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست در برابر پیری زودرس استفاده می شود.
این که کرم ضد آفتابی که خریداری می نمایید باید دارای پایه روغنی باشد، زیرا مناسب ترین گزینه برای رطوبت رسانی مورد نیاز به پوست صورت و بدن است.
ضد آفتابی را انتخاب نمایید که از درجه محافظت زیادی برخوردار باشد و همچنین از پوست شما در مقابل اشعه UVB و UVA مراقبت نماید.
ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای موادی مثل اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باشد، به دلیل اینکه این مواد به همچون آینه در انعکاس اشعه خورشید به دور از خشکی پوست عمل می کند.
اگر در گزینش ضد آفتاب نکات بالا را در نظر بگیرید، پوستی مرطوب و مراقبت شده در طی روز خواهید داشت.
 
بالا