اصلی ترین فرق اسنوکر و بیلیاردچیست؟

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
بیلیارد چیست؟اسنوکر چیست؟تفاوت بین بیلیارد و اسنوکردر چیست؟

در حقیقت بازی های بیلیارد و اسنوکر مانند دو طرف یک سکه به نظر می رسد. درست است که هر دو بیلیارد و اسنوکر در یک نوع میز بازی می شوند اما با سبک های مختلفی بازی می شوند.


بیلیارد با سه نوع توپ رنگی ، سفید ، زرد و قرمز بازی می شود. توپ های سفید و توپ های زرد توسط حریفان بازی می شود. بازیکنی که در مرحله اول به ثمر می رسد بیشترین تعداد امتیاز را کسب کند ، برنده بازی بیلیارد است. اگر شما اولین نفری باشید که تمام توپ های تعیین شده را قبل از اینکه حریف خود انجام دهد ، بازی بیلیارد را برنده می شوید.

Û°Û¶-ÛµÛµ-Û´Û°-Ø¢ÙÙزش-بازÛ-اسÙÙکر-300x169.jpg


اسنوکر چیست؟
از طرف دیگر بازی اسنوکر با 15 توپ قرمز ، یک توپ نشانه ای و شش توپ رنگی بازی می شود. اکنون ، بگذارید ببینیم یک بازی اسنوکر چگونه انجام می شود. یک بازیکن باید به گلدان قرمز بپردازد و پس از آن یکی از شش توپ رنگی در بازی اسنوکر قرار بگیرد. سپس آن توپ رنگی برداشته می شود و در موقعیت معمول خود قرار می گیرد و توپ قرمز یک بار دیگر گلدان می شود. هنگامی که شما یک توپ قرمز گلدان می کنید ، توپ رنگی روی میز قرار می گیرد. سرانجام ، تمام توپ های قرمز گلدان و رنگ به تنهایی باقی می مانند. گلدان ها نیز به ترتیب خاصی گلدان می شوند. گلدان های آنها به ترتیب صعودی از ارزش امتیازات خود گلدان می شوند. این بازی در بازی اسنوکر است.


در بازی اسنوکر ، هر توپ قرمز دارای یک امتیاز ، توپ زرد دارای 2 امتیاز ، توپ سبز 3 امتیاز ، توپ قهوه ای 4 امتیاز ، توپ آبی دارای 5 امتیاز ، توپ صورتی دارای 6 امتیاز و توپ سیاه دارای 7 امتیاز است.
وقتی یک تعداد از پیش تعیین شده فریم ها برنده می شوند ، یک بازیکن برنده مسابقه می شود.



تفاوت بیلیارد و اسنوکر در چیست؟

هر دو بیلیارد و اسنوکر در یک نوع جدول قرار دارند. با این حال ، آنها در استفاده از توپ متفاوت هستند.
• بیلیارد با سه نوع توپ رنگی ، سفید ، زرد و قرمز بازی می شود. از طرف دیگر بازی اسنوکر با 15 توپ قرمز ، یک توپ نشانه ای و شش توپ رنگی بازی می شود. این یکی از تفاوت های اساسی بین بیلیارد و اسنوکر است.
• توپ سفید و توپ زرد به عنوان توپ های مهم حریف در بیلیارد استفاده می شود. توپ نشانه در اسنوکر سفید است.
• برای برنده شدن در بازی بیلیارد ، باید قبل از انجام حریف خود تمام توپ های تعیین شده را گلدان کنید.
• در اسنوکر روش بازی بسیار متفاوت است. یک بازیکن باید به گلدان قرمز بپردازد و پس از آن یکی از شش توپ رنگی در بازی اسنوکر قرار بگیرد. پس از پایان یافتن توپهای قرمز ، رنگهای رنگی مطابق با ارزش موجود در گلدانها (به ترتیب صعودی) گلدان می شوند.
• در بازی اسنوکر ، بازیکنی در مسابقه پیروز می شود که تعداد فریم های از پیش تعیین شده برنده می شوند.


منبع:آیلا جون
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: ilia19822
بالا