اشتراک‌گذاری لوازم آرایشی درست یا غلط؟

  • نویسنده موضوع مهسان
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 84
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
مهسان

مهسان

تاریخ ثبت‌نام
26/11/22
نوشته‌ها
22
پسندها
66
امتیازها
13
شما می‌توانید رازها، رؤیاها و آرزوهای خود را با دوستانتان در میان و به اشتراک بگذارید. اما متخصصین پوست هشدار جدی در رابطه با استفاده مشترک از لوازم‌آرایش با دوستانتان می‌دهند! خانم‌ها با به اشتراک‌گذاری و استفاده مشترک از لوازم‌آرایش یکدیگر به‌ظاهر زیبا می‌شوند اما در اصل‌دارند تجارت میکرب می‌کنند!

توصیه مهم: حتی اگر یک‌مرتبه دوستی از لوازم‌ آرایش شما استفاده کرد باقیمانده آن را دور بریزید. مطمئن باشید دور ریختن لوازم‌آرایش استفاده‌شده توسط شخص غریبه به‌مراتب امن‌تر و به‌صرفه‌تر از نگه‌داری آن است

باکتری‌ها و ویروس‌ها تهدیدکننده زندگی هستند

با استفاده از براش‌های آرایشی فرد دیگر، به‌راحتی باکتری‌ها از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کنند.به همین دلیل هرگز نباید از لوازم‌آرایش مخصوصاً محصولات آرایشی لب و چشم به‌صورت مشترک استفاده کنید. چون این دسته از محصولات در تماس مستقیم با مناطق آلوده به باکتری آن فرد هستند. چشم و لب دو ناحیه مرطوب در صورت هستند و میکرب‌ها نیز در مناطق مرطوب فعالیت و رشد خوبی دارند. حتماً دیده‌اید که در فروشگاه‌های لوازم‌ آرایش از محصولاتی به‌عنوان تستر لوازم‌آرایش استفاده می‌شود. استفاده از تسترهای آرایشی هم فقط بر روی دست مجاز است. با این کار محصولات آرایشی اصلی که به مشتری فروخته می‌شود سالم و از آلودگی محفوظ می‌‌ماند.

محصولات آرایشی که به‌صورت مایع هستند نسبت به محصولات پودری بیشتر در معرض آلودگی و رشد باکتری‌ها هستندمحصولاتی مانند: ریمل مژه برای چشم‌ها، ریمل ابرو برای زیباتر کردن ابروها و خط چشم مایع، رژلب مایع، برق لب و بالم لب . این محصولات به دلیل اینکه در تماس نزدیک با چشم و دهان هستند، حساسیت بیشتری دارند و احتمال ابتلا به عفونت بالاست.

از راه‌های جلوگیری و کاهش باکتری‌های موجود در لوازم‌آرایش تمیز کردن و تمیز نگه‌داشتن ابزارهای آرایشی برای جلوگیری از عفونت‌ها و آسیب‌های پوستی است. پس با این گفته‌ها به‌شدت به خانم‌ها توصیه می‌شود که از به اشتراک‌گذاری و استفاده مشترک از ابزار و لوازم‌آرایشی پرهیز کنند. چراکه با این کار در اصل ویروس‌ها را به اشتراک می‌گذارند. حتی اگر خودشان هم ناقل نباشند، با در اختیار قرار دادن لوازم‌آرایششان به دوستانی که ممکن است ناقل ویروس‌هایی مانند هرپس(تب‌خال) باشند، احتمال ابتلا به زخم‌های سرد و درماتیت برایشان وجود دارد. خانم‌های عزیز با تمیز نگه‌داشتن و استفاده انحصاری ابزار و لوازم‌آرایشی مراقب سلامتی خود باشید....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
آفتابگردان

آفتابگردان

آفتابِ من بتاب
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
1,787
پسندها
3,832
امتیازها
113
مدال ها
3
سلام مهسان جان به وطن وی خوش اومدین
من زیر هر پستی لایک شما رو میبینم با تعحب میگن ،من کی اینو لایک کردم؟؟🤣🤣اسم منم مهسانِ
 
مهسان

مهسان

تاریخ ثبت‌نام
26/11/22
نوشته‌ها
22
پسندها
66
امتیازها
13
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا