اسموتی و آموزش تهیه چند مدل اسموتی خوشمزه ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6
9b97fda8 d1a2 418d 9498 67e36845801f


هوس آبمیوه طبیعی کرده‌اید؟ دلتان یک لیوان نوشیدنی تازه و خنک خواسته که هم مقوی باشد و هم جگرتان را جلا دهد؟ اسموتی نوش جان کنید: یک نوشیدنی سالم و مقوی با بافت لطیف که می‌توانید در خانه تهیه کنید یا با سفارش آبمیوه آنلاین فورا درب منزل تحویل بگیرید. در این فرصت کوتاه می‌خواهیم درمورد اسموتی یا نرم‌نوش و نحوه درست‌کردنش در خانه صحبت کنیم. همراه ما باشید.

اسموتی چیست؟
اسموتی یک نوشیدنی غلیظ و خامه‌ای خوش‌مزه حاصل ترکیب پوره میوه‌ تازه، سبزیجات، آب‌میوه، ماست، آجیل و لبنیات است. چیزی در قالب یک نوشیدنی منجمد که همیشه در یخچال فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد و جایگزین سالمی برای نوشیدنی‌های شیرین و پرچرب یا نوشیدنی‌های مثل لاته و کاپوچینو است. ساده بگوییم، ترکیب فوق‌العاده پرطرفدار یک پایه جامد و مایع لذیذی که با تکه‌های یخ مخلوط شده و قوامی شبیه میلک شیک دارد اما طعمش بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌اش متفاوت است.

رابطه‌تان با باشگاه و خوردن مکمل‌های تغذیه‌ای چطور است؟ بسیاری از ورزشکاران انواع پروتئین و مولتی‌ویتامین را با اسموتی نوش جان می‌کنند. بعضی‌ها هم یک لیوان سرپر را به‌عنوان میان‌وعده سر می‌کشند و از طعم بی‌نظیرش لذت می‌برند.

خوشبختانه امروز حتی دکه‌های آب‌میوه‌فروشی‌ کوچک محلی ابزار و وسایل تهیه اسموتی را دارند و انواع و اقسامش را آماده می‌کنند چه رسد به کافی‌شاپ‌های مدرن که حتی امکان سفارش آنلاین این خوراکی پرطرفدار را فراهم کرده‌اند. آماده‌کردن این نوشیدنی واقعا کار سختی نیست اما اگر به هر دلیلی حوصله‌اش را ندارید، می‌توانید خرید آبمیوه از بهترین ابمیوه بستنی فروشی ها را آنلاین انجام دهید.

انواع اسموتی
اسموتی‌ها بسته به مواد اولیه در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند، اگرچه هم‌پوشانی زیادی بین‌شان وجود دارد:


▪︎اسموتی میوه: یک جرعه نوشیدنی غلیظ حاصل ترکیب چند میوه که با آب، آب‌میوه، شیر یا بستنی ترکیب شده است؛

▪︎اسموتی سبز: نوشیدنی دل‌پذیر پر از سبزیجات تازه و خام با مقداری میوه صرفا برای مزه؛
اسموتی پروتئینی: آبِ میوه یا سبزیجات همراه با یک منبع پروتئین مثل ماست یونانی، پنیر یا پودر پروتئین.

مزیت‌ نوشیدن اسموتی

اگر بدانید این نوشیدنی خوش‌ رنگ‌و‌لعاب چه انتخاب خوبی برای گنجاندن مواد مغذی در رژیم غذایی است، قطعا هفته‌ای چند بار آن را در برنامه صبحانه و عصرانه خود می‌گنجانید. می‌پرسید چرا؟ چون:

افزایش مصرف میوه و سبزیجات، مجموعه کاملی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری را فراهم می‌کند؛

خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان، چاقی و زوال ذهن بر اثر کهولت سن را کاهش می‌دهد؛

با کمک به رشد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش، باعث هضم بهتر غذا می‌شود و جلوی یبوست را می‌گیرد.

ترکیبات رایج اسموتی
رایج‌ترین ترکیبات اسموتی‌های خانگی و فروشگاهی به شرح زیر است:


▪︎میوه‌ها: انواع توت، موز، سیب، هلو، انبه و آناناس؛

▪︎سبزیجات: کلم‌پیچ، اسفناج، آرگولا، علف گندم، میکروگرین (سبزی‌های خوراکی کوچک)، آووکادو، خیار، چغندر، گل‌کلم و هویج؛

▪︎آجیل و دانه‌ها: کره بادام درختی، کره بادام زمینی، کره گردو، کره تخمه آفتابگردان، دانه چیا، شاهدانه و کنجاله تخم کتان؛

▪︎گیاهان و ادویه‌جات: زنجبیل، زردچوبه، دارچین، پودر کاکائو، جعفری و ریحان؛

▪︎مکمل‌های غذایی و گیاهی: گرده زنبور عسل، پودر ماچا، پودر مکمل پروتئین، ویتامین یا مواد معدنی؛
مایعات: آب، آب‌میوه، آب سبزیجات، شیر، آب نارگیل، چای سرد و قهوه سرد؛

▪︎شیرین‌کننده‌ها: شربت افرا، شکر، عسل، خرمای بی‌هسته، کنسانتره میوه، استویا (شیرین‌برگ)، بستنی و شربت؛

▪︎سایر موارد: پنیر، عصاره وانیل، جو دوسر، لوبیای پخته‌ و ماست لبنی یا غیرلبنی.

معرفی چند اسموتی لذیذ و محبوب

محال است اسموتی‌خور باشید و مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان نکرده باشید. این چند ترکیب خوشمزه و مقوی، محبوب‌ترین اسموتی‌های ما ایرانی‌ها هستند.

۱. اسموتی توت‌فرنگی
بگذارید با یک اسموتی غیرلبنی شروع کنیم که برای رژیم غذایی گیاهخواری هم مناسب باشد. این نوشیدنی لذیذ از ترکیب ۱۰ دانه توت‌فرنگی، یک کاسه موز خردشده و مقداری آب‌پرتقال درست می‌شود و به‌عنوان بمب آنتی‌اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین بی ویتامین سی و فیبر، برای صبحانه معجزه می‌کند. موقع سفارش آبمیوه آنلاین،‌ اسم اسموتی توت‌فرنگی را در منوی بسیاری از کافی‌شاپ‌ها می‌بینید.

روش تهیه
دانه‌های توت فرنگی را با موز و آب پرتقال در مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس اسموتی را در یک لیوان نسبتا بزرگ سرو کنید. نیازی به افزودن شکر نیست.

۲. اسموتی میکس بری
رنگ فریبنده این نوشیدنی به‌خاطر ترکیب میوه‌های تابستانه آلبالو، بلوبری، تمشک و شاه‌توت است. هرچیز دیگری که به این اسموتی اضافه کنید، مثل موز، آناناس یا توت‌فرنگی، اگرچه اشکال تغذیه‌ای ندارد، شما را از دستور اصلی این نوشیدنی خوش‌مزه دور می‌کند. نیم پیمانه شاه‌توت، تمشک، بلوبری، انگور قرمز و مقداری ماست همه چیزی است که برای درست‌کردنش نیاز دارید.

روش تهیه
بری‌ها (شاه‌توت، تمشک و بلوبری) را در فریزر بگذارید تا منجمد شوند. هم‌زمان انگور قرمز و ماست را در مخلوط‌کن بزنید تا کاملا یکدست شود. در آخر میوه‌های یخ‌زده و در صورت تمایل شکر یا عسل را به غذاساز اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

۳. اسموتی کره بادام زمینی
کره بادام زمینی داروی سلامت قلب است، خواص بی‌شماری دارد و کودکان عاشقش هستند. از کنترل و تنظیم قند و فشارخون گرفته تا درمان انواع بیماری‌های پوستی، چاقی صورت و تأمین انرژی بدن، همه خواص خوب را با هم دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای خوردنش درست‌کردن یک اسموتی زمستانی است.

روش تهیه
همه مواد را همراه با یخ در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یکدست و پوره‌ای شوند. سپس در لیوان بریزید و نوش جان کنید. می‌توانید مقداری دانه چیا هم به این اسموتی اضافه کنید.

۴. اسموتی سبزیجات
این اسموتی بهترین ترفند برای خوراندن سبزیجات به کودکان است. از سبزی‌های مناسب برای یک لیوان اسموتی می‌توان به اسفناج، کلم‌پیچ، کاهو، سبزی چغندر، هویج و کرفس اشاره کرد. این سبزیجات را با شیر بادام، شیر نارگیل، شیر برنج، شیر لبنی، شیر جو دوسر یا حتی آب مخلوط و نوش جان کنید.

روش تهیه
ابتدا شیر دل‌خواه را در غذاساز بریزید و بعد سبزیجات را اضافه کنید تا زیر تیغه‌های مخلوط‌کن گیر نکنند. میوه‌های یخ‌زده را روی سبزیجات بریزید و حسابی پوره کنید تا نرم و صاف شوند.

۵. اسموتی انبه و نارگیل
انبه سرشار از فیبر، پتاسیم، خواص آنتی‌اکسیدانی و عصاره‌های پلی‌فنل است، بدن را قلیایی می‌کند و برای خانم‌های باردار و کودکان نوپا بی‌نهایت فایده دارد. برای تهیه این اسموتی به یک لیوان شیر انبه، چهار قاشق غذاخوری شیر نارگیل، یک عدد موز، مقدار کمی تخمه کتان، تخمه آفتاب‌گردان و تخمه‌کدو، ۱۲۰ گرم تکه‌های انبه منجمد و مقداری پسته یا مغز فندق برای تزیین نیاز دارید.

روش تهیه
مواد را در مخلوط‌کن بریزید و حدودا یک دقیقه هم بزنید تا کاملا صاف و نرم شوند. یک لیوان نسبتا بزرگ مناسب اسموتی بردارید، مایع مخلوط‌کن را در آن بریزید و با تکه‌های فندق یا خلال پسته تزیین کنید.

۶. اسموتی موز و شکلات
درمورد دسرها، پای شیرینی و نوشیدنی که وسط می‌آید، انتخاب اول و آخر خیلی‌ها شکلات است. شیرینی، کیک و حتی نوشیدنی شکلاتی. ترکیب موز و شکلات به‌عنوان اسموتی غوغا می‌کند. طعم بی‌نظیر این دو در قالب یک نوشیدنی خامه‌ای همان چیزی است که برای شروع یک روز جدید نیاز دارید.

روش تهیه
برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ابتدا شیر طعم‌دار را با ماست وانیلی، تکه موزهای یخ‌زده و چیپس شکلاتی در غذاساز بریزید و حسابی هم بزنید. نوشدنی لذیذتان آماده سرو است.
 
گلسا

گلسا

کاربر شهروند
Ms
تاریخ ثبت‌نام
7/4/23
نوشته‌ها
1,417
پسندها
1,107
امتیازها
113
مدال ها
10
جنسیت
خانم👩
چه تاپیک خوشرنگ و خوشمزه ای دلم خواس
چه پروف خوشگلی😍
 
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,564
امتیازها
113
مدال ها
6

موضوعات مشابه

یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
35
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
28
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
63
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
46
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
52
یکی یدونه
یکی یدونه
بالا